شنبه 15 مهر 1391 | 07:44
در سالگرد جنگ اكتبر محمد مرسي از انورسادات تجليل كرد!
در سالگرد جنگ اكتبر محمد مرسي از انورسادات تجليل كرد!
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : رئيس جمهور منتخب مصر در سالگرد جنگ اكتبر، با قرار دادن تاج گل بر مقبره انورسادات رئيس جمهور اسبق، از وي به عنوان قهرمان تجليل كرد!

بسیج پیشکسوتان

در اين مراسم كه «جيهان سادات» بيوه انورسادات رئيس جمهور اسبق مصر نيز حضور داشت، محمد مرسي با قرار دادن تاج گل از وي به عنوان نظامي قهرمان شركت كننده در نبرد اكتبر ياد كرد.به گزارش خبرگزاري رسمي مصر، محمد مرسي رئيس جمهور مصر روز پنج شنبه، همزمان با جشن هاي جنگ اكتبر بر مزار سرباز گمنام و مقبره انورسادات حاضر شد و ضمن اداي احترام، دسته گل اهدا كرد.
از سوي ديگر محمد مرسي طي دستورالعملي، به خانواده انورسادات رئيس جمهور سابق مصر نشان دولت «گردنبند نيل» و «ستاره شرف» كه بالاترين نشان هاي نظامي به شمار مي رود، اعطا كرد.
محمد مرسي در مراسمي ويژه در كاخ رياست جمهوري اين نشان هاي دولتي را تسليم جيهان سادات بيوه سادات كرد.
اين در حالي است كه اعطاي بالاترين نشان نظامي به انور سادات معدوم با واكنش ها و انتقادات فراواني در داخل مصر روبه رو شد و آن را عدول مرسي از اهداف و ارزش هاي انقلاب 25 ژانويه عنوان كردند.
لازم به ذكر است كه در جنگ اكتبر در سال 1973 ميلادي كه به جنگ چهارم ارتش هاي عربي با رژيم صهيونيستي مشهور است، ارتش مصر توانست با پشت سر گذاشتن موانع مستحكم اسرائيل، صحراي سينا را باز پس گيرد.
همچنين انور سادات در آن دوران رياست جمهوري مصر را بر عهده داشت و پس از آن به دست «خالد اسلامبولي» افسر انقلابي مصري به دليل انعقاد ننگين پيمان كمپ ديويد كشته شد.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.