سه شنبه 7 شهریور 1391 | 09:10
آخرین تحولات مهم سوریه
آخرین تحولات مهم سوریه
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : نیروهای ارتش سوریه در ادامه پاکسازی کامل حومه دمشق،‌ امروز متوجه شرق این شهر شدند و کار پاکسازی کامل آن را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود: نیروهای ارتش سوریه از امروز جبهه جدیدی علیه جنگجویان مخالفان در دمشق و خارج آن باز کردند و به طور ویژه به مناطقی حمله کردند که افراد مسلح در آن موضع گرفته بودند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: پس از آنکه ارتش هفته گذشته جنوب غربی دمشق را هدف [پاکسازی] قرار داده بود،‌ از امروز تمرکز خود را روی شرق دمشق و ریف آن قرار داد.

بنا بر این گزارش،‌ سلیم یکی از فرماندهان میدانی گروه‌های مسلح وابسته به ارتش آزاد، به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ارتش عملیات خود را بر شرق دمشق متمرکز کرده است.

وی اعلام کرد که ارتش آزاد در مقابل تلاش می‌کند که درگیری را به داخل دمشق بکشاند.

این خبرگزاری با بیان اینکه گروه‌های مسلح در دمشق اکنون عملیات «بزن در رو» را در پیش گرفته‌اند، گزارش کرد که اکنون درگیری در ریف‌های استان‌های سوریه بیشتر شده است.

[هر استان سوریه یک مرکز استان دارد مانند استان دمشق به مرکزیت شهر دمشق که شهرستان‌های دیگر آن استان،‌ ریف آن استان نامیده می‌شود.]

سلیم همچنین اعلام کرد که هدف ارتش سوریه از شرق پایتخت،‌ پاکسازی منطقه «الغوطه» خواهد بود.

این در حالی است که ارتش سوریه داریا در جنوب غرب دمشق را در روزهای گذشته پاکسازی کرد و موفق شد بیش از ۱۰۰ فرد مسلح را در این منطقه از پای در آورد.

سلیم تصریح کرد که منطقه الغوطه مرکز سرسخت‌ترین گروهک‌های مخالف و مرکز ساماندهی‌ شده‌ترین گروه‌های مسلح است.

این تروریست مسلح اذعان کرد که افراد مسلح تلاش می‌کنند بار دیگر درگیری‌ها را به درون دمشق بکشانند اما سعی می‌کنند که حملاتشان ساماندهی‌شده‌تر باشد.

این در حالی است که افراد مسلح روز یکشنبه توانستند یک بالگرد سوری را هدف قرار بدهند. تلویزیون سوریه اعلام کرد که بالگرد ارتش سوریه در کنار مسجد الغفران در القابون دمشق سقوط کرده است.

یک منبع نظامی به پایگاه خبری عاجل سوریه نیز اعلام کرد که ارتش موفق شده است ۴ تروریستی که با کمک یک خودرو نیسان پیکاپ مجهز به تیربار، بالگرد سوری را هدف قرار بدهند،‌ در ریف دمشق هدف قرار بدهد و همه آنان را از پای در آورد.

انتهای خبر/

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.