شنبه 7 مرداد 1391 | 08:46
مروري بر انحرافي به نام وهابيت؛
از فتواي خوردن گوشت جن تا پديده شوم شيعه‌كشي/همه جنايات وهابيت
از فتواي خوردن گوشت جن تا پديده شوم شيعه‌كشي/همه جنايات وهابيت
بيش از 300 سال است كه لكه ننگي به نام "وهابيت" بر جهان نفوذ كرده و پيروان اين فرقه شوم، شيعه‌كشي و آزار مسلمانان را مهم‌ترين آرمان خود مي‌دانند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان :انديشه‌هاي تخريب گر و بدعت گذار، تندروهاي وهابي كه در قرن هشتم با تعاريف سلفي احياء شد، نشان از توطئه‌هايي دارد كه دولت‌هاي استعمار گر بر عليه جامعه جهاني خصوصا دين اسلام طراحي كرده اند تا با ايجاد انشقاق و تفرقه ميان امت اسلامي به اهداف سوء خود دست پيدا كنند.


*تاريخچه فرقه ضاله وهابيت

در طول تاريخ اسلامي پيوسته افراد و گروههايي بوده اند كه در فهم اسلام، گرايش به خشكي، جمود و تعصب افراطي داشته اند اگر چه برحسب شرايط تاريخي، فرهنگي، قدرت نفوذ چنين افرادي در نوسان بوده است.

آيين پليد وهابيت با انديشه‌هايي هم چون بربهاري، ابن بطه عكبري، ابن تيمير به وسيله يك تندروي خبيث به نام محمد بن عبوالوهاب در قرن 12هجري در نجد، يكي از شهرهاي عربستان بنيان گذاري شد البته نقطه ابتدايي فعاليت ننگين اين گروه را بايد در فقه تعصبي قرن 4 جستجو كرد كه با گذشت زمان در قرن 8 توسط سلفي ها احيا شد و در قرن 12 سازمان يافت و نهايتا در قرن 12 هجري اين مكتب به عنوان كالايي سياسي از نقطه اي به نقطه اي ديگر صادر شد .

                     *نقش انگليس در گسترش و ايجاد وهابيون

اگر ما به تاريخ مراجعه كنيم هر كجا كه فتنه و انشقاقي بين امت اسلامي به وجود آمده است دستهاي دولت انگليس را درصدد ايجاد آن بحران ها خواهيم ديد. محققان تاريخ وهابيت امروزه ثابت كرده اند كه اين فرقه به دستور مستقيم بريتانيا ايجاد شده است.

وهابيت نيز يكي از صدها فرقه دست ساز توسط دولتهاي استعمارگر است اگر ما نقش روباه پير را در گذشته در ايجاد اين نحله ضاله موثر و جدي تلقي كنيم، قطعا امروز نيز دست‌هاي رژيم غاصب صهيونيستي را در كنار وهابيون خواهيم ديد ضمن اين كه ايجاد فرقه وهابيت زمينه اي است كه براي كشتار مسلمانان به دست به ظاهر مسلمانان به وجود آمده و هدفش ايجاد تفرقه ميان امت مسلمان است.
*نفوذ وهابيون در حكام آل سعود

محمد بن مسعود اولين شخص از خاندان آل سعود بود كه پيمان همكاري با محمد بن عبدالوهاب بست و به مدد عقايد خشونت آميز توانست با مقام نجد و سپس بر حجاز مسلط شود.
 
وهابيون هم اكنون با حمايت مالي و نظامي عربستان سعودي به بسياري از اركان سياسي، نظامي آل سعود نفوذ پيدا كرده اند.

*شباهت وهابيان با خوارج

وهابيان از جهاتي با خوارج شباهت‌هايي دارند آنها با شعار ديني خود (دعا، شفا و توسل) جز از خدا نيست، دقيقا افكاري همچون خوارج را ترويج مي‌دهند. شعار خوارج «لا حكم الا الله» بوده و با به دست آويز شدن بر اين شعار از سپاه حضرت علي (ع) جدا شدند خوارج مرتكبان گناه كبيره را كافر مي‌دانند و جز خود ساير مسلمانان را كافر مي‌دانستند وهابيون نيز همانند خوارج كساني را كه عقايدي خلاف آنان داشته باشند مشرك و كافر و «واجب القتل» مي‌دانند.

*مدارس شستشوي مغزي كودكان

اين فرقه منحرف در اقدامي جنجال برانگيز اقدام به بازگشايي مدارسي كرده اند كه در آن با شستشوي مغزي كودكان، آنها را براي عمليات انتحاري آموزش مي‌دهند.

آموزش‌هاي ديگري از قبيل كشتار و نسل كشي وسيع شيعيان و در مواردي اهل سنت، عمليات‌هاي مكرر و گسترده انتحاري در مساجد و مراسم مذهبي و .... از جمله اقدامات وهابيت است.


*برخي فتواهاي جنجال برانگيز وهابيون

نكته جالب توجه شيوخ وهابيت ادعاها و فتاواي مضحكي است كه هر از گاهي از سوي اين سردمداران متعصب جاهل، مطرح مي‌شود و البته خنده بسياري از همين وهابيون را در پي دارد. مهمترين و جنجال برانگيز ترين فتاواي آنها عبارتند از:

*فتواي تخريب كليسا
 
*كشتن شيعيان حلال است اما كشتن يهوديان نه!

*خوردن گوشن جن جايز است
 
*اهدا گل به بيمار حرام است

*عقايد غير منطقي وهابيون

وهابي ها مسلمانان را به بهانه‌هاي واهي تكفير كرده و ريختن خود آنان را واجب مي‌دانند و در مقابل با دشمنان اسلام از در سازش و مدارا وارد مي‌شوند.

وهابيون خداوند سبحان را به خلق تشبيه كرده و او را داراي اعضا و جوارح مي‌دانند و براي اثبات ادعاي خود آيتي از قرآن كريم را كه دلالت بر صفات جيزيه خداوند دارد تاويل نكرده و بنابر ظاهر آيات فتواهاي غير معقول صادر مي‌كند.

وهابيت با دميدن روح نفاق و تفرقه در ميان مسلمانان خدمات بسياري به استعمارگران غربي خصوصا آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي در جهت چپاول و غارت منابع مسلمين و ايجاد جنگ‌هاي فرقه اي كرده است و بايد «وهابيت را نقطه اي تاريك در جهان اسلام بدانيم» كه رنگ و بوي سياسي گرفته است.

انتهاي پيام

منبع: باشگاه خبرنگاران
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.