پنجشنبه 29 آبان 1393 | 11:49
به مناسبت هفته بسيج صادر شد:
بيانيه سازمان بسيج فرهنگيان
بيانيه سازمان بسيج فرهنگيان
به تدريج بشارها و مالكي ها هم دانستند كه سوريه و عراق هم، فقط و فقط با فرهنگ بسيجي از چنگال چدني دژخيمان استكبار جهاني نجات مي يابد.

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  متن اين بيانيه به شرح ذيل مي باشد:

بسمه تعالي

«شجره طيبه بسيج» به «درخت تنومند و پرثمري» مبدل شده است كه ريشه آن از «ايران تمدن ساز» به ساير بلاد اسلامي روانه و نهالهاي زيبا و ثمربخش آن در لبنان، فلسطين، سوريه، عراق، بحرين و بلكه در منطقه و جهان ديدگان مظلومان و مستضعفان را روشن كرده است. اين«كليد طلايي»، مشكلاتي را حل كرده و گره هايي را گشوده كه نه تنها دشمن غدّار و بدخواهان كوردل، كه حتي دوستان هم گمان آن را نداشتند. توطئه ها و نقشه هاي خصمانه اي را خنثي و نقش بر آب كرد كه توان نظامي، سياسي، اطلاعاتي، اقتصادي و رسانه اي قدرتهاي پرمدعاي جهاني به پاي آن هزينه شده بود.

كارنامه 36 ساله «لشكر مخلص خدا» نشان مي دهد كه اگر روزي هم وطنان ارتشي و سپاهي به همرزمي با بسيجي خشنود بودند و دليرمرداني همچون بابايي، صياد، چمران، زين الدين و همّت، با افتخار لباس بسيجي به تن مي كردند؛ به تدريج بشارها و مالكي ها نيز دانستند كه سوريه و عراق هم، فقط و فقط با فرهنگ بسيجي از چنگال چدني دژخيمان استكبار جهاني نجات مي يابد.

در دفاع مقدس، فرهنگ و تفكر بسيجي، خواب استكبار و نوكرانش را پريشان كرد و امروزه برهمگان ثابت شده كه اين فرهنگ منشعب از اسلام ناب محمديصلي الله عليه و آله و سلم، فتنه گران را ناكام، استكبار جهاني را نااميد، رژيم صهيونستي را ذليل و تكفيري هاي جاني را به دريوزگي كشانده است؛ و انشاء الله به زودي پرچم لااله الاالله بر قلل رفيع جهان به نشانه ي تحقق حكومت و تمدن نوين و بزرگ اسلامي به اهتزاز در خواهد آورد.

توفيقات بسيج و خدمات فوق العاده بسيجيان ناشي از دو عنصر دروني و بيروني «ايمان، ايثار، بصيرت، استقامت و تقواي الهي» و «پيروي و اطاعت محض از فرامين و تدابير امام و ولي زمان خود در طول دوران» بوده است.

افتخار بسيج به اين است كه بر اساس تعاليم برآمده از فرهنگ غني اسلامي عمل مي كند و در جهت اعتلاي دين و حفاظت از ارزشهاي بلند اسلام ناب محمديصلي الله عليه و آله و سلم پشت سر رهبر عظيم الشأن انقلاب حضرت امام خامنه ايمدظله العالي در همه عرصه هاي خدمت رساني و دفاع از انقلاب و اسلام و مظلومان حضوري فعال دارد.

دغدغه هاي بسيج، همان دغدغه هاي امت اسلامي و امام مسلمين است؛ منش، راه و روش بسيج به تأسي از امام خويش، همان راه و روش دلسوزي، حمايت، پشتيباني، تقويت و دستگيري از كساني است كه به نوعي در جبهه انقلاب اسلامي تلاش مي كنند و به تحقق  اهداف و آرمانهاي بلند اسلام و انقلاب و امام راحل(ره) مي انديشند.

بسيج در همه اقشار و لايه هاي اجتماعي بر همين اصول حركت مي كند و در جامعه عظيم فرهنگي و نهاد مقدس تعليم و تربيت، به تربيت صحيح اسلامي، رشد علمي و تفكر آموزي، خلاقيت، نوآوري، سلامت و اخلاق نسل آينده مي انديشد و در عين حال خود را موظّف به كمك به دستگاه آموزش و پرورش مي داند و در جهت برداشتن موانع و مشكلات و كمك در اجراي وظايف و مسئوليت هاي خطير آموزش و پرورش تلاش مي كند.

مناسبت پنجم آذر، سالروز تأسيس بسيج، فرصتي است براي معرفي بيشتر بسيج و بيان ضرورت ها و مسئوليت هاي بسيجيان در اقشار مختلف؛ از اين رو سازمان بسيج فرهنگيان ضمن گرامي داشت اين ايام و ياد و خاطره ي شهداي گرانقدر بسيجي به ويژه 4900 شهيد فرهنگي، بار ديگر اهميت تعليم و تربيت را يادآوري مي كند و متذكر مي شود كه؛

رهبر معظّم انقلاب اسلامي در اغلب مناسبت ها، به ويژه در آخرين ديدار با معلمان و فرهنگيان در ارديبهشت ماه امسال  فرمودند: نگاه به معلم بايد نگاه تكريم آميز باشد، سند تحول آموزش و پرورش و اجراي آن بايد جدّي گرفته شود، آموزش و پرورش نبايد دست خوش نگاه و جريان سياسي، حزبي و جناحي شود، متون آموزشي و كتاب هاي درسي خيلي بايد مراقبت شود، حرف هاي سست و انحراف سياسي و ديني از واقعيت ها، در اين كتاب ها مضرّ است، دانشگاه فرهنگيان و موضوع پرورش مهم است و بايد در آموزش و پرورش جدي گرفته شود و ...

اين موارد، سخنراني، شعار و يا پيشنهاد و توصيه نيست؛ اينها و ديگر تأكيدات همه دستور و در حكم نسخه ي شفابخش براي رسيدن به نظام تعليم و تربيت اسلامي است كه بايد به اجرا در آيد. وظيفه ي همگان تلاش، كوشش و مجاهدت براي تحقّق آن است و هيچ چيز نبايد بهانه به تأخير انداختن آنها شود. بايد همه ظرفيت ها و امكانات كشور در همين راستا به كار گرفته و از انحرافات پرهيز شود.

شرايط انقلاب اسلامي در منطقه و جهان و ضرورت هاي فرهنگي- تربيتي جامعه، هيچ جايي براي قصور، كم كاري و يا خداي ناكرده، تقصير باقي نمي گذارد. بايد با سرعت و دقّت نظام تعليم و تربيت اسلامي پايه گذاري و آموزش و پرورش بومي و متناسب با اهداف انقلاب طراحي و اجرا گردد. اين مهم امروز بزرگترين وظيفه آموزش و پرورش است و كاري است سخت و پر زحمت كه به فرموده ي مقام معظم رهبريمدظله العالي همگان بايد براي دست يابي به آن به آموزش و پرورش كمك كنند. فرهنگيان بسيجي همچون دوران دفاع مقدس، عزم علوي خود را به ميدان آورده و آماده نقش آفريني جهادي براي تحقق اين اهداف متعالي هستند. انشاء الله

سازمان بسيج فرهنگيان كشور

هفته بسيج 1393

 

 

 

منبع : بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.