سه شنبه 24 مرداد 1391 | 07:55
شما آمریکایی‌ها به چه حقی جهان را از معامله با ایران منع می‌کنید
شما آمریکایی‌ها به چه حقی جهان را از معامله با ایران منع می‌کنید
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : هیئت مدیره بانک "استاندارد چارترد" در واکنش به اتهام سیستم بانکی نیویورک، مبنی بر شرکت داشتن این بانک در معاملات مالی با ایران به میزان 250 میلیارد دلار، می‌گوید؛"شما امریکایی‌ها فکر می‌کنید چه کسی هستید که به ما و بقیه دنیا می‌گویید که نباید با ایرانیان معاملات مالی انجام دهیم؟ "

 

 

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان :

 "بوتیا"  "جاستین رایموندو" در مقاله‌ای تحت عنوان "اعلان جنگ نیویورک با ایران" در واکنش به اتهام وارده توسط  "بن لاوسکی" تنظیم کننده سیستم بانکی ایالت نیویورک، مبنی بر شرکت داشتن این بانک در معاملات مالی با ایران به میزان 250 میلیارد دلار، می‌نویسد؛ "هنگامی که صحبت از درستی قدرت می‌شود، همه انتظار دارند که در مورد فساد مالی هیئت مدیره یک بانک برجسته صحبت شود، اما این گونه نیست، هر کجا که افراط و فساد را بیابیم در مورد آن صحبت می‌کنیم. در اینجا، در مورد اتهام وارده به بانک "استاندارد چارترد" و واکنش‌ها به این موضوع صحبت می‌کنیم."

این اتهام، طی شکایت نامه‌ای توسط ایالت نیویورک ذکر می‌شود. "بن لاوسکی" تنظیم کننده سیستم بانکی ایالت نیویورک، معتقد است که اتهامات به اندازه کافی وجود داشته است تا این شکایت طرح شود. مدارک زیادی مبنی بر عدم ارتباط این مورد با تحریم‌ها و ارتباط آن با حمایت بانکی، وجود دارد.

"استاندارد چارترد" یک بانک انگلیسی است و در حال حاضر نیویورک درگیر یک رقابت شدید برای جلب نظر سرمایه گذاران برجسته و بازگشت سرمایه آنها از لندن به نیویورک است. یک عضو هیئت مدیره که خواست نام وی در این مورد فاش نشود، پرسشی را مطرح می کند که ظاهرا "لاوسکی"،  آمادگی لازم برای پاسخ دادن به آن را ندارد. پس من جواب می دهم: ما فکر می کنیم که مرکز دنیا هستیم. این موضوعی است که " استثناگرایی آمریکایی" بر مبنای آن بنا شده است. فرضا بگوییم دولت روسیه تصمیم گرفت که هیچکس با ایتالیا روابط تجاری نداشته باشد و مجلس روسیه، قانون الزامی تحریم اقتصادی ایتالیا را تصویب کرد. هیچ کس کمترین توجهی به این تصمیم روسیه نخواهد داشت و آن را به استهزا خواهند گرفت اما هنگامی که ما چنین تصمیمی می‌گیریم، انتظار داریم که همه به آن توجه کنند و قطعا همین‌گونه خواهد بود.

ایالات متحده، مرکز بازارهای تجاری دنیاست و نیویورک جایی است که "وال استریت" در آنجا واقع شده است. بنابراین "گروه خدمات مالی نیویورک" می‌تواند به گونه‌ای عمل کند که انگار نماینده یک دولت مستقل است که در واقع نیز همین گونه است. علاوه بر دارا بودن یکی از بالاترین نرخ‌های مالیات در کشور و تمایل به تنظیم دارایی‌های بعضی از ساکنان خود، مقامات نیویورک اخیرا خواهان گسترش نفوذ و سلطه بین‌المللی خود هستند. پلیس نیویورک، زنگ خطر را برای ادعایی تحت عنوان " تهدید تروریستی" توسط پرسنل دیپلماتیک ایران در آمریکا، به صدا درآورده است؛ "میچل سیلبر" مدیر بخش تجزیه و تحلیل اطلاعات پلیس نیویورک، به کنگره آمریکا اظهار داشت که ایرانیان ممکن است از" پوشش دیپلماتیک" برای هدایت اهداف جاسوسی خود در بزرگترین شهر آمریکا استفاده کنند. "سیلبر" زنجیره‌ای از حوادث را که قانون در مورد آنها به ایرانیانی که با نمایندگی ایران در سازمان‌ملل همکاری می‌کنند و یا وابسته به دولت ایران هستند مشکوک باشد، کنار یکدیگر گذاشت. او گفت حمایت ایران از "حزب الله" در نیویورک نیز وجود دارد. ایران و "حزب الله" همچنان برای ضربه زدن به اسرائیل و غرب با یکدیگر متحد هستند و خواستار گسترش روش‌های متنوع برای انجام این کار می باشند. او اظهار داشت که حملات اخیر در گرجستان، هند و تایلند به ایران مرتبط می‌شود. وی به "کمیته امنیت داخلی کاخ سفید" گفت " با توجه به ادعای اخیر، مبنی بر اجرای طرحی برضد یک دیپلمات خارجی در واشنگتن توسط ایران و صحبت‌های خصمانه و سابقه طولانی حمایت از حملات تروریستی در جهان توسط این کشور، پلیس نیویورک باید بسیار هوشیار باشد تا بتواند هرگونه حمله توسط ایران یا نمایندگانش را شناسایی و خنثی کند." وی اظهار داشت که مقامات امنیتی از سال 2005 تاکنون، حداقل سیزده نفر که وابسته به تهران بودند را بازجویی کرده‌اند. این افراد در حال عکس گرفتن از مناطق دیدنی شهر مشاهده شده اند.

