چهارشنبه 12 آذر 1393 | 15:59
سردار فضلی:
تاکنون ۴۵۶ هزار نفر از مرزهای زمینی به عراق اعزام شده اند
تاکنون ۴۵۶ هزار نفر از مرزهای زمینی به عراق اعزام شده اند
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: تاکنون ۴۵۶ هزار نفر از طریق مرزهای زمینی برای حضور در مراسم کنگره عظیم اربعین حسینی از مرزهای کشورمان به کربلا عزیمت کرده‌اند و این اعزام‌ها همچنان ادامه دارد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سردار علی فضلی ظهر امروز در کنگره 450 شهید تئاتر کشور که با حضور خانواده شهدا، هنرمندان بزرگ عرصه تئاتر کشور و مسئولان و مقامات کشوری و استانی برگزار شد ابراز داشت: گروه های تئاتر استان ها با حضور در کربلای ایران و مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس، می توانند زیارت با معرفت را با هنر آمیخته سازند.

وی با بیان اینکه از 15 مهر تا 12 آذر  347 هزارو 920 دانش آموز از سراسر کشور در کربلای ایران و کاروانهای راهیان نور حضور یافته اند ابراز داشت: گروه های تئاتر استان ها همراه با کاروان های استانی میتوانند در آشنا کردن دانش آموزان با مبانی دینی، اعتقادی و ارزش های والای اسلامی قدم های مسمر ثمری بردارند.

فضلی ادامه داد: روایت هنرمندانه ایثار و از جان گذشتگی شهدا، توفیق بزرگی است که هنرمندان باید بدنبال آن باشند و بکوشند تا در این زمینه آثار ملی و جاویدانی خلق کرده باشند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین، هنر را سرمنشا خیر و برکات در جامعه دانست و ابراز داشت: هنرمندی که در راستای تبلیغ دین و عظمت انقلاب اسلامی به هنرمندی بپردازد همان کاری را میکند که شهیدان در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند؛ آنان نیز جان خویش را در طبق اخلاق گذاشتند تا با تبلیغ دین و حمایت و از رهبری، عزت و عظمت را برای انقلاب و نظام بدست بیاورند، هنری که در خدمت به انقلاب خلق شود باید آن را پاک نگاه داشته و از آن پاسداری کرد.

وی بیان عواطف متعارف انسان ها و کرامات اخلاقی و همچنین نجات انسان ها از زمینی شدن و رساندن او به خدا و آسمان ها را بزرگترین رسالت هنر برشمرد و افزود: با هنر براحتی میتوان در جامعه بصیرت افزایی کرد، جامعه امروزی نیاز آثاری است که بصیرت افزایی کند، مردم را آگاه کند، دوست و دشمن را بشناساند، مردم را از خطرات احتمالی توطئه های دشمن آگاه سازد، اگر امروز در زمینه هنر غفلتی صورت گرفته باید جبران کرد و نباید گذاشت هنر در ایران اسلامی به دغدغه دچار شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: اعضا و عوامل کاروان راهیان نور در حرکتی ارزشی، برای اعزام عزداران حسینی بمنظور شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا کمک رسانی می کنند و تاکنون کاروان‌های زیادی به آن سوی مرزها عزیمت کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون 456 هزار نفر از طریق مرزهای زمینی برای حضور در مراسم کنگره عظیم اربعین حسینی از مرزهای کشورمان به کربلا عزیمت کرده‌اند و این اعزام‌ها همچنان ادامه دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تا دیروز 14 هزار نفر از طریق مرز چذابه و در قالب کاروان های زیارت حرم مطهر امام حسین به عراق اعزام شده اند افزود: این اعزام ها از طرق مرزهای مختلف به ویژه مرز چزابه، شلمچه، مهران و قصر شیرین ادامه دارد و سازمان بسیج مستضعفین تلاش می‌کند در این حرکت کمک‌کار سازمان حج و زیارت برای عزیمت مردم حسینی به آن سوی مرزها باشد.

 

 

 

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.