پنجشنبه 5 دی 1392 | 15:40
معرفی مجمع عالی پیشکسوتان
مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت در یک نگاه
مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت در یک نگاه

 

 

 

 

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت":

سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به منظور جذب حداکثری ، بهره مندی سازمان یافته از نظرات کارشناسی و ایجاد حداکثر تشریک مساعی پیشکسوتان در برنامه ها و و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و .... تلاش نموده است سازوکاری سراسری و فراگیر ، یکپارچه و سازمان یافته به نام مجامع بسیج پیشکسوتان در سه سطح نواحی مقاومت سپاه ( شهرستانها ) به عنوان قاعده و زیر ساخت سازمان با ایجاد مجامع بسیج پیشکسوتان نواحی و سطح استانی به عنوان بخش میانی و نخبگانی قشر با ایجاد مجامع بسیج پیشکسوتان استانی و در سطح کشوری به عنوان بخش میانی و عالی ترین مرجع تصمیم گیری سازمان با ایجاد مجمع عالی بسیج پیشکسوتان ساز و کاری فرایندی و طولی و انتخابی و نخبگانی را راه اندازی  و برقرار نماید.

 

این مجامع در سطح شهرستانها و استانها هر فصل یکبار تشکیل و نسبت به بررسی آخرین وضعیت سازمان بسیج پیشکسوتان، عملکرد شوراهای مجامع و کمیته های تخصصی و پایش وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... شهرستان و استان خویش از نظر استقرار ارزشهای انقلاب اسلامی و دغدغه ها و منویات و نگرانیهای ولی امر مسلمین و انجام وظیفه به عنوان دیده بانان ولایت و انقلاب بحث و بررسی می نمایند.

همچنین نسبت به عملکرد برنامه های گذشته و ارائه راهکارهای کاربردی و کارشناسی برنامه های آینده بحث و تبادل نظر و نسبت به مباحث سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روز جامعه اعلام موضع می نمایند.

ضمناً در امتداد تکامل و رشد این سازوکار، مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت متشکل از اعضاء شوراهای مجامع بسیج پیشکسوتان استانها هر سال یکبار در آستانه 9 دی ماه در مرکز با حضور بیش از 600 نفر از اعضاء و نخبگان قشر تشکیل جلسه می دهد و نسبت به اهداف  ومسایل از پیش تعیین شده به ویژه بررسی عملکرد برنامه های سال آینده اقدام می نماید. همچنین از نظرات و رهنمودهای مقامات کشوری و لشکری بهره مند شده و نسبت به مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اعلام موضع می نماید.

در9 دی ماه سال 90 مجمع بسیج پیشکسوتان با حضور کلیه اعضاء و سخنرانی برادران و سرداران بزرگوار حجة الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه، جانشین محترم فرمانده کل سپاه سردار سلامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و... تشکیل گردیدو در دی ماه سال 91 نیز این مجمع با حضور و سخنرانی رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح سردار سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی و سردار فرمانده محترم کل سپاه سرلشکر پاسدار برادر جعفری، رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین سردار سرتیپ بسیجی برادر نقدی و ... و با حضور کلیه اعضاء از سراسر کشورتشکیل گردید که در زیر بخشی از سخنرانی ها و مطالب این مجمع به سمع و نظر شما گرامیان می رسد.

ریاست ستاد کل نیروهای مسلح

سردار سرلشکر بسیجی فیروزآبادی رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با بیان اینکه یکی از پایه های اصلی حماسه نهم دی آیه 23 سوره شورا بود، گفت: مودت به نائب امام زمان(عج) از وظیفه های ماست و ملت ایران به این وظیفه واقف هستند؛ اگر بخواهیم مودت خدا

 را نیز به خود جلب کنیم باید این مودت و تبعیت از پیامبر(ص) و امام زمان(عج) و نائب ایشان را داشته باشیم.

 

 وی خاطرنشان کرد همین مودت و تبعیت بود که ملت ایران را از سراسر ایران به صورت خودجوش و یکپارچه بیرون آورد و آن موج عظیم حماسه نهم دی را در حمایت از اسلام ناب و امام و رهبری خلق کرد. سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه نهم دی، با انقلاب اسلامی برابری می کند، خاطر نشان کرد: در زمان انقلاب همان طور که فسق و فجور و انحرافات و غفلت وجود داشت و امام(ره) با نهضت خود همه اینها را از بین برد، در 9دی نیز در زمانی که این فسق و فجور در حال احیاء بود، مردم آمدند تا نشان دهند انقلاب هنوز زنده است و مردم همچنان در صحنه هستند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح 9 دی را رمز بیداری اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر همین حرکت ها و ارزش ها به دیگر ملت ها منتقل شود خواهیم دید که ملت ها با بصیرت و موقع شناسی و دشمن شناسی دستاوردی جزء بیداری اسلامی و پیروزی نخواهند داشت.

وی افزود آنچه که امروز بیداری اسلامی را در برخی کشورها به نتیجه رسانده بصیرت و موقع شناسی ملت ها است.

