جمعه 3 شهریور 1391 | 16:45
مانور گسترده و تاریخی حزب الله با حضور سیدحسن نصرالله
مانور گسترده و تاریخی حزب الله با حضور سیدحسن نصرالله
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : در این تمرین نظامی 10 هزار تن از نیروهای زبده مقاومت اسلامی لبنان که "نیروهای ویژه" خوانده می شوند، شرکت داشته اند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : جام عربی؛ پایگاه خبری "عربی پرس" (arabi-press) امروز در خبری نوشت: «منابعی که خود را نزدیک به حزب الله معرفی می کنند اعلام کردند که مقاومت اسلامی لبنان بزرگترین تمرین نظامی تاریخ خود را که سه روز متوالی هم ادامه داشته، جمعه گذشته با موفقیت به انجام رسانده است.»]

 

جام عربی؛ پایگاه خبری "عربی پرس" (arabi-press) امروز در خبری نوشت: «منابعی که خود را نزدیک به حزب الله معرفی می کنند اعلام کردند که مقاومت اسلامی لبنان بزرگترین تمرین نظامی تاریخ خود را که سه روز متوالی هم ادامه داشته، جمعه گذشته با موفقیت به انجام رسانده است.»

 

بنا بر این گزارش، در این تمرین نظامی 10 هزار تن از نیروهای زبده مقاومت اسلامی لبنان که "نیروهای ویژه" خوانده می شوند، شرکت داشته اند.

 

گفته می شود در این مانور نه تنها روش های جنگ زمینی در روستاهای مرزی استراتژیک در خاک لبنان تمرین شده، بلکه توان حزب الله در به تصرف درآوردن روستاهای مرزی در "الجلیل" (شمال سرزمین های اشغالی فلسطین) نیز -پس از آنکه دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی از آن سخن گفته بود- به نمایش درآمده است.

 

روزنامه "الجمهوریه" (aljomhouria) از منطقه "بقاع" به عنوان محل اصلی برگزاری مانور نام برده است. این منطقه "مادر جنگ های حزب الله با اسرائیل" خوانده می شود. این روزنامه لبناني می نویسد: «نکته قابل ملاحظه در این مانور، حضور جوانان 16تا 20ساله عضو جنبش مقاومت اسلامی بود. جوانانی که بیشترشان در جنگ 33روزه سال 2006 حضور نداشته اند.»

این منبع اضافه کرده: «اولین بار است که حزب الله در چنین سطح وسیعی مبادرت به رزمایش نظامی کرده و اطلاعاتی در دست است که "سیدحسن نصرالله" دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان، شخصا بر قسمت هایی از این تمرین نظارت داشته است. همچنین گفته می شود که افسران عالیرتبه سپاه پاسداران ایران هم ناظر بر این رزمایش بزرگ بوده اند.»

 

بر پایه این گزارش، در مانور مورد اشاره، سرعت عمل و انعطاف پذیری در عملیات میدانی و تاکتیکی و همچنین طرز استفاده از سلاح های پیشرفته و ضد زره به جوانان مجاهد لبنانی آموزش داده شده است.

 

 


انتهای خبر /

سایت جام نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.