چهارشنبه 11 مرداد 1391 | 06:25
شكايت دمشق به شوراي امنيت
عربستان، قطر و تركيه در سوريه آدم مي كشند
عربستان، قطر و تركيه در سوريه آدم مي كشند
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان : وزارت خارجه سوريه با ارسال نامه اي به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ازعربستان سعودي، قطر و تركيه به دليل ارتكاب جنايات جنگي و قتل عام غيرنظاميان بي گناه در سوريه شكايت كرد.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : وزارت خارجه سوريه در نامه اي به رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد و دبيركل اين سازمان اعلام كرد، عربستان سعودي، قطر و تركيه با ارسال سلاح و پول براي تروريست هاي مسلح در سوريه جناياتي زشت و شنيع عليه غيرنظاميان مرتكب شده و در اين كشور حمام خون به راه انداخته اند.
وزارت خارجه سوريه همچنين اعلام كرد، تركيه به عبور امن تعداد زيادي از مزدوران تبديل شده، مزدوراني كه مردم را سپر انساني خود قرار مي دهند و آنهايي را كه از درخواست هايشان تبعيت نمي كنند مي كشند.
در اين نامه تصريح شده است، باعث تأسف است كه برخي كشورهاي غربي يا عربي وانمودمي كنند كه نگران مردم سوريه هستند اما به جاي اينكه از گروه هاي مسلح بخواهند حملاتشان را متوقف كنند با فراهم آوردن حمايت هاي مالي و تسليحاتي به آنان در انجام جناياتشان كمك مي كنند. وزارت خارجه سوريه اعلام كرد دمشق به طرح شش ماده اي كوفي عنان پايبند است و معتقد است هيچ راه حلي براي بحران سوريه وجود نخواهد داشت مگر با مشاركت نمايندگان مردم سوريه در گفت وگويي ملي كه عزت مردم سوريه را حفظ كند.
در همين رابطه خبرگزاري ها اعلام كردند كه مخالفان مسلح سوري براي اينكه ارتش سوريه را مجبور به استفاده نكردن از سلاح كنند از زنان و كودكان به عنوان سپر انساني خود استفاده مي كنند و براي نجات جان خود قتل عام به راه انداخته اند.
طبق گزارش خبرگزاري شين هوا، اين اقدام غيرقابل قبول تروريست ها يك نوع جنايت جنگي و اقدامي ضد انساني است كه برخلاف مفاد صريح اساسنامه سازمان ملل متحد صورت مي گيرد.
بنا به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه سانا، نيروهاي ارتش سوريه موفق شدند بخش اعظم شهر حلب و مناطقي از شهر حمص را از وجود تروريست هاي مسلح پاكسازي كنند.
شمار زيادي از تروريست ها در استان هاي حمص، حسكه، درعا و حلب كشته و زخمي شدند و مقادير زيادي سلاح و مهمات از آنان به دست آمد.
تروريست ها به هنگام عقب نشيني افرادي را كه ربوده اند ابتدا شكنجه مي كنند و سپس آنان را به قتل مي رسانند و از تونل هايي كه به عنوان راه هاي فرار به خارج از شهر درنظر گرفته بودند فرار مي كنند.
نيروهاي ارتش در بسياري از شهرها با همكاري مردم به تعقيب اعضاي گروهك هاي تروريستي مي پردازند. در بين تروريست هاي كشته شده شماري از جنگجويان افغاني ليبيايي و ديگر مليت هاي عربي به چشم مي خورد.
پايگاه خبري الوطن سوريه نيز در اين باره نوشت، ارتش سوريه در حلب صرفاً با 10 هزار فرد مسلح روبه رو نيست بلكه با ارتش جهاني روبه رو است.
به گزارش اين پايگاه خبري، در خيابان هاي حلب اجسادي به چشم مي خورند كه مليت هاي غيرسوري دارند و صف هاي طولاني افراد مسلحي ديده مي شوند كه از اطراف حلب براي كمك به تروريست ها وارد اين شهر مي شوند.
پايگاه خبري الوطن افزود، تانك هاي ارتش سوريه از سوي مخالفان با خمپاره هاي ساخت آمريكا هدف قرار مي گيرند وتسليحاتي كه از سوي تروريست ها به كار گرفته مي شود ساخت آمريكا، اسرائيل و كشورهاي غربي است.
