شنبه 18 شهریور 1391 | 07:21
گسترش اعتراض هاي داخلي و خارجي به احكام دادگاه آل خليفه
گسترش اعتراض هاي داخلي و خارجي به احكام دادگاه آل خليفه
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : سازمان ملل متحد، شخصيت ها و برخي نهادهاي بين المللي با محكوم كردن اقدامات ظالمانه رژيم بحرين در صدور احكام ناعادلانه از آل خليفه خواستند ضمن احترام به حقوق بشر از تبعات انتقام مردم بترسد.

 

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد با اذعان به ظالمانه بودن اقدامات آل خليفه نسبت به مردم اين كشور از رژيم حاكم بحرين خواست به حقوق مردم احترام بگذارد و از اعمال خشونت آميز نسبت به آنان و همچنين احكام ناعادلانه درباره فعالان حقوق بشري اجتناب كند.

سازمان ديد بان حقوق بشر نيز با محكوميت اين احكام ظالمانه اعلام كرد مقامات بحرين، فرصت مصالحه و آشتي در كشور را از دست داده اند.
به گزارش مهر، در بيانيه اين سازمان آمده است دولت بحرين تصميم جدي براي اصلاحات يا پاسخ دادن به مطالبات مردم ندارد.
از سوي ديگر وزير خارجه دانمارك، احكام صادره را نااميد كننده توصيف كرد و خواستار آزادي عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشري از زندان هاي رژيم بحرين كه تابعيت دانماركي هم دارد، شد.
سازمان عفو بين الملل، نيز احكام صادره عليه 13 نفر از انقلابيون را شرم آور توصيف و اعلام كرد احكام دادگاه بحريني، ضربه ديگري به عدالت بود و نشان داد مقامات بحريني در راه اصلاحات گام برنمي دارند و شيوه انتقام را در پيش گرفته اند.
دستگاه قضايي آل خليفه اخيرا 20 نفر از فعالان سياسي بحرين را به حبس هاي طويل المدت محكوم كرد.
دادگاه استيناف آل خليفه احكام دادگاه موسوم به سلامت ملي آل خليفه عليه 13 نفر از رهبران انقلابيون را كه برخي به حبس ابد محكوم شده اند تاييد كرده است.
كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتقاد از تاييد حكم زندان 20 فعال بحريني خواستار لغو سريع تر اين احكام از سوي دادگاه آل خليفه شد.
حزب الله لبنان نيز با صدور بيانيه اي اقدام دستگاه قضايي بحرين را در تاييد احكام صادر شده عليه رهبران مخالفان محكوم كرد و خواستار لغو آن شد.
همچنين اهالي القطيف عربستان در طرفداري از انقلاب بحرين و محكوميت احكام دادگاه هاي بحرين عليه فعالان اين كشور تظاهرات كردند.
مردم عربستان در حالي كه پرچم بحرين را با خود حمل مي كردند شعارهايي در حمايت از مردم و انقلاب اين كشور سر مي دادند.
اين در حالي است كه قشرهاي مختلف مردم بحرين نيز با برگزاري تظاهرات گسترده در بيش از 37 شهر و روستا ضمن محكوم كردن احكام ظالمانه اخير دستگاه قضايي آل خليفه بر ضرورت آزادي فوري انقلابيون تاكيد كردند.
در اعتراض به اقدامات نيروهاي امنيتي آل خليفه كه مورد حمايت نظاميان سعودي و ديگر رژيمهاي حاشيه خليج فارس هستند، ائتلاف جوانان چهارده فوريه بحرين دست به فعاليت هاي، مختلفي زد كه طي آن ده ها جوان، چندين خيابان منامه از جمله جاده منتهي به فرودگاه را با لاستيك بستند.
نيروهاي امينتي رژيم بحرين نيز با شليك گلوله و گازهاي سمي و اشك آور به سوي جوانان، به مصدوميت و ايجاد خفگي در شماري از جوانان منجر شد.
منابع پزشكي بحريني اعلام كردند يكي از جوانان پس از شليك گلوله از سوي نيروهاي امنيتي، به شدت مجروح شده است و وضعيت خطرناكي دارد.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.