شنبه 23 فروردین 1393 | 16:27
رييس سازمان بسيج مستضعفين:
مادران نقشي كليدي و خاص در فرهنگ سازي و نهادينه شدن فرهنگ در جامعه دارند
 مادران نقشي كليدي و خاص در فرهنگ سازي و نهادينه شدن فرهنگ در جامعه دارند
سردار نقدي گفت: جايگاه مادري،استادي و مربي گري زن از هرجايگاه رياست و مسئوليتي بالاتر است و مادران چهره هاي ماندگار فرهنگي جامعه هستند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين در خصوص نقش زنان در مديريت فرهنگي خانواده ها گفت: زنان جايگاه استادي و مربي گري جامعه را دارند و فرهنگ به عنوان اعتقادات، باورها و رفتارهاي نهادينه شده در وجود افراد در كانون خانواده، توسط مادر شكل مي گيرد.

وي با تأكيد بر اينكه فرهنگ و ارزشي كه توسط مادر به عنوان مدير داخلي خانه نهادينه مي شود، به سختي قابل تغيير است، اظهار داشت: معلم نقشي مهم و مادران نقشي كليدي و خاص در فرهنگ سازي و نهادينه شدن فرهنگ در جامعه دارند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه ماهواره را منشاء بسياري از معضلات فرهنگي كنوني جامعه دانست و افزود: نقطه خروجي برنامه هاي ماهواره خانواده است از اين رو اين پديده بيشترين آسيب را به خانواده و زن وارد مي كند.

سردار نقدي بدحجابي و بي حجابي، تزلزل بنيان خانواده، كاهش جمعيت و افزايش طلاق از مهم ترين آسيب هاي وجود ماهواره در خانواده ها عنوان كرد و گفت: اگر زنان متقاعد شوند پديده اي نامناسب است حل آن راحت تر خواهد بود. زنان مي توانند با سرانگشت خود، مسئله ماهواره را حل كنند.

وي تصريح كرد: يكي از نتايج مثبت حل معضل ماهواره؛ بهبود مسئله حجاب در جامعه است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين از تجمل گرايي، كم رنگ شدن جايگاه مادري، نگاه غربگرايانه به حضور زن در جامعه به عنوان مهم ترين دلايل تأخير در ازدواج دختران جوانان نام برد.

سردار نقدي گفت: جايگاه مادري، استادي و مربي گري زن از هرجايگاه رياست و مسئوليتي بالاتر است.

وي در ادامه افزود: بلندترين جايگاه زن، نقش مادري اوست كه به عنوان مربي و استاد جامعه، چهره اي ماندگار و اثر گذار خواهد بود.

رييس سازمان بسيج مستضعفين، با تأكيد بر اهميت تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: زنان نقش خطيري در تحقق اقتصاد مقاومتي و نقش مهم و تأثيرگذاري در ايجاد خانواده اي مصرف گرا يا قناعت گر و توليد كننده دارند.

وي افزود: متأسفانه اقتصاد بر پايه توليد خانگي در كشور ما ضعيف است بايد در زمينه تقويت توليدات خانگي و بازاريابي آن برنامه ريزي شود.

سردار نقدي ادامه داد: انتظار مي رود بسيج جامعه زنان در اقتصاد مقاومتي، رونق توليدات خانگي، فرهنگ سازي مصرف كالاي داخلي و گفتمان سازي فرهنگي، بازيابي نقش زنان در مديريت خانه، نقش آفريني مؤثري داشته باشد.

 

منبع : بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.