روزنامه سوري الحقيقه نيز نوشت، به زودي لشكر 47 نيروهاي ويژه سوري براي پاكسازي بقيه مناطق حلب وارد اين شهر مي شود.
به نوشته الحقيقه اهميت جنگ حلب در سطح راهبردي به حدي است كه دولت سوريه لشكر 47 را از منطقه ادلب و جبل الزاويه به سوي حلب حركت داده است.
هرچند كه ادلب و ريف هم اهميتي كمتر از حلب ندارد اما جنگ حلب اولويتي مطلق دارد زيرا آمريكايي ها و متحدانشان وارد جنگي براي شكستن كمر سوريه در حلب شده اند.
از سوي ديگر خبرگزاري آناتولي تركيه اعلام كرد تركيه نيروي پياده، تانك و سامانه موشكي به مرزهاي سوريه اعزام كرده است. تركيه ظاهراً مدعي شده كه براي مقابله با نيروهاي كرد پ ك.ك اين نيروها را اعزام كرده است ليكن تحليلگران منطقه معتقدند دولت تركيه براي دخالت نظامي در سوريه اين تجهيزات را در مرز با سوريه مستقر كرده است.
در همين رابطه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه گفت وگوي تلفني انجام داد و او را در جريان تحولات سوريه به ويژه هماهنگي مواضع دو كشور براي انتقال سريع قدرت در سوريه قرار داد.
روزنامه آيدين ليك چاپ تركيه به نقل از منابع آگاه نوشت، كنسول آمريكا در تركيه هدايت مخالفان دولت سوريه را بر عهده دارد. اين روزنامه افزود، مركز محرمانه اي در پايگاه نظامي اينجرليك آمريكا هدايت مخالفان دولت سوريه را بر عهده دارد.
اين درحالي است كه مخالفان سوري از روي استيصال اعلام كردند هرگونه كمك از اسرائيل را مي پذيرند. ناظران سياسي منطقه درخواست كمك از اسرائيل نشان مي دهد كه مخالفان بشار اسد به دستور صهيونيست ها در سوريه آدم مي كشند.
از ديگر اخبار سوريه تعطيلي كامل سفارت سوريه در استراليا است.
روزنامه سيدني مورنينگ هرالد در اين باره نوشت، دولت سوريه پس از اخراج ديپلمات هاي اين كشور از استراليا، سفارت خود در شهركانبرا پايتخت اين كشور را كاملاً تعطيل كرده است. بسته شدن سفارت سوريه در استراليا دو ماه پس از آن صورت مي گيرد كه وزير خارجه اين كشور دو ديپلمات سوري را از استراليا اخراج كرد.
همچنين روزنامه فيگارو چاپ فرانسه در شماره روز گذشته خود نوشت، مخالفان سوري در مقابل ارتش سوريه از نظر روحي و رواني به شدت كم آورده اند چرا كه ارتش با قدرت و صلابت با آنها برخورد كرده و داراي توان آتش بالا و استثنايي هستند و با توانايي كه دارند زمام امور را به دست خواهند گرفت.
اين روزنامه افزود، تروريست ها از توانايي ارتش و روحيه بالاي آنان شگفت زده شده اند زيرا تصور مي كردند كه در برابر ارتش شكست خورده قرار مي گيرند ولي شدت آتشباري آنها به حدي است كه تروريست ها را غافلگير كرده است.
ساير رويدادها
¤ يك منبع نظامي سوريه: در عمليات ارتش سوريه در حلب تاكنون 400 تروريست كشته و 150 نفر ديگر دستگير شدند.
¤ واحدهايي از ارتش سوريه موفق شدند تك تيراندازهايي كه از اتباع ليبي بودند و از پشت بام ها به نيروهاي ارتش تيراندازي مي كردند را دستگير كنند.
¤ 9 دستگاه خودرو مجهز به مسلسل نيمه سنگين افراد مسلح در اطراف شهر حلب به دست نيروهاي دولتي منهدم شد.
¤ 130 نفر از فريب خوردگاني كه در حوادث اخير سوريه دست داشتند ولي دستشان به خون مردم آغشته نيست از سوي دولت دمشق آزاد شدند.
 

انتهای خبر/

منبع: کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.