دوشنبه 10 مهر 1391 | 09:40
نکته‌ جدید سخنرانی‌ نتانیاهو از نظر چامسکی
نکته‌ جدید سخنرانی‌ نتانیاهو از نظر چامسکی
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : نوآم چامسکی نظریه پرداز و زبانشناس برجسته جهان معتقد است سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل حاوی یک نکته جدید بوده است.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان

چامسکی در گفتگو با خبرآنلاین از طریق ای میل در پاسخ به این سوال که آیا سخنرانی نتانیاهو نشان دهنده جنگی در آینده نزدیک است گفت: سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل حاوی این نکته جدید است که او جنگ را تا تابستان سال آینده و به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موکول کرده است.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اعلام اینکه از نظر اسرائیل، خط قرمز برنامه هسته ای ایران باید در مرحله غنی سازی اورانیوم تعیین شود خواستار ترسیم خط قرمز شفاف برای فعالیت های هسته ای ایران شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تنها راه مسالمت آمیز برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای، تعیین خط قرمز شفاف برای توقف برنامه هسته ای این کشور است و غنی سازی اورانیوم، خط قرمز ایران است.

از نظر این استاد بازنشسته دانشگاه MIT آمریکا این سخن نتانیاهو که تهدید به جنگ و فراخوانی نسبت به آن را تا تابستان سال دیگر به تأخیر انداخته، می تواند نکته جدید سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل باشد.

نخست وزیر اسرائیل در سخنان خود اضافه کرده بود ایران غنی سازی اورانیوم در سطح پایین را طی کرد و هم اکنون در حال غنی سازی در سطح متوسط است. ایران تا بهار یا تابستان آینده غنی سازی را تکمیل خواهد کرد و تا یک سال دیگر به بمب اتمی دست خواهد یافت. باید تا تابستان آینده برنامه اتمی ایران را متوقف کرد.

نظریه پرداز برجسته آمریکایی در ادامه به خبرآنلاین گفت : درست است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند یکی از دلایل به تاخیر انداختن این حمله باشد اما در عین حال اسرائیل می کوشد در این فاصله آمریکا را نیز با خود همراه سازد.

با این همه چامسکی می گوید نتانیاهو یک موضوع را مورد بحث قرار نداد و آن اینکه اسرائیل نهایتا تلاش می کند که آمریکا را مجبور به حمله به ایران کند و البته این گزینه محتمل تری است تا اینکه اسرائیل خود به ایران حمله کند.

اظهارت نتانیاهو در حالی بیان می شود که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود و آمادگی کامل برای همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده و تاکنون هیچ یک از گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی به صراحت دلیلی قطعی مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران ارائه نکرده است.

انتهای خبر

مشرق

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.