یکشنبه 5 شهریور 1391 | 07:41
ضرب و شتم شيعيان عربستان در مسجدالنبي به دست مأموران آل سعود
ضرب و شتم شيعيان عربستان در مسجدالنبي به دست مأموران آل سعود
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : منابع خبري از بازداشت و ضرب و شتم تعدادي از مخالفان دولت سعودي در حرم نبوي در روز جمعه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : به نقل از شبكه خبري «المنار» پليس و نيروهاي امنيتي آل سعود روز جمعه با يورش به محل تجمع تعدادي از خانواده هاي شيعه در صحن نبوي در مدينه منوره، چند تن از آنها را بازداشت كردند.
براساس اين گزارش، در بين بازداشت شدگان كه همگي آنها اهل استان «القطيف» در شرق عربستان هستند، چند زن و سه نفر از اعضاي يك خانواده مشاهده مي شود. به گزارش المنار به نقل از شاهدان عيني، پليس ديني عربستان با ضرب و شتم زنان و افراد بازداشت شده را به مراكز امنيتي برد.
منابع وابسته به فعالان ضدآل سعود در «مركز عدالت» عربستان نيز اعلام كردند دو تن از زنان بازداشت شده با قراردادن وثيقه مالي سنگين به طور موقت آزاد شدند.
از سوي ديگر، دولت عربستان با اذعان به بازداشت برخي از زوار در صحن حرم نبوي مدعي شد كه علت بازداشت آنها به دليل فرستادن صلوات با صداي بلند بوده است.
در همين حال سايت هاي اجتماعي با پرداختن به اين موضوع در سطح وسيع و محكوميت آن اقدام به اعلام اسامي بازداشت شدگان كه تعداد آنها به 10 نفر مي رسد كردند. برپايه اين گزارش، بازداشت شدگان متعلق به شهرهاي «العواميه»، «العربيه» و «الاوجام» در شرق عربستان هستند.
در زمينه تحولات داخلي، دربار عربستان روز شنبه شايعه مرگ شاهزاده «سعودالفيصل» وزير خارجه و برادر پادشاه را تكذيب كرد. براساس بيانيه دربار عربستان كه پس از دو هفته از رواج شايعه مرگ وزير خارجه صادر شده است، شاهزاده سعود پس از انجام عمل جراحي و بهبودي نسبي تا چند روز آينده بيمارستان را ترك خواهد كرد.
در اين بيانيه كه به نوع عمل جراحي و بيماري برادر پادشاه عربستان كه از سال 1975 پست وزارت امور خارجه را به عهده دارد، اشاره اي نشده است، اما گفته شده است كه دستگاه تنفس مصنوعي از وي جدا شده است و سعودالفيصل توانايي تنفس به صورت عادي را به دست آورده است.
اين گزارش حاكي است؛ در دو هفته اخير شايعات فراواني از مرگ اين شاهزاده عربستان بر سر زبان ها افتاد، اما دولت در مقابل آنها سكوت اختيار كرده بود.
تظاهرات در الجوف
مردم منطقه الجوف عربستان سعودي روز شنبه به اعتراضات خود عليه رژيم آل سعود ادامه دادند و بر تداوم تظاهرات تا زمان تحقق خواسته هايشان تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه خبري «النشره»، اعتراضات مردمي در شهرهاي مختلف عربستان سعودي همچنان ادامه دارد و در اين ميان منطقه الجوف در شرق اين كشور براي سومين روز متوالي شاهد تظاهرات بود.
اين گزارش حاكي است معترضان با سر دادن شعارهايي، آزادي زندانيان سياسي را خواستار شدند و اعلام كردند تا زمان تحقق خواسته هاي خود دست از اعتراض نخواهند كشيد.
اين تظاهرات در حالي برگزار مي شود كه منطقه الربيعيه در استان القطيف جمعه شب شاهد اعتراضات مردمي و بازداشت جوانان معترض از سوي نيروهاي امنيتي بود.

 

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.