شنبه 18 شهریور 1391 | 07:57
تايم:
اسرائيل احساس انزوا مي كند، ثبات رواني نتانياهو زير سؤال است
اسرائيل احساس انزوا مي كند، ثبات رواني نتانياهو زير سؤال است
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : ايم در گزارشي نوشت: اسرائيل در ابراز تهديد عليه ايران در انزواي استراتژيك قرار گرفته و نتانياهو و ايهود باراك مجبور شده اند به همين خاطر فتيله تهديد را پايين بكشند. موضع اين دو با مخالفت فرماندهان امنيتي و مقامات نظامي مواجه شد. تحليل گراني چون شاي فلدمن به سخنان ژنرال اوري ساگيا از مديران ارشد وزارت دفاع اسرائيل اشاره مي كنند.

تايم از قول فلدمن مي نويسد: ژنرال ساگيا براي اولين بار علنا پرسيد كه آيا اسرائيل مي تواند بر قضاوت و ثبات رواني زمامداران فعلي اش در مديريت جنگ تكيه كند؟ او با فهرست كردن شماري از اشتباهات استراتژيك آقاي باراك و اشاره به تغيير ناگهاني روحيه در آقاي نتانياهو، درباره اين كه اين رهبران بتوانند فشار و استرس ناشي از يك جنگ تمام عيار را تحمل كنند، ابراز ترديد كرد.
مجله آمريكايي مي افزايد: يووال ديسكين، رئيس سابق شين بت، در ماه آوريل موضعگيري نتانياهو و باراك را زير سؤال برد و درباره شايستگي آنان در اداره كشور ابراز ترديد كرد. حتي شائول موفاز، رئيس سابق ستاد مشترك ارتش و معاون سابق نتانياهو در دولت نيز، پس از ديدار با نتانياهو در هفته گذشته، او را «گيج و تحت فشار» توصيف كرده است.
تايم خاطرنشان مي كند: همه اين ها موجب شده كه بنيامين نتانياهو و ايهود باراك نتوانند افكار عمومي را به نفع خود تغيير دهند و حتي شيمون پرز، رئيس جمهور نيز اخيرا با حمله به ايران بدون حمايت آمريكا مخالفت كرد. كاخ سفيد نيز با حمله يك جانبه اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران مخالف است. هفته پيش ژنرال مارتين دمپسي، رئيس ستاد مشترك آمريكا هشدار داد كه حمله اسرائيل تنها برنامه اتمي ايران را كمي به تاخير مي اندازد، تحريم هاي بين المللي را بي اثر مي كند و ايران را به سوي ساخت سلاح اتمي سوق مي دهد.
در همين حال نشريه آلماني دي ولت از «احساس انزوا» در رژيم صهيونيستي خبر داد و نوشت: نشانه هاي اخير در آمريكا مبني بر ناموفق ارزيابي كردن حمله احتمالي به ايران و مخالفت با آن، احساس انزوا در تل آويو را تقويت كرده است. آمريكايي ها در اقدامي غيرمنتظره اعلام كردند نيروهاي شركت كننده خود در رزمايش اكتبر را از 5 هزار نفر به 1200نفر كاهش مي دهند. بهانه اين كار مشكل بودجه اعلام شده اما گفته مي شود اوباما بدين ترتيب خواسته كه ناخرسندي خود را از جانبداري نتانياهو نسبت به رقيب وي (رامتي) در انتخابات نشان دهد.
به نوشته دي ولت «اختلاف ميان آمريكا و اسرائيل بر سر ايران شدت مي گيرد و نتانياهو عصباني است كه اوباما به جاي فشار عليه ايران، به اسرائيل فشار مي آورد.»

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.