دوشنبه 23 مرداد 1391 | 11:45
روحانی اهل سنت پاکستان در گفت‌وگو با فارس:
حضور پرشور در "روز جهانی قدس"نمایشی از قدرت امت اسلامی است
حضور پرشور در "روز جهانی قدس"نمایشی از قدرت امت اسلامی است
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : روحانی برجسته اهل سنت پاکستان، با اشاره به جهانی شدن مراسم روز قدس، تأکید کرد که مسلمانان دنیا با حضور پرشور در مراسم این روز بزرگ، قدرت خود را به رخ آمریکا و غرب می‌کشند.

 بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس در لاهور، گروه‌های مختلف مذهبی پاکستان حضور چشمگیری در مراسم روز جهانی قدس داشته و این حضور را نشانه اعلام همبستگی با مردم ستمدیده فلسطین اشغالی می‌دانند.

 "علامه احمد امین قسوری" یکی از شخصیت‌های برجسته مذهبی پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این باره اظهار داشت: روز جهانی قدس به معنای گرامی داشتن یک روز نیست، بلکه هدف اساسی این روز، اعلام بیداری و آگاهی ملل مسلمان جهان در برابر ظلم رژیم صهیونیستی و مسئله فلسطین است.

وی در ادامه افزود: پایه و اساس روز جهانی قدس در ایران بنا نهاده شده است، اما اکنون شاهد آن هستیم که بزرگداشت این روز در سرتاسر جهان گسترش یافته و این نشان می‌دهد قلب جهان اسلام برای فلسطین می‌تپد.

قسوری اظهار داشت: مردم پاکستان مانند سال‌های گذشته حضوری پررنگ و پرشور در مراسم روز جهانی قدس خواهند داشت تا بدین وسیله علاقه و محبت خود را به مردم مظلوم فلسطین ابراز دارند.

این رهبر مذهبی پاکستان با اشاره به بی عدالتی و انجام بازی دوگانه غرب در قبال مسئله فلسطین گفت: غرب درباره استقلال، آزادی و حقوق انسان‌ها صحبت می‌کند، اما شاهد هستیم که مردم مظلوم فلسطین را تنها و بی پشتیبان در دستان ارتش وحشی رژیم صهیونیستی رها کرده است.

وی افزود: رهبران کنونی برخی کشورهای اسلامی ضعیف هستند و اگر جهان اسلام دستور کار مشترکی برای مسئله فلسطین داشت، مطمئن باشید که این موضوع به زودی قابل حل بود.

قسوری عنوان داشت: بنیانگذار روز جهانی قدس حضرت امام خمینی(ره) هستند و مسلمانان برای ایشان احترام خاصی قائلند زیرا ایشان را غمخوار ملل مظلوم مسلمان دنیا می‌دانستند.

وی معتقد است که حضور پرشور ملل مسلمان جهان در مراسم روز قدس نشان دهنده قدرت امت اسلامی در برابر غرب و اسرائیل است.

این شخصیت برجسته پاکستانی اظهار داشت: مسلمانان دنیا نباید تنها به روز قدس بسنده کنند، بلکه باید با انجام تظاهرات گسترده و مداوم، مراتب اعتراض خود را نسبت به مسئله فلسطین و ظلم و جور رژیم صهیونیستی اعلام دارند.

وی در رابطه با نقش سازمان ملل متحد در رابطه با مسئله فلسطین گفت: سازمان ملل تحت فشار آمریکا و غرب، برخورد تبعیض آمیزی از خود نشان داده و نمی‌تواند تصمیمی بر خلاف میل واشنگتن اتخاذ کند.

علامه فسوری تصریح کرد که مردم پاکستان در گذشته حمایت قاطع خود را از ملت فلسطین به نمایش گذاشته‌اند و در آینده نیز این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.