دوشنبه 6 شهریور 1391 | 16:28
نوآم چامسکي:
غرب در تقابل با تهران تنهاست
غرب در تقابل با تهران تنهاست
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : يک تحليلگر ارشد مسائل آمريکا با اشاره به حمايت کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نوشت که آمريکا و غرب در تقابل با ايران تنها هستند.

 

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : .نوآم چامسکي تحليلگر و نويسنده مشهور آمريکايي در مقاله جديد خود نوشت: اگر چه ايالات متحده و اروپا متفق القول هستند که ايران به دليل «تلاش براي برهم زدن ثبات منطقه» مستحق مجازات است، اما بايد گفت در اين زمينه بسيار تنها هستند .

 

يک تحليلگر ارشد مسائل آمريکا با اشاره به حمايت کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نوشت که آمريکا و غرب در تقابل با ايران تنها هستند.نوآم چامسکي تحليلگر و نويسنده مشهور آمريکايي در مقاله جديد خود نوشت: اگر چه ايالات متحده و اروپا متفق القول هستند که ايران به دليل «تلاش براي برهم زدن ثبات منطقه» مستحق مجازات است، اما بايد گفت در اين زمينه بسيار تنها هستند چرا که دولتهاي جنبش عدم تعهد از حق ايران براي دستيابي به اورانيوم غني شده حمايت کرده اند و مردم عرب منطقه ترجيح مي دهند ايران سلاح هسته اي داشته باشد. بايد گفت ترکيه يکي از قدرت هاي بزرگ منطقه به همراه برزيل، از مهم ترين کشورهاي آمريکاي جنوبي با پيشنهاد تحريم ايران مخالفت کرده اند. امري که توبيخ آن دو را در پي داشته و قبلاً نيز به وقوع پيوسته است. چرا که در سال 2003 به اراده 95

% مردم خود احترام گذاشت و با اندک توجهي به دموکراسي در جنگ عراق شرکت نکرد.سال گذشته شوراي امنيت به شدت ترکيه را سرزنش کرد و فيليپ گوردون با هشدار به اين کشور گفت: ترکيه بايد نسبت به همپيماني خود با غرب وفادار باشد. در همين راستا يکي از پژوهشگران شوراي روابط خارجي آمريکا نيز گفت: چطور مي توان در منطقه اي که از آن ماست با ترکيه کنار آمد؟چامسکي با تاکيد بر اينکه ايران بزرگترين دشمن طرح هاي سلطه جويانه آمريکا در جهان است نوشت: توجه اعراب به دموکراسي تا حدودي به مانند تلاشهايي است که در سال 1989 در اروپاي شرقي صورت گرفت. در آن سال روس ها با حاميان دموکراسي از در مصالحه وارد شدند و از حمايت غرب برخوردار شدند. بنا به گفته اسقف بزرگ السالوادور، از قربانيان نيروهاي نظامي تحت تعليم و آموزش آمريکا، اين اقدام روس‌ها بر خلاف مبارزاتي که در همان زمان براي دفاع از حقوق بشر در آمريکاي ميانه شکل گرفت با استقبال زيادي روبه‌رو گرديد.

انتهای خبر/

رسالت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.