دوشنبه 13 شهریور 1391 | 10:13
القاعده با تهديد حزب الله
به جبهه آمريكا و اسرائيل عليه مقاومت پيوست
به جبهه آمريكا و اسرائيل عليه مقاومت پيوست
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : شبكه تروريستي القاعده كه دست پرورده آمريكاست حزب الله لبنان را تهديد كرد در صورت حمايت از حكومت سوريه هدف حملات اين شبكه قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : عبدالله عزام فرمانده گروه تروريستي القاعده در سوريه در يك نوار ضبط شده كه بر روي وب سايت مرتبط با القاعده منتشر شد اعلام كرد، ادعاي حزب الله درباره اينكه آمريكا و اسرائيل در پس پرده ناآرامي هاي سوريه قرار دارند بي اساس است و در صورت ادامه اين اظهارات با واكنش شديد القاعده روبه رو خواهد شد.
عبدالله عزام فرمانده القاعده در سوريه كه به «مجدالمجد» معروف است پيشتر در لبنان زندگي مي كرد و با حمايت آمريكا و اسرائيل به عنوان رهبر القاعده در سوريه انتخاب شد و اكنون براي كشتن مردم بي گناه در سوريه مستقر شده است. وي 6000 نيرو در اختيار دارد كه عمده آنان از تركيه و عراق وارد سوريه شده اند. آمريكا و اسرائيل زير پوشش شبكه تروريستي القاعده در نظر دارند به اهداف خود كه همانا تضعيف مقاومت منطقه است، برسند.
المجد رابطه نزديكي با رهبر سلفيان اردن دارد كه براي مبارزه با حكومت سوريه وارد اين كشور شده اند.
رهبر سلفيان اردن در سوريه نيز محمد اشلبي نام دارد كه به ابوسياف مشهور است. وي چندي پيش اعلام كرده بود كه جنگجوياني از كشورهاي ليبي، تركيه، اردن، عراق و ديگر كشورهاي عربي براي مبارزه با بشار اسد به وي پيوسته اند.
روزنامه لبناني الاخبار نيز نوشت، آمريكا و اسرائيل در حال سازماندهي نيروهاي القاعده در لبنان و سوريه هستند و حملات تروريستي اين گروهك مسلح با حمايت كامل آمريكا و اسرائيل صورت مي گيرد. به نوشته اين روزنامه، كشتارها و قتل عام هاي سوريه به دستور مستقيم ايمن الظواهري رهبر تشكيلات قاعده صورت مي گيرد. از سوي ديگر يك هيئت عاليرتبه آمريكايي به رياست «جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا وارد بغداد شد تا درباره سوريه گفت وگو و تبادل نظر كنند.
اين در حالي است كه اخبار رسيده از منابع خبري حاكي از آن است كه سيا و سازمان اطلاعات اردن اردوگاهي را براي آموزش صدها افسر و سرباز جدا شده از نظام سوريه در مرز اين كشور با سوريه برپا كرده اند.
در اين اردوگاه 1200 افسر و سرباز جدا شده از ارتش سوريه حضور دارند كه تحت نظارت سازمان اطلاعات اردن آموزش مي بينند.
اين اردوگاه با هماهنگي آمريكا و انگليس و با هدف سرنگوني نظام سوريه برپا شده است و در اين طرح تركيه، عربستان، قطر و رژيم صهيونيستي نيز مشاركت دارند.
يك مسئول اردني كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد تعداد ديگري از نيروهاي پليس و ارتش كه از نظام سوريه جدا شده اند در مكان محرمانه ديگري هستند و حسن حماده، سرتيپ نيروهاي هوايي كه با هواپيماي ميگ 24 در 21 ژوئن به اردن گريخت در ميان اين افراد است.
سازمان اطلاعات اردن نقش اطلاعاتي بسيار محرمانه اي را اجرا مي كند و با هماهنگي با سازمان هاي اطلاعاتي غرب و رژيم صهيونيستي از مزدوران خود در سوريه استفاده مي كند تا شخصيت هاي نظامي و سياسي را براي جدا شدن از نظام سوريه تحريك كند.
سازمان اطلاعات اردن همچنين در چندين عمليات پيچيده براي قاچاق سلاح به گروه هاي مسلح از طريق مرزهاي مشترك با درعا دست داشته و در ارسال سلاح به گروه هاي مسلح سلفي مشاركت مي كند.
اردن همچنين به صورت مستقيم با سازمان اطلاعات عربستان و قطر تحت نظارت آمريكا در اتاق عمليات مشترك براي قاچاق سلاح و اعزام گروه هاي مسلح به داخل سوريه فعاليت مي كند.
اين در حالي است كه رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح اردن در راستاي تقويت همكاري هاي نظامي با فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا ديدار كرد.
در اين ديدار كه در امان پايتخت اردن صورت گرفت طرفين درباره تحكيم روابط نظامي توافق كردند.
فعاليت ها و تحركات ضد سوري كشورهاي آمريكا، انگليس، قطر، عربستان و تركيه با همدستي رژيم صهيونيستي در شرايطي صورت مي گيرد كه دولت روسيه اعلام كرد با آتش بس از سوي دولت سوريه و زمين گذاشتن سلاح مخالف است. سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه تأكيد كرد، مسكو با درخواست كشورهاي عربي و غربي براي اعلام آتش بس از سوي دولت سوريه و خروج ارتش از شهرها مخالف است.
همچنين اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل در سوريه طي اظهاراتي اعلام كرد كه با هر گونه دخالت نظامي در سوريه مخالف است.
وي از گروه هاي درگير در سوريه خواست تا به خشونت ها پايان دهند.
ابراهيمي گفت، صحبت درباره اعزام نيروهاي عربي يا بين المللي از جمله نيروهاي ناتو به سوريه هنوز زود است.
در همين رابطه جهاد مقدسي سخنگوي وزارت خارجه سوريه اعلام كرد كه از مأموريت اخضر ابراهيمي درباره سوريه حمايت مي كند.
مقدسي خاطرنشان كرد بحران سوريه با ديگر بحران ها تفاوت دارد و ما از هيچ كاري براي موفقيت ابراهيمي دريغ نخواهيم كرد.
از سوي ديگر با ادامه درگيري ها در مناطق مختلف سوريه مخالفان مسلح به شيوه جديدي در درگيري هاي خود روي آورده اند و پايگاه هاي هوايي و فرودگاه هاي دولتي را هدف اصلي خود قرار داده اند.
خبر ديگر اينكه خبرگزاري سوريه گزارش داد بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در نزديكي مسجدي در استان ريف دمشق 15 نفر كشته و تعداد زيادي نيز مجروح شدند. هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است.
آخرين اخبار سوريه حاكي از اين است كه ژنرال ديويد پترائوس رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) براي ديدار با مقامات تركيه وارد اين كشور شد.
بحث درباره سوريه و همكاري هاي نظامي و سياسي مهمترين محورهاي موردبحث و گفت وگو ميان دو كشور خواهد بود.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.