یکشنبه 15 مرداد 1391 | 06:15
اولين شهيد ماه رمضان در شرق عربستان
آل سعود روزه داران را به خاک و خون کشید
آل سعود روزه داران را به خاک و خون کشید
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان : همزمان با دومين هفته ماه مبارك رمضان، نيروهاي امنيتي آل سعود با شليك گلوله هاي جنگي به معترضان، يك جوان 18 ساله را در شرق عربستان به شهادت رساندند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : به نقل از شبكه خبري «العالم»، در حالي كه رژيم عربستان مدعي حمايت از اسلام و مسلمانان در ماه حرام است، با به گلوله بستن تظاهرات انقلابيون در شرق اين كشور، «حسين يوسف القلاف» جوان 18 ساله اهل قطيف را از ناحيه سينه مورد هدف قرار داده و وي را از پاي درآورد.
براساس اين گزارش هزاران تن از مردم شهرهاي «القطيف»، العواميه، الشويكه و جزيره تاروت در شرق عربستان جمعه شب با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز خواستار آزادي آيت الله «نمر باقرالنمر» روحاني مبارز منطقه الشرقيه شدند.
در اين تظاهرات كه ساعاتي پس از افطار و نماز مغرب و عشا برگزار شد معترضان در حالي كه تصاوير آيت الله نمر و برخي از زندانيان زن و مرد را با خود حمل مي كردند، عليه ملك عبدالله پادشاه عربستان شعار دادند.
برپايه اين گزارش، در قطيف، راهپيمايي گسترده اي برگزار شد و معترضان حمايت خود را از «محمد الشاخوري» فعال عربستاني اعلام كردند. در اين راهپيمايي كه با شعار «همه ما الشاخوري» هستيم برگزار شد معترضان آزادي اين جوان عربستاني كه هفته گذشته پس از مجروح شدن توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شده بود را خواستار شدند. تظاهر كنندگان در قطيف همچنين با حمل پرچم بحرين، حمايت خود را از مردم اين كشور و مطالبات آنها براي حق تعيين سرنوشت و خروج نيروهاي اشغالگر سعودي اعلام كردند.
از سوي ديگر، مردم شرق عربستان با افشاگري هاي گسترده خود، اعلام كردند اصابت گلوله به جوان 18 ساله اهل قطيف در جريان تظاهرات صورت نگرفته و شهيد يوسف القلاف در محلي دورتر از اعتراضات هدف گلوله مأموران آل سعود قرار گرفته است.
به گفته منابع مطلع، اين جوان 18 ساله در محله «الشويكه» در حالي كه سوار بر دوچرخه خود راهي خانه بود، مورد اصابت گلوله مزدوران آل سعود قرار گرفت.
شاهدان عيني گفتند كه پس از اصابت گلوله به يوسف القلاف جسد وي به همراه يكي ديگر از مجروحان به مركز پليس قطيف برده شد و در آنجا براي مدتي بر روي زمين قرار داشت.
افراد مطلع در شرق عربستان اعلام كردند در جريان تيراندازي هاي ناگهاني و ديوانه وار مأموران آل سعود در شهر قطيف حداقل دو نفر مجروح شدند.
اين در حالي است كه روزنامه «الرياض» چاپ عربستان به نقل از «سرلشكر منصور التركي» سخنگوي امنيتي وزارت كشور عربستان اعلام كرد يك گشتي امنيتي در استان قطيف مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت و براثر تبادل آتش يك افسر امنيتي كشته و يك تن ديگر زخمي شد. به گفته سخنگوي وزارت كشور عربستان پس از اين حادثه، تعقيب و گريز افراد مسلح آغاز و چهار تن از آنان در حالي كه سوار بر موتورسيكلت بودند شناسايي و بازداشت شدند كه در حين اعزام به مركز پليس يك تن از آنها كشته شد! در همين حال 15 تن از شخصيت هاي برجسته ساكن قطيف با ارسال نامه سرگشاده اي به فرمانده گارد سلطنتي خواستار خروج نيروهاي نظامي از منطقه شرق عربستان شدند.
در اين نامه از شاهزاده «متعب بن عبدالعزيز» فرزند ارشد پادشاه عربستان و مسئول سركوب اعتراضات مردمي در شرق اين كشور خواسته شده است تا به منظور جلوگيري از ريخته شدن خون افراد بي گناه در ماه مبارك رمضان و جريحه دار نشدن احساسات شيعيان، اقدام به خارج كردن نظاميان آل سعود از شهرهاي شيعه نشين كند.
در همين حال، روزنامه «الجزاير تايمز» با اشاره به قيام هاي مردمي و بيداري اسلامي در منطقه اعلام كرد كه انقلاب هاي عربي به دروازه هاي عربستان رسيده است و در هر لحظه امكان قيام مردمي گسترده در اين كشور وجود دارد.
به نوشته اين روزنامه الجزايري، نيروهاي امنيتي عربستان از ترس قيام مردمي در اين كشور، سركوب ها را شدت بخشيده و ديوانه وار با گلوله به جان مردم افتاده اند.

انتهای خبر/

منبع: کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.