شنبه 2 آذر 1392 | 15:02
حجت‌الاسلام سعیدی:
در موضوع مذاکرات فقط تابع رهبریم
در موضوع مذاکرات فقط تابع رهبریم
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اروپایی‌ها را همه می‌شناسند؛ مگر تا کنون شده است که آنها از منافع شخصی خود کوتاه بیایند، ما در موضوع مذاکرات فقط تابع رهبری هستیم.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"حجت‌الاسلام والمسلمین "علی سعیدی" نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در حاشیه افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی زمینی سپاه به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: ما پاسداران و بسیجیان نمی‌گذاریم همانند دوران طاغوت، استبدادطلبان بر ما مسلط شوند، در این سال‌ها ما شاهد فراز و نشیب‌های مختلفی بوده‌ایم، اما آن چیزی که باعث شده سیاست‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران دچار انحراف نشود اتکا به اصول و اخلاق اسلامی و مهم‌تر از آن تکیه بر فرمایشات و تدابیر ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه انتظار دارم بسیجیان نگذارند برخی با تشویش اذهان عمومی انقطاع ولایت را اعلام کنند، تاکید کرد: بسیجیان و مسئولان باید به دنبال فرهنگ‌سازی اصل تبعیت کامل در مقابل تبعیت گزینشی باشند، یعنی به صورتی عمل نشود که افراد بر اساس میل خود تبعیت نکنند. این را هم بدانید ارزش انسان به میزان تعبد اوست، چرا که یکی از مؤلفه‌های ولایت‌مداری استمرار آن است؛ یعنی ولایت‌مداری نباید منقطع شود.   نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نقش مردم در تولید قدرت مهم است و نه تولید ولایت؛ مهم‌ترین مؤلفه خدا مداری را جهاد مستمر در جهت تولید قدرت برای حاکمیت و ولایت الهی دانست و افزود: مردم در این راستا نقش بسزای دارند و باید به گونه‌ای عمل کنند تا قدرت بلامنازعه‌ای برای مدیریت ولی فقیه فراهم شود. در واقع وقتی  یک رئیس جمهور اعتقادات و سیاست‌گذاری‌های خود را در جهت ولایت تبیین می‌کند این تولید قدرت برای ولایت است، و در صورتی که خلاف این عمل کند به واقع در زمین دشمن بازی می‌کند.   حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه یک بسیجی ولی فقیه را به عنوان جانشین امام زمان(عج) می‌بیند، گفت: برخی افراد افراد می‌گویند ولی فقیه وکیل مردم است و باید طبق چارچوب قانون اساسی حرکت کند، اما یک بسیجی اعتقاد دارد ولی فقیه جانشین امام زمان(عج) است.   وی در ادامه اضافه کرد: نباید یک سری فراز و نشیب‌ها و متغیرها ما را سست کند، به گونه‌ای که می‌بینیم برخی می‌آیند از لابه‌لای حرف‌های امام(ره) به دنبال آن می‌گردند که "مرگ بر آمریکا" را باید بگوییم یا خیر.   حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه بسیجی نباید حزب‌گرا، شخص‌گرا و قوم‌گرا باشد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که برای بسیجیان لازم و ضروری می‌دانم پیوستگی به امام و پیشوای زمان و عدم تکیه بر شخص و حزب خاصی است.   نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: ما باید تلاش کنیم در جهت اتحاد و انسجام داخلی برآییم، همانند عملیات نظامی در سیاست هم باید از قرارگاه مرکزی تبعیت و با توجه به فرمان این قرارگاه در میدان فرهنگی و سیاسی کشور با دشمنان احتمالی مقابله شود.   وی به پاسداران و بسیجیان توصیه کرد که در مشکلات و بحران‌های موجود و احتمالی الگوی خود را حضرت زینب بدانند.   نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یکی از مهم‌ترین آفت‌های جامعه را خود اجتهادی و تحجر در سیاست و مذهب دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که متأسفانه ما با آن مواجه هستیم، خود اجتهادی، استبداد رای و تحجر در سیاست و مذهب است. به گونه‌ای که معاویه و خوارج در مذهب و سیاست با آن درگیر بودند.   وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروی زمینی سپاه در سال‌های اخیر کارنامه درخشانی را برای خود رقم زده است، خصوصاً نتایج پر بار عملیات غرب که توانست به موفقیت قابل توجهی دست یابد.   حجت‌الاسلام سعیدی تاکید کرد: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم که هر کس ساز خودش را کوک می‌کند و چالش‌های زیادی هم در خصوص مذاکرات به وجود آمده است. آیا فکر می‌کنید مستکبران حق پذیر شده‌اند و ما می‌توانیم پس از سه دهه با آن‌ها به توافق برسیم.   نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اروپایی‌ها را همه می‌شناسند؛ مگر تاکنون شده است که آنها از منافع شخصی خود کوتاه بیایند، ما در موضوع مذاکرات فقط تابع رهبری هستیم.   انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.