 

فرمانده کل سپاه

سردار سرلشکر جعفری فرمانده محترم کل سپاه در این مجمع گفت :

خدا را شکر می کنم که در حضور شما عزیزان و پیشکسوتان عزیز از سراسر کشور هستم و لحظاتی در مورد رسالت خطیر پاسداری و انتظاری که شهدا و امام شهدا و دین اسلام و خدای متعال از همه ما به عنوان یک مومن مسلمان انقلابی که می خواهیم در صف مجاهدین قرار بگیریم و در مسیر شهدا قدم بگذاریم،دارند مطرح نمایم.

وی با اشاره به ابعاد فتنه 88 خاطر نشان کرد:ماجرای فتنه 88 که به عنوان یک فتنه از سوی مقام معظم رهبری تأیید و تأکید شد و واقعا برای مردم انقلابی ایران اسلامی یک امتحان بزرگ الهی بود.

 

 

سردار جعفری افزود : این امتحان و این اتفاقی که افتاد برای انقلاب نقطه عطفی بود که حضرت امام فرمود" این جنگ یک نعمت است"نعمت های فراوانی برای انقلاب اسلامی داشت به غیر از خسارتهایش، فرمودند که ما در جنگ انقلابمان  را به دنیا صادر کردیم در فتنه 88 هم، همین اتفاق افتاد و همه مردم دنیا که نگران انقلاب اسلامی بودند از پایداری و استقامت و هوشیاری ملت ایران عبرت گرفتند.

رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین

سردار نقدی دیگر سخنران این مجمع بود. وی در این مجمع، با اشاره به این مطلب که مردم در فتنه، زیر بار شدیدترین فشارهای روانی قرار گرفته بودند اما همه آنها را نادیده گرفتند و بدنبال راه ولایت رفتند. افزود :

در ۹ دی، انقلاب بار دیگر پیوندش را با عاشورا و محرم در یک حماسه پرشور به نمایش گذاشت.
نقدی با تاکید بر اینکه باید از حماسه ۹ دی درسهای زیادی گرفت، افزود: همه ما وقتی لباس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را برتن کردیم تصوری از اینکه روزی بازنشسته شویم نداشتیم و شاید روزی که براساس قوانین و مقررات، حکم بازنشستگی صادر شد برخی‌ها دلهایشان شکست و دوست داشتند همچنان در خدمت باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: بهمین منظور با تدبیر مقام ولایت، سازمان بسیج پیشکسوتان تشکیل شد و در یک‌سال‌و‌نیم از عمر این سازمان، بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان سپاه به آن پیوستند و این آمار در حال افزایش است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد بعد از کسب اجازه از مقام معظم رهبری برای پیوستن بازنشستگان ارتش و نیروی انتظامی، حرکت بزرگ دیگری برای پیوستن به این سازمان در نیروهای مسلح آغازشد.

 

مصاحبه با نخبگان پیشکسوت

از جمله کارهای بدیع و ابتکاری که در مجمع عالی سال 91 انجام شد مصاحبه با نخبگان پیشکسوت در حاشیه مجمع بود که با 64 نفر از آن عزیزان پیرامون مباحث و موضوعاتی همچون نقش پیشکسوتان در پیشبرد اهداف بسیج و ترویج فرهنگ بسیج گفتگو به عمل آمد.

                                                 

پیشکسوت بسیجی امیر دریا دار محمد رضا مظلومی                            پیشکسوت بسیج برادر رستمی

فرازی از بیانیه مجمع عالی بسیج پیشکسوتان سال 91

پیشکسوتان و پیشگامان عرصه جهاد و شهادت ، دانش آموختگان مدرسه عشق و امضاء کنندگان دفتر نهضت روح الله الموسوی الخمینی اند که از آغاز دوره تکلیف با لباس سبز محمدی (ص) به انگیزه پاسداری از انقلاب اسلامی که حاصل مجاهدتهای همه علما و صلحا در طول تاریخ است همت گماشته و در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، عمرانی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی با همه وجود خود به پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام مقدس و مظلوم جمهوری اسلامی ایران  پرداختند.

بی شک اینان مهمترین نیروی بازدارنده هر گونه تهدیدی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که دیروز در صحنه های عملیاتی، معادله جنگ را به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند و امروز نیز در سرکوب فتنه گران و طاغیان نقش محوری دارند.

یکی از مهمترین عرصه فعالیت پیشکسوتان، کادر سازی برای انقلاب و نظام است. لذا پیشکسوتان این فرصت را مغتنم شمرده و با تمام وجود و با حضور در مراکز اصلی تربیتی نظام یعنی پایگاهها و مراکز مختلف بسیج و در حلقه های صالحین نسل جدید را با تخصص و مهارت بیشتر جایگزین خود می سازند.

از مسئولین و فرماندهان فداکار سازمان بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خواست داریم، بسترها و زمینه این خدمت گزاری را برای ما فراهم کنند.

برگزاری مجمع عالی بسیج پیشکسوتان در سال 92

و اینک در آستانه سالگرد حماسه بیداری 9 دی ماه برابر روش جاری و برنامه های مصوب مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور بیش از 600 نفر از اعضاء شوراهای مجامع بسیج پیشکسوتان انسانی و نخبه گان قشر در شرف برگزاری است که انشاءالله اخبار این مراسم با شکوه به استحضار شما خوانندگان گرامی خواهد رسید.

تهیه و تنظیم : سید احمد رضا حجتی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.