دوشنبه 30 مرداد 1391 | 16:36
نزاع داخلی آشکار و شدید در خاندان آل سعود بر سر قدرت
نزاع داخلی آشکار و شدید در خاندان آل سعود بر سر قدرت
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : در کنار گسترش دامنه اعتراضات در عربستان و بازداشت شمار زیادی از معترضان سعودی، گزارش‌های دیپلماتیک از نزاع داخلی آشکار و شدیدی بر سر قدرت میان نسل اول شاهزادگان سعودی با نسل‌های دوم و سوم خبر می دهد.

 

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : به نقل از السفیر، در اعتراض‌های مردمی ریاض و جده که مقابل وزارت کشور سعودی برگزار شد، بیش از 6 هزار شهروند سعودی دستگیر شدند.

این در حالیست که آل سعود به شدت از اوضاع کنونی در بحرین و ناآرامی‌های این کشور نگران است، چون به خوبی می‌داند دامنه انقلاب بحرین به عربستان هم کشیده خواهد شد، به همین دلیل مجبور به ایجاد تغییراتی در دستگاه‌های داخلی خود برای تجدید نظر در اوضاع جاری در کشور بود و بندر بن سلطان به همین دلیل به ریاست سرویس اطلاعات این کشور برگزیده شد.

انتخاب بندر بن سلطان به سمت رئیس سرویس اطلاعات عربستان سعودی در راستای ترتیبات داخلی سعودی صورت گرفته است.

از زمان مرگ سلطان بن عبدالعزیز، ولیعهد اسبق و انتخاب نایف به این سمت، جنگ قدرت در خاندان آل سعود به شدت افزایش یافته است.
 

نسل‌های دوم و سوم قدرت را از آن خود می دانند و با نسل اول در این خصوص در جنگی آشکارند.

در همین حال واشنگتن در پی ساختار جدیدی برای دست به دست شدن قدرت در میان آل سعود است به گونه ای که منافع آمریکا در این کشور سرشار از چاههای نفتی و در منطقه، به خطر نیفتد.

برخی کارشناسان معتقدند انتصاب بندر بن سلطان، بر اساس طرح آمریکا برای انتقال قدرت در آینده در عربستان است. این در حالی است که آمریکا همچنین تلاش می کند از ثروت سرشار عربستان برای کمک به گروههای تروریستی مخالف دولت در سوریه نیز استفاده کند. آمریکا در همین حال مطمئن است که نسل دوم آل سعود، کاملا تحت فرمان مقامات آمریکایی هستند و دستورات آنان را مو به مو اجرا خواهند کرد.   انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.