دوشنبه 13 شهریور 1391 | 11:17
اهالی کارولینای شمالی بر ضد سیاست‌های دولت امریکا تظاهرات کردند
 اهالی کارولینای شمالی بر ضد سیاست‌های دولت امریکا تظاهرات کردند
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : معترضان امریکایی در آستانه برگزاری همایش ملی دموکرات‌ها در شهر شارلوت در کارولینای شمالی در راه‌پیمایی موسوم به «راه‌پیمایی وال استریت در جنوب» شرکت کردند،

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : اين راه‌پيمايي ۲ روز پيش از برگزاري همايش ملي دموکرات‌ها در اين شهر صورت گرفت.

معترضان که ائتلافي از بيش از ۸۰ گروه محلي و ملي را تشکيل داده بودند روز يک‌شنبه (۱۲ شهريور) با شرکت در راه‌پيمايي موسوم به «راه‌پيمايي وال استريت در جنوب» از مقابل ساختمان مرکزی بانک امريکا و دفتر مرکزی بانک «ولز فارگو» عبور کردند.

به گفته سازماندهي کنندگان ، بيش از ۱۰۰۰ نفر در اين تظاهرات حضور داشته و قصد داشتند شارلوت را به عنوان دومين مرکز مالي بزرگ امريکا پس از نيويورک در کانون توجه قرار دهند.

تظاهرکنندگان که علائم و پارچه نوشته‌هايي بر ضد وال استريت و زياده‌خواهي شرکت‌ها در دست داشتند، خواهان پايان يافتن سياست‌هاي جنگ‌طلبانه واشنگتن و اصلاحات اقتصادي در اين کشور بودند.

آن‌ها در حالي‌که علامت‌هاي مخالف وال استريت را تکان مي‌دادند شعار «بانک‌ها بسته نجات اقتصادي دريافت مي‌کنند و به ما خيانت مي‌شود» سر داده بودند.

تظاهرکنندگان همچنين پايان يافتن مصادره خانه‌ها و محاکمه بانک‌ها به علت نقشي که در ايجاد بحران مالي در اين کشور ايفا مي‌کنند را خواستار شدند.

وانسا فلوکر، وکيل مصادره خانه‌ها در دترويت در اين زمينه گفت:«ما در اين نقطه با دلارهايي که به عنوان ماليات مي‌پردازيم در واقع هر روز در حال مصادره خانه همسايگان خود هستيم. من دوستاني دارم که در جنگ افغانستان در حال مبارزه هستند و بانک امريکا هر روز براي بيرون انداختن آن‌ها از خانه‌هاي‌شان تلاش مي‌کند.»

پليس در اين راه‌پيمايي ۲ نفر را دستگير کرد. گفته مي‌شود يکي از اين افراد به علت حمل مخفيانه چاقو و ديگري نيز به دليل رفتار آشوب‌گرانه بازداشت شدند.

همايش ملي دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۲ از ۴ تا ۶ سپتامبر در شارلوت برگزار شد. دموکرات‌ها باراک اوباما، رئيس جمهوري امريکا را به عنوان نامزد خود در انتخابات رياست جمهوري آتي در اين کشور معرفي کردند.

انتهای خبر/

پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.