چهارشنبه 18 مرداد 1391 | 10:26
در واكنش به كشته شدن 17سرباز مصري در صحراي سينا
شعار انتقام، انتقام در تظاهرات ضد اسرائيلي مردم مصر
شعار انتقام، انتقام در تظاهرات ضد اسرائيلي مردم مصر
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان : شعار انتقام، انتقام در تظاهرات ضد اسرائيلي مردم مصر

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان :

جماعت اخوان المسلمين و مردم مصر سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) را عامل قتل عام سربازان مصري در گذرگاه مرزي در صحراي سينا معرفي كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «جمال تاج الدين» عضو ارشد جماعت اخوان المسلمين اظهار داشت: ما رژيم صهيونيستي و به خصوص موساد را عامل اين حادثه مي دانيم.
به گفته تاج الدين، رژيم صهيونيستي با ايجاد اين حادثه، منطقه صحراي سينا را ناامن كرد و به دنبال متشنج كردن روابط ارتش مصر با فلسطينيان غزه است.
وي گفت: رژيم تل آويو، چند ساعت قبل از اين حادثه از اسرائيلي هاي حاضر در سينا خواست تا اين منطقه را ترك كنند و اين مسئله به معناي آن است كه اين رژيم از پيش از اين حادثه واقف است.
وي خواستار اعمال حاكميت كامل كشورش بر منطقه سينا شد و افزود: در حال حاضر مردم مصر خواهان اصلاح بخش نظامي معاهده كمپ ديويد هستند و فشارها عليه رژيم صهيونيستي براي اين منظور افزايش يافته است.
عضو ارشد جماعت اخوان المسلمين يادآور شد: معاهده كمپ ديويد حاكميت كامل مصر را بر منطقه سينا نقض كرده است و تا زماني كه اين معاهده اصلاح نشود و نيروهاي بيشتري در سينا مستقر نشوند اين حوادث و حملات تكرار خواهد شد.
وي تهديد كرد اسرائيل در آينده به اين مسئله پي خواهد برد كه جنايت اخير دليل اصلي اصلاح همه بندهاي ظالمانه معاهده كمپ ديويد خواهد بود. جمال تاج الدين متذكر شد: منطقي نيست كه فلسطينيان عامل اين حادثه جلوه داده شوند و نقش موساد و اسرائيل در اين حادثه پنهان بماند، چرا كه جز اين رژيم، سودي حاصل كسي نمي شود.
اين در حالي است كه جماعت اخوان المسلمين روز دوشنبه با صدور بيانيه اي رسما حمله به سربازان مصري در صحراي سينا را به رژيم صهيونيستي نسبت داد و تجديد نظر در معاهده كمپ ديويد را خواستار شد.
افراد مسلح نقابدار يكشنبه شب با حمله به سربازان مرزي مصر كه مشغول افطار بودند 17 تن از آنان را كشتند و 7 تن ديگر را زخمي كردند و سپس به خاك رژيم صهيونيستي گريختند.
از سوي ديگر وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در يك واكنش منفعلانه، ادعاي جماعت اخوان المسلمين در دست داشتن موساد در حادثه صحراي سينا را تكذيب كرد و مدعي شد كه اتهامات وارده بي اساس است.
در همين حال روزنامه قدس العربي فاش كرد: دستگاه هاي امنيتي اسرائيل به طور دائم در راستاي شكاف ميان مصري ها و فلسطيني ها و تحريك مردم مصر عليه مقاومت فلسطين تلاش مي كنند تا محاصره نوار غزه تشديد و طرح هاي اسرائيلي برآورده شود.
به نوشته قدس العربي، حكومت مصر نبايد به دام اسرائيلي ها گرفتار شود و عليه مردم غزه اقدامي انتقام جويانه انجام دهد، زيرا بدون شك اين اقدام به نفع طرح هاي رژيم اشغالگر خواهد بود.
همچنين «عرب مصطفي» عضو حزب آزادي و عدالت در پارلمان مصر با انتقاد از رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: موساد از طريق اين عمليات قصد دارد به جهانيان نشان دهد كه نوار غزه به منطقه اي براي تروريست ها تبديل شده است و مصر توانايي حمايت از مرزهاي خود را ندارد.
اين در حالي است كه طي چند روز اخير احساسات ضد اسرائيلي در مصر افزايش يافته است و مردم خشمگين مصر با تجمع در مقابل منزل سفير رژيم صهيونيستي در شهر مرزي رفح خواستار اخراج وي و تعطيلي لانه جاسوسي آن شدند.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.