سه شنبه 3 مرداد 1391 | 09:21
25 انفجار، 100 شهيد و 220 مجروح
25 انفجار، 100 شهيد و 220 مجروح
دست هاي اسرائيل و آل سعود در دوشنبه خونين عراق

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان :حملات تروريستي و 25 انفجار خودروهاي بمب گذاري شده در شهرها و مناطق مختلف عراق كه با حمايت اسرائيل و آل سعود صورت گرفت 100 شهيد و بيش از 220 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز تروريست هاي فعال در عراق شهرهاي مختلف اين كشور از جمله بغداد، كركوك، ضلوعيه، التاجي، بعقوبه، الحسينيه، شهرك صدر، مدائن، رمادي و موصل را هدف بمب گذاري قرار دادند.
در محله «محموديه» واقع در جنوب بغداد انفجار بمب جان 10 غيرنظامي را گرفت و 36 تن ديگر را مجروح كرد. انفجار در شهرك صدر نيز شهادت 14 تن را در پي داشت. در شهر كركوك در شمال عراق به تنهايي شش خودروي بمب گذاري شده منفجر شد و طبق گزارش ها، 10 شهيد و 26 زخمي برجاي گذاشت.
چند حمله تروريستي جداگانه در التاجي جان 42 تن را گرفت و 40 مجروح نيز حاصل اين حملات بود. شماري از نيروهاي پليس عراق در ميان شهداي اين حملات مشاهده شدند.
در شهر «مادين» در جنوب شرقي بغداد هم انفجار چند بمب كنار جاده اي به مرگ شش نفر و جراحت 13تن ديگر انجاميد. حوادث مشابه در شهرهاي مدائن، بعقوبه، الحسينيه، موصل و رمادي 13شهيد و 37 مجروح در پي داشت.
در ضلوعيه افراد مسلح يك مركز پليس را هدف حمله قرار دادند. اين عمليات تروريستي نيز 15 كشته و 4 مجروح داشت. شمار كشته هاي عراق تا عصر ديروز به 100 نفر و مجروحان نيز به 220 نفر رسيده است.
اين انفجارهاي زنجيره اي بيشتر مناطق شيعه نشين را هدف قرار دادند. موضعگيري درست دولت عراق نسبت به ايران، سوريه، بيداري اسلامي و عليه رژيم صهيونيستي، اسرائيل و رژيم آل سعود را واداشت كه عوامل خود را در عراق فعال كنند. آنها به زعم خود مي خواهند از اين طريق هم توانايي دولت عراق را در ايجاد نظم زير سوال ببرند، هم مقاومت مردم را در هم بشكنند و آنها را مقابل دولت قرار دهند و هم موضع دولت بغداد را نسبت به بسياري از مسائل تعديل سازند.
طي سال هاي اخير عوامل موساد در بغداد صدها دانشمند عراقي را ترور كردند. تروريست هاي وابسته به آل سعود نيز معمولا شيعيان را هدف قرار مي دهند.
خبر ديگر از عراق اينكه «ابراهيم جعفري» رئيس ائتلاف «همپيماني ملي» با «عمار حكيم» رئيس «مجلس اعلاي اسلامي» عراق ديدار و در مورد اوضاع جاري در اين كشور با وي گفت وگو كرد.

انتهای خبر/ع1

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.