پنجشنبه 5 مرداد 1391 | 11:06
المنار فاش كرد
درخواست سران مرتجع عرب از اسرائيل براي حمله نظامي به سوريه
درخواست سران مرتجع عرب از اسرائيل براي حمله نظامي به سوريه
هفته نامه المنار فاش كرد برخي از سران مرتجع عرب حوزه خليج فارس با ارسال نامه هاي سرگشاده از رژيم صهيونيستي خواسته اند به سوريه حمله كند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان: هفته نامه فلسطيني المنار در گزارشي به نقل از يك مسئول رژيم صهيونيستي فاش كرد برخي كشورهاي عرب با رژيم صهيونيستي در حال طراحي توطئه عليه دمشق و تلاش براي براندازي بشار اسد رئيس جمهور سوريه هستند.
اين مسئول اسرائيلي با ابراز تعجب از محتواي نامه ارسالي برخي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس به تل آويو اظهار داشت، اين اولين بار است كه برخي كشورهاي عربي نامه هاي تحريك آميز براي سوق دادن اسرائيل به سرنگون كردن يك نظام عربي مي فرستند. اين مسئول رژيم صهيونيستي گفت، مسئولان اسرائيل در نتيجه همين تماس ها و رايزني ها با برخي از كشورهاي عربي است كه از برخي رويدادهاي منطقه به ويژه، سوريه آگاه مي شود.
بيش از اين نيز بارها دخالت برخي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس به ويژه قطر و عربستان براي دخالت در امور داخلي سوريه و تجهيز مخالفان مسلح براي براندازي نظام سوريه به اثبات رسيده است.
اتحاديه عرب نيز در نشست هاي تكراري و بي نتيجه خود براي حل بحران سوريه خواستار انتقال قدرت در سوريه و بركناري بشار اسد شده است.
اين در حالي است كه اخيراً قطر 22 ميليارد دلار صرف هزينه ماكت سازي و طراحي بمباران مناطق حساس سوريه كرده است.
از سوي ديگر هشتاد درصد از مناطق دمشق پايتخت سوريه از وجود افراد مسلح پاكسازي شد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از تلويزيون سوريه، ارتش سوريه بيشتر مناطق كشور از جمله پايتخت سوريه را از وجود تروريست هاي مسلح پاكسازي كردند و با پايان درگيري ها و برقراري آرامش مردم به خانه هاي خود بازگشتند.
به گزارش شبكه تلويزيوني سوريه، در درگيري بين تروريست ها و نيروهاي پليس سوريه در منطقه صالحين شهر حلب دو نفر از تروريست ها كشته و شماري زخمي شدند.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين با يك گروه مسلح در منطقه الزياره حماه درگير شدند كه تلفات سننگيني به تروريست ها تحميل كردند.
مسئولان محلي در شهرهاي دمشق، حلب، حمص و ديگر شهرها كار بازسازي منطقه براي بازگشت مردم را آغاز كردند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز تأكيد كرد، دولت و ارتش سوريه از پس تروريست ها برمي آيند و در اين زمينه موفق عمل كرده اند.
وي افزود، كار پاكسازي شهرها از حضور تروريست ها آغاز شده است و به زودي مردم به زندگي عادي خود بازخواهند گشت.
در همين رابطه «غالب قنديل» مدير مركز مطالعات استراتژيك عربي و بين الملل لبنان انتخاب گزينه نظامي براي مسئله سوريه را داراي هزينه هاي گزافي براي ماجراجويان غربي و عربي و رژيم صهيونيستي دانست و تصريح كرد كه پاسخ سوريه به دشمنان دندان شكن خواهد بود.
وي افزود، دمشق روز به روز به لحظه پيروزي نهايي بر دشمنان ملت نزديك مي شود.
«مصطفي كامالاك» رهبر حزب اسلامگراي سعادت تركيه نيز گفت، موضوع سوريه بايد توسط كشورهاي اسلامي حل شود. وي افزود، مسلمانان به رغم برخي اختلافات همگي برادر هستند و قدرت حل مسئله سوريه را دارند.
از سوي ديگر روزنامه آمريكايي «ورلد تريبيون» درباره شرايط سوريه نوشت، آمريكا به تل آويو درباره اقدام نظامي در سوريه به بهانه تسليحات شيميايي هشدار داده است.
اين روزنامه افزود، دولت آمريكا هشدار داده است كه مداخله نظامي رژيم صهيونيستي چه در لبنان و چه در سوريه به نفع اسد خواهد بود. اين در حالي است كه وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كشتي هاي جنگي ناوگان درياي بالتيك و شمال روسيه وارد درياي مديترانه شدند تا بعد از ملحق شدن به كشتي هاي ناوگان درياي سياه اين كشور در يك عمليات مشترك آموزشي، رزمي شركت كنند اصلي ترين هدف در اين عمليات انجام وظيفه هماهنگ اين كشتي ها زيرنظر يك فرماندهي واحد نظامي است.
معاون دبيركل سازمان ملل در امور صلح باني نيز براي ماموريتي سه روزه وارد دمشق شد.
«اروه لادسو» در رابطه با سفرش گفت، با توجه به تمديد 30 روزه ماموريت ناظران بين المللي در سوريه تلاش خواهد كرد با مقامات سوريه ديدار و درباره راه هاي خروج از بحران گفت وگو كند.
همچنين مردم منطقه اشغالي جولان سوريه در حمايت از نظام اين كشور تظاهرات كردند.
مردم منطقه جولان در اين تظاهرات كه پرچم هاي سوريه و عكس هاي بشار اسد را در دست داشتند اقدامات اشغالگران اسرائيلي را محكوم كردند.
تلاش جوخه هاي مرگ ناتو
پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در خبري فاش كرد: «جوخه هاي مرگ سازمان پيمان آتلانتيك شمالي، ناتو، در تلاشند در سوريه ميان اقوام مختلف تفرقه بيندازند».
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ قطعا اين سياست خصمانه غرب در سوريه، مجازات دمشق به خاطر هم پيماني با تهران و حمايت بي دريغ از مقاومت اسلامي در فلسطين و لبنان و همچنين همراهي نكردن با سياست اخير «مذاكرات غيرمستقيم با رژيم صهيونيستي» با نقش آفريني فرانسه و تركيه است.
همه محافل رسانه اي و سياسي وابسته در منطقه و جهان سعي مي كنند با مخدوش كردن چهره دولت در دمشق، اقوام و مردم اين كشور را به جان هم بيندازند و از سوي ديگر زمينه را براي تشديد فشار بر دولت اين كشور از طريق اعمال مجازات هاي تحريم و حتي اقدام نظامي عليه اين كشور فراهم سازند.

انتهای خبر/

منبع:کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.