چهارشنبه 15 شهریور 1391 | 08:30
آخربن تحولات میدانی سوریه به روایت خبرنگار فارس
کنترل حلب تا 10 روز دیگر/اعلام سیف‌الدوله به عنوان منطقه امن تا ساعاتی دیگر
کنترل حلب تا 10 روز دیگر/اعلام سیف‌الدوله به عنوان منطقه امن تا ساعاتی دیگر
تاکید بر کنترل شهر حلب توسط ارتش سوریه تا 10 روز دیگر، اعلام منطقه سیف الدوله به عنوان منطقه امن تا ساعاتی دیگر و کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌های مسلح در مناطق مختلف مهمترین تحولات میدانی سوریه است.

به گزارش بسیج پیشکسوتان : آخرین تحولات میدانی سوریه طرف 24 ساعت گذشته بر ادامه پاکسازی مناطق و شهرهای مختلف سوریه توسط ارتش سوریه و نیروهای امنیتی این کشور از وجود تروریست‌های مسلح تاکید دارد.

همچنین منابع نظامی ارشد سوری تاکید کردند که ارتش سوریه تا 10 روز دیگر کنترل کامل شهر حلب را به دست گرفته و منطقه سیف الدوله را نیز تا ساعاتی دیگر منطقه امن اعلام خواهند کرد.

اما تحولات میدانی سوریه به تفکیک مناطق و استان‌ها:

دمشق و ریف دمشق:

مناطق «الغوطه شرقیه» امروز شاهد درگیری‌های شدید یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح بود که بر اثر آن صدها تروریست مسلح کشته و زخمی شدند.

این درحالی است که در ادامه عملیات پاکسازی ارتش سوریه منطقه «الشیفونیه» نیز شاهد درگیر‌ی‌های شدید بین یگان‌های ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی در بوستان‌های این منطقه بود که براثر آن ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند و سلاح‌های آنها نیز مصادره شد.

همچنین در همین منطقه پیگرد یک گروهک تروریستی توسط نیروهای امنیتی وابسته به ارتش سوریه کشته شدن 5 تروریست مسلح و فرار ده‌ها نفر دیگر از آنها را به دنبال داشت و پس از پیگرد این گروهک و درگیری با آنها در منطقه «جسرین» 30 تروریست کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که منطقه جسرین شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه با یک گروهک تروریستی بود که تلاش داشت، چندین گشتی نیروهای امنیتی سوریه را به محاصره خود درآورد که در جریان درگیری‌های به وقوع پیوسته 3 تروریست کشته و 5 نفر دیگر زخمی و مابقی اعضای این گروهک تروریستی به همراه سلاح‌هایشان دستگیر شدند.

اما در «سقبا» نیروهای امنیتی سوری دو خودرو مجهز به تیربار سنگین تروریست‌های مسلح را به همراه افراد آن هدف قرار داده و منهدم کردند. این دو خودرو تلاش داشتند، وارد منطقه مسکونی سقبا شوند که با ممانعت نیروهای امنیتی سوری مواجه شدند.

در «دوما» نیز نیروهای امنیتی سوریه یک مقر تجمع تروریست‌های مسلح را در این منطقه را کشف و پس از دو ساعت درگیری این مقر را منهدم و تروریست‌های موجود در آن را به قتل رسانده و 10 نفر از آنها را دستگیر و سلاح‌های موجود در این مقر را مصادره کرد.

یک منبع آگاه سوری تاکید کرد که سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین کشف شده در این مقر نشان می‌دهد که تروریست‌هایمسلح قصد داشتند، برای ادامه اقدامات تروریستی خود به دوما باز گردند که با عملیات غافلگیرکننده نیروهای امنیتی مواجه شدند.

منطقه «حموریة» در غوطة شرقیة نیز امروز شاهد درگیری‌های پراکنده در این منطقه و بوستان‌های همجوار بود که بر اثر آن ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند.

اما منابع سوری تاکید کردند که تقریبا منطقه «زملکا» به شکل کامل پاکسازی شده و نیروهای امنیتی سوری چندین مقر تجمع تروریست‌های مسلح را کشف و منهدم کرده و شماری از تروریست‌های موجود در این مراکز را به قتل رسانده و شمار دیگری را به همراه سلاح‌هایشان دستگیر کردند. 

از سوی دیگر و در استان ریف دمشق و به طور مشخص در منطقه «الحجر الاسود» که امروز نیز بسان هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های ارتش سوریه با گروهک‌های مسلح بود. تروریست‌های مسلح امروز تلاش داشتند به یک مرکز پلیس در این منطقه حمله کنند که با مقابله ارتش سوریه مواجه شدند و پس از تحمل ضربات سنگین و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها مابقی را وادار به فرار از الحجر الاسود کردند.

منطقه «السبینة» نیز که در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های ارتش سوریه با افراد مسلح بود، امروز آرامش شکننده‌ای را پشت‌سر گذاشت و هیچ درگیری در آن گزارش نشد. در حالی‌که گروهک‌های تروریستی شب گذشته به چندین ساختمان دولتی آسیب‌های وارد کرده بودند.

یک منبع محلی در این ارتباط تاکید کرد که تروریست‌های مسلح افزون بر آسیب رساندن به مراکز عمومی و دولتی اقدام به ربودن اهالی منطقه جهت ایجاد رعب و وحشت در میان آنها می‌کنند.

همچنین یگان‌هایی از ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی در منطقه « حران العوامید» در ریف دمشق درگیر شدند و در جریان آن بیش از 90 تروریست مسلح را کشته و شمار دیگری را زخمی کردند.

