سه شنبه 24 مرداد 1391 | 07:31
اگر تروريست هستند چرا حمايت مي كنيم؟ اگر دموكراتند چرا با آنها جنگيديم؟
اگر تروريست هستند چرا حمايت مي كنيم؟ اگر دموكراتند چرا با آنها جنگيديم؟
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : يك عضو مجلس نمايندگان آمريكا با اعتراض به نقش واشنگتن در بحران سوريه گفت: ما در سوريه از كساني حمايت مي كنيم كه در افغانستان و عراق، به اسم تروريست با آنها جنگيديم.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : ران پال كه نامزد دوره قبلي انتخابات رياست جمهوري در آمريكا بود، مي گويد: دخالت در جنگ داخلي سوريه هيچ سودي براي ما ندارد و خلاف امنيت ملي ماست. اكنون آشكار شده كه القاعده روابط بسيار نزديكي با اپوزيسيون در سوريه دارد. دولت آمريكا كه بيش از دو دهه است ادعا مي كند عليه تروريست ها مي جنگد حاضر نشده عمليات تروريستي در سوريه را محكوم كند. اينجا اين سوال مطرح مي شود كه آيا دولت آمريكا از كساني در سوريه حمايت مي كند كه در افغانستان و عراق با آنها مي جنگيد؟
وي افزود: هيلاري كلينتون در پاسخ به اين سوال كه آيا آمريكا براي گروه هاي شورشي سوريه اسلحه مي فرستد گفت ما نمي دانيم كه به چه گروهي بايد كمك كنيم ولي مي دانيم كه القاعده از مخالفين سوريه حمايت مي كند و لذا اين سوال مطرح است كه آيا آمريكا از القاعده در سوريه حمايت مي كند؟ پال مي افزايد: اين سوال بسيار خوبي است واضح است كه آمريكا هيچ منفعتي براي دخالت در جنگ داخلي سوريه ندارد. ما در سال هاي 1980 از گروهي در افغانستان حمايت كرديم كه بعدا منجر به تشكيل القاعده و طالبان شد. بنابراين بايد پرسيد كي مي خواهيم از اشتباهات گذشته خود درس بگيريم.
ران پال با اشاره به دستور اوباما به سازمان سيا براي كمك به شورشيان سوريه افزود: در زمان رياست جمهوري جرج بوش هم يك چنين دستوري به سازمان سيا داده شده بود كه در جهت تضعيف دولت ايران و نهايتا تغيير رژيم تلاش كند. ما يك بار ديگر شاهد آن هستيم كه سياست هاي مداخله گرايانه، خلاف امنيت ملي آمريكا در جريان است.
در همين حال پايگاه اينترنتي «ورلد سوسياليست» در تحليلي با عنوان «جنگ القاعده در سوريه به نمايندگي از واشنگتن» نوشت: مقامات و محافل رسمي آمريكا اكنون ديگر به طور علني اقرار مي كنند كه القاعده در جنگ داخلي سوريه نقش اساسي را بازي مي كند. آمريكا به شكلي فريبكارانه روي تروريست ها حساب باز كرده است چنين اتحادي شبيه روابطي است كه سيا و واشنگتن با القاعده و بن دلان در دهه هشتاد برقرار نمودند. در آن زمان نيز القاعده از طرف سيا با ميلياردها دلار، مورد حمايت قرار گرفت اكنون سيا در مساله سوريه هم نقش مشابهي را بازي مي كند. سيا ناظر يك عمليات لجستيكي گسترده در مرزهاي تركيه ميباشد. چه كسي ميتواند باور كند كه جنگجوي مسلح چچن از گرجستان و تركيه به سوريه عبور نمايد بدون آنكه سيا در آن شركت داشته باشد؟ علي رغم سخنرانيهاي زيبا درباره جنگ عليه تروريستم اسلامي آمريكا دهها سال اين نيروها را مورد استفاده قرار داد. عربستان سعودي كه از نظر مالي و ايدئولوژيك از القاعده حمايت مي كند، مهمترين متحد واشنگتن در جهان عرب است.
 

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.