تقریبا تمام کسانی که در خارج از نیویورک زندگی می‌کنند، از مناطق دیدنی این شهر مانند مجسمه آزادی یا رویدادهای فرهنگی در شهر عکس نمی‌گیرند! این کار، قطعا رفتار مشکوک جاسوسان ایران را نشان می‌دهد! و من خوشحالم که پلیس نیویورک بالاخره کاری پیدا کرده است و از کارهای مهم خود مانند دستگیری و بازرسی سیاهپوستان نیویورکی در خیابان، عقب افتاده است! آنچه که سربازرس " سیلبر" اظهار داشت ، حاکی از دانش پایین وی و عدم تخصص جغرافیایی بود. ادعاهای وی مبنی بر فعالیت‌های ایران در گرجستان، هند و تایلند، شاید موضوعی مبنی بر انگیزه شدید ایران برای منفجر کردن ساختمان "امپایر استیت" را مطرح کند! اظهارات او و عدم تخصص وی، بیشتر یک پررویی محض محسوب می‌شود.

پس در اینجا ما یک نظامی برجسته داریم که به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار "هنری کیسینجر" است و " اظهارات ژرف" در مورد مسائلی که معمولا برای وزارت امور خارجه آمریکا محفوظ نگاه می دارد، ابراز می‌کند. در واقع "حزب الله" هرگز ایالات متحده را مورد هدف قرار نداده است. اگر "سیلبر" تا این حد نگران خارجیان مشکوکی است که از مناطق دیدنی شهر عکس می‌گیرند، پس وی و بخش اطلاعات تحت نظر وی، با افرادی که تهدید واقعی محسوب می‌شوند، چه می‌کنند؟

" لاوسکی"  نیز اظهارات مشابهی  ابراز و بانک "استاندارد چارترد" را طبق شکایت نامه‌ای به عنوان یک " موسسه سرکش" توصیف کرد. همان طور که می‌دانید از ایران نیز به عنوان یک "دولت سرکش" نام می‌برند؛ زیرا این کشور با خواسته‌های سلطه‌جویانه واشنگتن مبارزه می کند. به نظر می‌رسد ایالت نیویورک و مقامات دولتی، یک دشمنی خصمانه با ایرانیان دارند، با این حال، من نمی‌توانم دلیل این دشمنی را تصور کنم. بنابراین آنها تصمیم گرفتند تا جنگی را با تهران آغاز کنند و حتی سیاست مستقل خارجی خود را نیز به راه انداختند.

همان گونه که ژنرال "وسلی کلارک" اشاره کرد، نیویورک در صحنه سیاسی همواره نقش بزرگی را ایفا می‌کند و نیویورکی‌ها به خاطر تلاش و پشتکارشان و همچنین خشونت در رفتارشان، شهرت جهانی دارند. نیازی به ذکر این توهم نیست که شهر آنها مرکز جهان است! آیا زمان آن نرسیده که ما غیرنیویورکی‌ها کمی عقب نشینی کنیم؟ اظهارات آن مقام ارشد بانک "استاندارد چارترد" را به گونه ای دیگر بیان می کنم: شما نیویورکی ها فکر می کنید چه کسی هستید که ما و بقیه کشور را وارد یک جنگ مخرب و پرهزینه دیگر در خاورمیانه می کنید؟ اگر فرماندار نیویورک "اندرو کومو" ، "لاوسکی" و "سیلبر" خواهان جنگ با ایران هستند، پس اجازه بدهید نیروهای "گارد امنیت ملی ایالت نیویورک" را به آنجا بفرستند و با بقیه کشور کاری نداشته باشند.

انتهای خبر/

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.