حمص:

اما در استان حمص و در منطقه «الخالدیه» یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، چندین مرکز تجمع تروریست‌های مسلح در این منطقه را کشف و منهدم کنند که از آن تروریست‌ها برای حمله به مناطق مسکونی و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی این منطقه استفاده می‌کردند. در نتیجه درگیری‌‌های پیش آمده در این راستا شماری از تروریست‌ها کشته و سلاح‌های موجود در این مراکز ضبط شد.

همچنین منطقه «القصیر» امروز شاهد درگیری‌های شدید ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح بود که شماری از این افراد کشته و زخمی شدند.

این درحالی است که یک منبع نظامی سوری از وقوع درگیری‌های شدید در مناطق «الرستن» و «تلبیسة» بین نیروهای ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی خبر داد.

اما در منطقه «الحوله» ارتش سوریه مانع حملات افراد مسلح به این منطقه شد که بر اثر درگیری‌های به وقوع پیوسته 4 تروریست به قتل رسیدند. این تروریست‌ها اقدام به بستن راه‌های این منطقه به ویژه در روستای «برج قاعی» از توابع الحولة و هدف قرار دادن اهالی این منطقه می‌کردند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه مقابل نفوذ افراد مسلح به روستای «المشیرفة» در تلکلخ را سد کرده و شماری از آنها را به قتل رساندند. یگان‌های مهندسی وابسته به ارتش سوریه نیز چهار بمب کار گذاشته شده در راه «المبارکیة – قطینة» را خنثی کردند.

إدلب:

اما در ادلب یگان‌های ارتش سوریه ضمن درگیری با گروهک‌های تروریستی در بین دو روستای «هند و عزمارین» برسر راه «درکوش – سلقین» مانع حمله این گروهک‌ها به مراکز ایست و بازرسی این منطقه شده و تمام تروریست‌ها را به قتل رسانده و سلاح‌های آنها را مصادره کردند.

از سوی دیگر یک منبع محلی از شهر «سلقین» خبر داد که گروهک‌های تروریستی در برخی مناطق این شهر متمرکز شده و با ایجاد موانع و مستقر کردن تک تیراندازها بر پشت‌بام‌ها و بمبگذاری در راه‌های منتهی به شهر از جمله راه « العلانی» و «حارم» در میان اهالی منطقه موجب ایجاد رعب و وحشت بسیار شده‌اند.

این درحالی است که ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در منطقه «البیاضة» در ریف سلقین و کوه‌های «کفر تخاریم» هدف قرار دادند که کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها را به دنبال داشت.

یگان‌های مهندسی وابسته به ارتش سوریه نیز 5 بمب که وزن هریک از آنها بین ٣٠ تا٧٠ کیلوگرم بود را در نزدیکی مرکز خرده فروشان و مسجد الابرار و خیابان الأربعین و خیابان ١٢ در منطقه «الثورة» را خنثی کردند.

یک منبع نظامی ارشد سوری نیز تاکید کرد، اطلاعاتی موثقی درباره ورود چندین محموله سلاح به ریف ادلب و به طور مشخص روستای «قورقانیا» در کوه‌ «باریشا» در دست است.

این منبع در ادامه افزود: این سلاح‌ها به همراه افراد مسلح از مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه می‌شوند.

لاذقیة:

پس از عملیات‌های پیگری و رصدی که یگان‌های ارتش سوریه در مناطق مختلف استان لاذقیه انجام دادند، موفق شدند که یک گروهک تروریستی را در منطقه «سلمى» در استان «الحفة» تحت پیگرد قرار دهند و پس از درگیری با آنها شماری از افراد مسلح این گروه تروریستی را به قتل برسانند که در میان کشته‌ها شماری از فرمانده‌هان یک گروهک تروریستی موسوم به «گروهک العز» وابسته به گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» نیز به چشم می‌خورد.

همچنین در جریان درگیری‌های شدیدی که بین نیروهای امنیتی سوریه با شماری از افراد مسلح در روستای «القصب» برسر راه «حلب – اللاذقیة» روی داد، شماری از آنها کشته و زخمی شدند و مابقی مجبور به فرار شدند.

حلب:

اما در حلب یگان‌های ارتش سوریه پاکسازی منطقه سیف الدوله و پیگرد تروریست‌های مسلح در این منطقه را ادامه می‌دهند و در جریان درگیری‌ 7 ساعته‌ای که امروز نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح داشتند، 15 نفر از آنها را به قتل رسانده و سلاح‌های آنها را مصادره کردند.

همچنین منطقه رادیو حلب نیز شاهد درگیری‌های شدیدی بین یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح بود که کشته و زخمی شدن شماری از آنها را درپی داشت.

منطقه «الصاخور» نیز شاهد درگیری‌های شدید ارتش سوریه با افراد مسلح بود که براثر آن 30 تروریست کشته و زخمی و سلاح‌های آنها مصادره و مابقی نیز مجبور به فرار شدند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه 4 خودرو مجهز به تیربارهای دوشکا را که از آن تروریست‌های مسلح بود، در نزدیکی مدرسه المعادی هدف قرار داده و منهدم کردند.

این درحالی است که یک منبع ارشد نظامی سوری اعلام کرد که تا چند ساعت دیگر منطقه سیف الدوله به طور کامل پاکسازی و منطقه امن اعلام خواهد شد.

همچنین منابع نظامی سوری نیز تاکید کردند که ظرف 10 روز آینده ارتش کنترل کامل شهر حلب را به دست خواهد گرفت.

منبع :فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.