دوشنبه 9 مرداد 1391 | 06:40
ناتواني رژيم آل سعود از مهار اعتراض ها در عربستان
ناتواني رژيم آل سعود از مهار اعتراض ها در عربستان
افزايش دامنه ا عتراض هاي مردمي در شهرهاي مختلف عربستان، ناتواني رژيم آل سعود براي مهار ناآرامي ها را در روزهاي اخير نشان داد.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : به نقل از شبكه خبري «العالم» ، «وفيق ابراهيم» كارشناس مسائل عربي با اشاره به گسترش تظاهرات و بي فايده بودن سياست سركوب مخالفان از سوي رژيم سعودي اظهار داشت: گسترش دامنه اعتراض ها در عربستان، نشان دهنده از دست رفتن وجاهت آل سعود در همه مناطق اين كشور و بي توجهي حكومت به خواسته هاي مشروع مردم است.
به گفته اين كارشناس مسائل عربستان، حكومت آل سعود، ديگر قادر به متوقف كردن اعتراض هاي مردمي نيست هرچند كه براي سركوب مردم به خشونت متوسل شود و در اين راه از ابزارهاي مختلف سركوب استفاده كند.
وي گفت: شعله اعتراض هاي مردمي در عربستان از منطقه الشرقيه به ساير شهرهاي اين كشور سرايت كرده است و اين مسئله نشان مي دهد كه اعتراضات در عربستان آن گونه كه مسئولان سعودي مدعي هستند، تحركات طايفه اي و مذهبي نيست و يك جنبش بيداري اسلامي سراسري است.
اين منتقد رژيم عربستان متذكر شد: اوضاع اقتصادي در عربستان بسيار اسف بار و نابسامان است و ميزان فقر و بيكاري افزايش چشمگيري يافته است در حالي كه ثروت هاي نفتي در چنگال آل سعود قرار دارد.
كارشناس مسائل عربي خاطرنشان كرد: حكومت وهابي عربستان اين كشور را ملك مطلق خود مي داند و حتي اعتراضات مسالمت آميز را براي اصلاح امور با خشونت و قساوت هر چه تمام سركوب مي كند.
اين در حالي است كه با افزايش موج اعتراض هاي مردمي و انتقاد از رژيم آل سعود، يك فعال سياسي عربستاني، ادامه جنبش مردمي در عربستان را با وجود سركوب هاي وحشيانه پيش بيني كرد.«فواد ابراهيم» گفت: سياست سركوبگري آل سعود تاكنون، نتيجه اي جز پافشاري مردم بر ادامه تظاهرات مسالمت آميز، براي آنها در پي نداشته است.
وي با اشاره به حوادث اخير در شهر «قطيف» يادآور شد: اقدام نيروهاي امنيتي عربستان مبني بر شليك به سوي معترضان در تظاهرات مسالمت آميز شهر قطيف در چارچوب سياست سركوب آل سعود صورت گرفته است و اين سياست نتيجه اي جز پافشاري تظاهركنندگان براي ادامه تظاهرات و مطالبه حقوق مشروع شان نخواهد داشت.
فواد ابراهيم با انتقاد از رژيم ديكتاتوري ملك عبدالله شاه عربستان اظهار داشت: آل سعود از اشتباهات گذشته خود و ديگر رژيم هاي عربي كه سياست سركوب را در پيش گرفته بودند و سرنگون شده اند، درس نگرفته است، اما اين را بداند كه انتفاضه مردمي تا تحقق خواسته هاي مشروع ادامه خواهد يافت.
از سوي ديگر، ايرنا به نقل از شبكه «بي بي سي» عربي اعلام كرد كه شنبه شب تعدادي از ساكنان منطقه شرق عربستان با نيروهاي امنيتي و پليس در قطيف درگير شدند و معترضان براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي دولتي، اقدام به آتش زدن لاستيك و سطل هاي زباله كردند.
اين در حالي است كه درگيري ميان تظاهركنندگان شيعه و نيروهاي پليس عربستان در خلال ماه هاي اخير همچنان ادامه داشته است و برخوردها به شهيد و مجروح شدن تعدادي از جوانان شيعي منجر شده است.

انتهای خبر/

منبع:کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.