یکشنبه 12 شهریور 1391 | 11:06
اسرائيل: آمريكا ما را مقابل ايران بي اعتبار مي كند
اسرائيل: آمريكا ما را مقابل ايران بي اعتبار مي كند
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : اختلافات آمريكا و رژيم صهيونيستي رو به شدت گذاشت.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان :

آمريكا براي چندمين بار رزمايش نظامي مشترك با اسرائيل را به تاخير انداخت و اعلام كرد با يك سوم نفرات پيش بيني شده قبلي در اين رزمايش شركت مي كند. در عين حال رئيس ستاد مشترك آمريكا در موضعي صريح و كم سابقه اعلام كرد مايل نيست در اقدام نظامي عليه ايران همدست اسرائيل شود.
مجله تايم در گزارشي اعلام كرد مانور نظامي مشترك واشنگتن و تل آويو كه 7 ماه پيش به تاخير افتاده و به ماه سپتامبر (شهريور) و سپس اكتبر (مهر) موكول شده بود مجددا به تعويق افتاده و اين بار به بعد از انتخابات آمريكا در ماه نوامبر (آبان) موكول شده است. در عين حال بنابر گزارش تايم منابع مطلع در آمريكا و اسرائيل اعلام كرده اند كه واشنگتن به طور ملموسي از حجم مشاركت آمريكا در اين مانور مشترك نظامي كاسته و حدود دوسوم نيروهاي خود را كه بنا بود براي مانور به اسرائيل بروند كاهش داده است. همچنين سطح مشاركت سيستم هاي موشكي آمريكا در اين مانور نيز پايين تر آمده است.
تايم به نقل از يك مقام نظامي عالي اسرائيلي در اين زمينه گزارش داد: به طور بنيادين آنچه آمريكايي ها به ما مي گويند اين است كه به شما اطمينان نداريم.كاهش مشاركت آمريكا در اين مانور بسيار چشمگير است. به جاي حضور 5 هزار نيروي آمريكايي كه در مراحل اوليه تصميم گيري براي برگزاري اين مانور در مورد آن توافق شده بود، پنتاگون 1500 نيرو را براي شركت در اين مانور روانه اسرائيل مي كند.
گزارش تايم حاكي است «دليل كاهش جدي در ابعاد رزمايش، رساندن اين پيام به اسرائيل است كه آمريكا با حمله به تاسيسات هسته اي ايران مخالف است و رزمايش را نبايد آمادگي آمريكا در حمايت از اسرائيل در چنين جنگي تعبير كند.»
رسانه هاي اسرائيل اقدام آمريكا را «تسويه حساب اوباما با اسرائيل» تفسير كرده اند.رزمايش چالش بزرگ 12 قرار است در صحراي نقب برگزار شود.
همزمان با اين اتفاق، مصاحبه ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا با روزنامه گاردين منتشر شد. دمپسي گفته است: آمريكا نمي خواهد در درگيري نظامي با ايران همدست اسرائيل محسوب شود. چنين حمله اي باعث نابودي برنامه هسته اي ايران نخواهد شد اما باعث مي شود ائتلاف بين المللي براي تحريم اقتصادي ايران از هم بپاشد.
وي افزود: ما و اسرائيل اطلاعات خود را با يكديگر مي سنجيم اما قبول دارم كه هر كدام ما اختلاف هايي داريم. برخلاف ما اسرائيل در يك نگراني دايم به سر مي برد.
موشه يعلون معاون نخست وزير اسرائيل روز جمعه به رويتر گفت: ايران به دليل پيام هاي متناقض قدرت هاي جهاني از جمله آمريكا باور نمي كند در معرض يك تهديد نظامي واقعي از طرف جهان خارج قرار دارد. ايران به همين خاطر تهديدها را جدي نمي گيرد و موضع خود را تغيير نمي دهد.
وي اظهار داشت: «ما با ديگران و از جمله دوستانمان در آمريكا- كه آنها را در بي اعتبار شدن تهديدات عليه ايران شريك مي دانيم- تبادل نظر داريم.»
از سوي ديگر پايگاه صهيونيستي دبكا فايل در گزارشي نوشت: اوباما با اعلام تعويق رزمايش مشترك و كاهش نفرات شركت كننده در آن، اسرائيل را تنها گذاشت.
دبكا فايل پيام دولت اوباما به رژيم تل آويو را چنين ارزيابي كرده است: «به خودتان مربوط است! ببينيد چگونه مي توانيد بدون سلاح هاي ويژه آمريكا و پشتيباني نظامي آن از جمله سپر موشكي در برابر ضد حمله هاي ايران، سركشي كرده و تصميم به عمليات نظامي عليه ايران بگيريد.»
منابع نظامي دبكا فايل مي گويند دولت اوباما اسرائيل را در يك حالت هشدار سخت قرار داده، مبني بر اينكه در صورت حمله به تاسيسات هسته اي ايران با هدف انقطاع اين برنامه يا به تاخير افكندن آن، از حمايت موشكي ايالات متحده برخوردار نخواهد بود و نتانياهو خود بايد به تنهايي مسئوليت اين حمله را بپذيرد.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نيز در اين باره نوشت: مذاكره تندي ميان دانيل شاپيرو سفير آمريكا در تل آويو و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در پي انتقاد نتانياهو از باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا آغاز شد و مدتي ادامه يافت.
نتانياهو در ديدار هفته گذشته اش با مايكل روجرز رئيس كميسيون اطلاعات كنگره آمريكا در حضور شاپيرو گفته است كه اوباما و مشاورانش به جاي اين كه ايران را زير فشار شديد بگذارند، ما را زير فشار مي گذارند.
اين روزنامه اسرائيلي گفت: شاپيرو در واكنش به سخنان نتانياهو گفته است كه نتانياهو ديدگاه اوباما را مخدوش مي كند و بد جلوه مي دهد.

انتهای خبر/

بسیج پیشکسوتان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.