پنجشنبه 6 مهر 1391 | 10:11
لاوروف:در نشست نیویورک«1+5» درباره ایران سندی تصویب نمی‌شود
لاوروف:در نشست نیویورک«1+5» درباره ایران سندی تصویب نمی‌شود
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در نشست روز پنج‌شنبه وزرای خارجه کشورهای عضو «گروه 1+5» در مورد ایران در نیویورک تنها به تبادل نظر پیرامون برنامه هسته‌ای این کشور پرداخته شده و هیچ سندی تصویب نخواهد شد.

به گزارش بسیج پیشکسوتان : "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته بعد از نشست شورای امنیت سازمان ملل در سطح وزیران در خصوص اوضاع خاورمیانه به خبرنگاران گفت: در دیدار روز پنج‌شنبه وزرای خارجه کشورهای عضو گروه «1+5» در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هیچ سندی تصویب نخواهد شد.

لاوروف با یادآوری اینکه میانجیگران بین‌المللی گروه «1+5» در حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در واقع تهیه کنندگان مشترک قطعنامه‌ای بودند که هفته گذشته در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران به تصویب رسید، گفت: بنابراین انتظار نمی‌رود که هیچ سندی در مورد ایران در نشست این گروه در نیویورک به تصویب برسد.

وزیر خارجه روسیه افزود: روز پنج‌شنبه ما صرفا به تبادل نظر در این خصوص می‌پردازیم که چگونه نه تنها ایران، بلکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به کار مشترک برای بسته شدن هرچه سریع‌تر سئوالات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تشویق کنیم.

آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و اسرائیل ایران را متهم می‌کنند که در سایه توسعه برنامه هسته‌ای درصدد دستیابی به سلاح اتمی است در حالیکه مقامات تهران اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران تنها در راستای تولید برق برای این کشور است.

منبع:فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.