یکشنبه 22 مرداد 1391 | 08:45
ناامن كردن مرزهاي سوريه ؛ سناريوي جديد غرب عليه مقاومت
ناامن كردن مرزهاي سوريه ؛ سناريوي جديد غرب عليه مقاومت
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت :ناامن كردن مرزهاي سوريه سناريوي تازه كشورهاي غربي و عربي براي مداخله نظامي در اين كشور است.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان

درگيري نيروهاي اردن با ارتش سوريه در مرز اين دو كشور توطئه جديد كشورهاي عربي و غربي براي ناامن كردن مرزها و مداخله نظامي در سوريه است.
اين درگيري ميان نيروهاي اردني و ارتش سوريه به مدت 30 دقيقه به طول انجاميد و به گفته منابع اردني تلفاتي در برنداشت ليكن باعث عبور مخالفان سوري از مرزها و فرار آنها از دست ارتش سوريه شد.
طي دو هفته اخير اين سومين بار است كه نيروهاي سوري و اردني با يكديگر درگير مي شوند.
اين در حالي است كه طي روزهاي اخير ارتش تركيه با تانك ها، خودروهاي زرهي، هلي كوپتر و نيروهاي زميني خود به داخل خاك سوريه پيشروي كرد و پس از گشت زني و تحريك ارتش سوريه به داخل تركيه باز گشت
همچنين فرانسه نيروهاي تازه نفس خود را به مرز تركيه با سوريه اعزام كرده تا به مخالفان سوري كمك كند.
در همين رابطه نماينده سوريه در سازمان ملل اعلام كرد كه دستگاه هاي جاسوسي رژيم موساد و سيا و نهادهاي جاسوسي سعودي و قطر از خاك تركيه فرماندهي افراد مسلح در سوريه را براي نبرد با ارتش اين كشور به دست دارند.
همزمان وزير خارجه انگليس اعلام كرد كه كشورش پنج ميليون پوند براي ادامه خشونت و درگيري ها در سوريه در اختيار مخالفان دولت سوريه قرار داده است.
به اين ترتيب سناريوي غرب و برخي از كشورهاي عربي براي مداخله نظامي در سوريه از طريق ايجاد تحركات مرزي در حال شكل گيري است.
منابع خبري نيز از تلاش عربستان و قطر با همكاري تركيه و رژيم صهيونيستي و آمريكا براي تشكيل دولت سوري در تبعيد خبر دادند.
هفته نامه فلسطيني المنار در اين باره نوشت، عربستان سعودي و قطر پس از ناكامي در دستيابي به اهدافشان از طريق توطئه عليه ملت و نظام سوريه با هماهنگي با برخي طرف ها، از جمله تركيه و رژيم صهيونيستي و آمريكا بررسي يكي ديگر از حلقه هاي توطئه خود و به اجرا گذاشتن آن را آغاز كرده اند.
به نوشته المنار، دوحه و رياض در اين مرحله تلاش مي كنند، دولت در تبعيد سوريه و برداشتن گام هاي سياسي و برگزاري نشست هاي عربي و اسلامي و بين المللي را به اجرا بگذارند.
اين هفته نامه فلسطيني افزود: برگزاري نشست فوق العاده سازمان همكاري اسلامي و تلاش براي حمايت از «رياض حجاب»، نخست وزير سابق سوريه به عنوان رئيس دولت در تبعيد از جمله اين تلاش هاست.
همچنين منابع ديپلماتيك آگاه تاكيد كردند: تلاش هاي طرف هاي توطئه گر عليه سوريه به مثابه بازي در وقت اضافه و نجات غريق است، زيرا آنها از شكست كامل طرح دومينوي خاورميانه با توجه به پايداري و مقاومت سوريه به شدت بيمناكند، چون ممكن است، به شكست طرح آمريكايي و صهيونيستي در منطقه بينجامد و اين طرف ها را از چيدن ثمرات ايجاد هرج و مرج و اغتشاش در كشورهاي عربي محروم كند.
از سوي ديگر، وزارت خارجه آمريكا با صدور بيانيه اي ضمن اعمال تحريم هاي جديد عليه سوريه اظهار داشت، دولت آمريكا موج جديد تحريم ها عليه شركت نفتي «سيترول» سوريه را كه وارد كننده بنزين به ايران است آغاز كرده است.
در همين رابطه هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا به منظور گفت وگو و رايزني بامقامات تركيه درباره تحولات سوريه وارد اسلامبول شد و گفت وگو با مقامات تركيه و مخالفان سوريه را آغاز كرد.
اين در حالي است كه رسانه هاي تركيه از سياست هاي دولت تركيه در قبال سوريه به شدت انتقاد كردند و اردوغان را مجري سياست هاي آمريكا توصيف كردند.
از حلب نيز خبر مي رسد كه نيروهاي امنيتي سوريه كنترل بيشتر مناطق حلب را در دست گرفته اند اما در چندين منطقه هنوز درگيري هاي پراكنده اي با شورشيان ادامه دارد.
نيروهاي امنيتي سوريه در شهر دير الزور واقع در شرق سوريه نيز در حال مبارزه با شورشيان هستند و شماري از سلاح هاي افراد مسلح را در اين شهر مصادره كردند.
نيروهاي سوري در درگيري با تروريست ها در شهر حمص توانستند خسارات زيادي به آنها وارد كنند و شمار زيادي از آنها را به قتل برسانند، اهالي منطقه در اجراي اين حملات با نيروهاي امنيتي همكاري كردند.
شورشيان به هنگام عقب نشيني از مناطق تحت كنترل خود با پرتاب خمپاره و شليك گلوله غيرنظاميان را قتل عام مي كنند.
به گزارش شبكه تلويزيوني سوريه تروريست ها روستاي الدمينه در اطراف شهر حمص را با سلاح هاي نيمه سنگين هدف قرار دادند كه بر اثر اصابت گلوله به يكي از منازل ده تن از ساكنان آن كشته شدند.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.