پنجشنبه 16 شهریور 1391 | 11:26
اعتراض مردمي در شهرهاي بحرين عليه حكم دادگاه آل خليفه
اعتراض مردمي در شهرهاي بحرين عليه حكم دادگاه آل خليفه
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : جوانان بحريني در اعتراض به احكام صادر شده عليه 20 نفر از فعالان سياسي ضد رژيم آل خليفه تظاهرات كردند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : همزمان با انتشار خبر احكام صادر شده عليه 20 نفر از فعالان سياسي بحريني جوانان انقلابي به خيابان ها ريختند و با آتش زدن لاستيك و برپايي تظاهرات در منامه و ديگر شهرهاي اين كشور مخالفت خود را با اين احكام اعلام كردند.

دادگاه بحرين روز سه شنبه حكم محكوميت 20 تن از رهبران مخالف نظام اين كشور كه شامل 8 مورد مجازات حبس ابد است را صادر كرد.
عبدالله الخواجه فعال حقوق بشر و حسن مشيمع كه خواستار تبديل حكومت پادشاهي بحرين به حكومت جمهوري شده بودند از جمله اين 20 نفر هستند.
هفت تن از اين رهبران به 15 سال حبس محكوم شدند.اتهام اين افراد خيانت به بحرين و جاسوسي اعلام شده است.صدور اين احكام تنش ها در بحرين را كه از ماه فوريه (بهمن) سال 2011 آغاز شده است تشديد كرد.
در همين رابطه هزاران بحريني با سر دادن فرياد الله اكبر و مرگ بر آل خليفه اعتراض خود را به اين احكام در جزيره ستره و روستاهاي ديگر اين كشور اعلام كردند.
نيروهاي امنيتي آل خليفه كه از حمايت نظاميان آل سعود برخوردارند با پرتاب گازهاي سمي و اشك آور با حمله به تظاهركنندگان تعدادي را مجروح و عده ديگر را بازداشت كردند.
معترضان بحريني نيز كه با اعمال خشونت و سركوب نيروهاي رژيم مواجه شدند در دفاع از خود به درگيري با نيروهاي امنيتي پرداختند و به سوي آنان كوكتل مولوتف پرتاب كردند.
فعالان سياسي بحريني تاكيد كردند احكام قوه قضائيه بحرين عليه شخصيت هاي مخالف حكومت دهن كجي اين رژيم مستبد به تلاش هاي جامعه جهاني در محكوميت نقض حقوق بشر در بحرين است. حسن المرزوق معاون دبيركل جمعيت ملي دموكراتيك بحرين نيز گفت؛ بحران اين كشور به دليل سلطه عربستان بر رژيم آل خليفه همچنان ادامه دارد.
وي افزود، تا زماني كه عربستان بر نظام بحرين سلطه دارد امور سياسي كشور به همين شكل خواهد بود.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.