چهارشنبه 18 مرداد 1391 | 10:03
پاكسازي تروريست ها ادامه دارد
بازداشت 130 افسر خارجي در حلب پيروزي تازه ارتش سوريه
بازداشت 130 افسر خارجي در حلب پيروزي تازه ارتش سوريه
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان :

به گزارش خیرنگار بسیج پیشکسوتان : در پي پيشروي ارتش سوريه در شهر حلب و تصرف مناطق مختلف اين شهر 380تروريست كه در ميان آنها 130 افسر عاليرتبه تركيه اي، عرب حوزه خليج فارس و غيرعرب حضور داشتند دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، روزنامه البناء چاپ لبنان به نقل از منابع نظامي سوريه نوشت، پس از پيشروي ارتش سوريه در حلب و تصرف مناطق مختلف اين شهر 130 افسر خارجي بازداشت شدند.
به گفته اين منابع 70 نفر از اين افسران تبعه تركيه، 20 افسر از كشورهاي عربي خليج فارس و 40 افسر با مليت هاي متعدد بودند.
اين منابع نظامي افزودند: ارتش با آغاز عمليات گسترده در شهر حلب موفق شد 25 منطقه از اين شهر را پاكسازي كند و فقط 5 منطقه در اختيار تروريست هاست كه اين مناطق هم از سوي ارتش محاصره شده است.
ناظران سياسي منطقه دستگيري اين تعداد افسر خارجي را يك پيروزي تازه براي دولت دمشق ارزيابي كرده اند.
از سوي ديگر اعضاي سازمان هاي مردمي وابسته به كميته هاي خلق كرد سوريه 40 نظامي تركيه را كه از مرز وارد خاك سوريه شده بودند بازداشت كردند.
اين افراد تلاش مي كردند كه براي مخالفان سوريه، سلاح به خاك سوريه قاچاق كنند.
همزمان با پيشروي ارتش سوريه در حلب اخبار رسيده حاكي از اين است كه نيروهاي ارتش موفق شدند در منطقه صلاح الدين شهر حلب ابوعبيده فرمانده گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوريه را به قتل برسانند.
در منطقه ريف شهر دمشق نيز نيروهاي ارتش ده ها تروريست را كشتند كه در ميان آنان سركرده يك گروهك تروريستي به چشم مي خورد.
دو اردني بازداشت شده در سوريه نيز اعتراف كردند كه يك جريان سلفي در اردن آنان را به بهانه جهاد عليه نظام سوريه براي اجراي اقدامات تروريستي به خدمت گرفته است.
اين در حالي است كه يك منبع ديپلماتيك بلندپايه غربي از وجود تماس هاي گسترده و رايزني هاي تركيه و اسرائيل براي دخالت نظامي در سوريه خبر داد. هفته نامه فلسطيني المنار به نقل از اين منبع ديپلماتيك غربي نوشت كه از 18 ژوئيه (28تيرماه) تماس هاي زيادي بين هيئت هاي اسرائيلي و تركيه با حضور معاون ارشد نخست وزير انگليس در لندن صورت گرفته است كه مهم ترين هدف اين ديدار بحث درباره تحولات سوريه بوده است.
اين منبع افزود، مسئله دخالت در سوريه از جمله وجه مشترك منافع تركيه و اسرائيل است و اين مسئله باعث شده كه تماس هاي دو طرف از سرگرفته شود.
به گفته اين منبع ديدار هيئت هاي اسرائيلي تركيه مقدمه ديدار نخست وزير رژيم صهيونيستي و تركيه است و در آينده نزديك اين دو با يكديگر ديدار خواهند كرد.
به نوشته المنار، آنكارا و تل آويو در كنار دوحه و رياض در توطئه عليه ملت سوريه و رهبران آن دخالت دارند.روزنامه واشنگتن پست چاپ آمريكا نيز حمايت عربستان از گروه هاي تروريستي فعال در سوريه را تاييد كرد.
اين روزنامه نوشت، عربستان با كمك آمريكا، فرانسه، تركيه، اردن و ديگر كشورهاي متحد خود سرنگوني نظام بشار اسد را هدف اصلي خود قرار داده است و در اين راستا حمايتش از گروه هاي مسلح فعال در سوريه را افزايش داده است.
«حمزه منذر» يكي از رهبران مخالف دولت سوريه دراين باره گفت، غرب خواهان حل بحران سوريه نيست و گفت وگو ميان دولت و مخالفان را نمي پذيرد چرا كه در پي تجزيه سوريه است.
وي تاكيد كرد: تركيه و عربستان همچنان از خونريزي در سوريه حمايت مي كنند.
همچنين بشار الجعفري نماينده دايم سوريه در سازمان ملل فاش كرد كه وي و ساير ديپلمات هاي سوري مقيم آمريكا از سوي اشخاصي در آمريكا و همچنين از سوي عربستان تهديد به قتل شده اند.
وي تصريح كرد اين تهديدها نه تنها شامل ديپلمات ها بلكه اعضاي خانواده آنها نيز شده است.
دولت سوريه به رياست عمر غلاونجي نخست وزير جديد اين كشور با حضور همه اعضاي كابينه نشست فوق العاده برگزار كرد. دولت سوريه در اين نشست از ارتش براي تامين امنيت مردم تشكر كرد و متعهد شد براي برآورده كردن خواسته هاي ملت سوريه تلاش كند.
ساير رويدادها
¤ در پي بالا گرفتن درگيري ها در شهر حلب ناظران بين المللي مستقر در سوريه اين شهر را تا اطلاع ثانوي ترك كردند.
¤ حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي ادعاهاي روزنامه سعودي در مورد كشته شدن تعدادي از عناصر اين حزب در سوريه را تكذيب كرد.
¤ وزير خارجه آلمان با اشاره به كناره گيري فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در سوريه خواستار حمايت جامعه جهاني از جانشين وي شد.
¤ شاه اردن هشدار داد، دست نيافتن به يك راه حل براي بحران سوريه در آينده به ايجاد وضعيت خطرناكي در منطقه منجر خواهد شد.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.