یکشنبه 16 مهر 1391 | 23:34
وزیر دفاع انگلیس همگام با کلینتون و لیبرمن پروژه را لو داد؛
هاموند: به خیابان‌های ایران چشم دوخته‌ایم
هاموند: به خیابان‌های ایران چشم دوخته‌ایم
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : 3 روز پس از اظهارات هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه معترضان در ایران باید روی موضوع هسته‌ای متمرکز شوند، فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس هم تاکید کرد که هدف تحریم‌های غرب علیه ایران «تهدید موجودیت رژیم» و «راه اندازی آشوب خیابانی» است.

 

بسیج پیشکسوتان

فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس که روز یکشنبه 16 مهر 1391 (7 اکتبر 2012) با توبی هلم و پیتر بیمونت خبرنگاران روزنامه انگلیسی گاردین –که روزهای یکشنبه با نام آبزرور منتشر می‌شود- مصاحبه کرده گفت: در خيابان‌ها فشار بيشتري بر حکومت ايران وارد خواهد شد.

وي پيش بيني کرد که اختلال‌هاي بالقوه تهديد کننده حکومت و مخالفت‌هايي بوجود بيايد که تهديدي آشکار براي دولت محسوب شوند.

به گفته هاموند، ابتکارهايي که برای تحریم ایران در روز 15 اکتبر (24 مهر) مورد بحث قرار گرفته‌اند، عملا شامل تصويب مشترک تحريم‌هاي تجاري است که همه معاملات صادرات و واردات ايران را از طريق نظام بانکي آمريکا و اتحاديه اروپا متوقف مي‌کنند.

هاموند گفت: « کاملا مشخص است که تحريم‌هاي فعلي با لطمه زدن به اقتصاد ايران و ايجاد شکاف در وحدت مقامات اين کشور در حال تاثير گذاري است».

وي افزود:« صحبت از تحريم تجاري کلي و نيز مسدود کردن باقي مانده دسترسي ايران به کانال‌هاي بانکي بين‌المللي مطرح است. ما به طور قطع مي‌توانيم فشار بيشتري بر ايران وارد کنيم. تنها وضعي که احتمال دارد حکومت تسليم شود اين است که تهديدي موجوديتي را ببيند يا احساس کند. اگر سطحي از فشار شروع به تبديل شدن به اختلالي کند که بالقوه حکومت را تهديد مي‌کند و مخالفت‌هايي در خيابان‌هاي تهران روي دهد، بعد احتمال دارد، مسير تغيير کند».

هاموند در سخنراني در بيرمنگام در کنفرانس حزب محافظه کار نیز تاکید کرد: «شواهدي وجود دارد که مقامات ايران دارند درباره اين موضوع اختلاف نظر پيدا مي‌کنند. در حالي که فشارها تاثير خود را مي‌گذارند، اختلاف‌هايي ميان مقامات ايران شروع شده است. اين مقامات مي‌توانند بلافاصله به اين وضع پايان دهند. موضع اعلام شده ايران اين است که اورانيوم را براي اهداف صلح آميز غني سازي مي‌کند. کسي حرف آنها را باور نمي‌کند».

این اظهارات بسیار شبیه به سخنان روز پنج شنبه 13 مهر هیلاری کلینتون و همچنین مصاحبه روز 8 مهر آویگدور لیبرمن با هاآرتص است که هر دوی آنها بر شکل گیری اعتراضات اجتماعی در ایران به عنوان نشانه تاثیر گذاری تحریم‌ها تاکید کرده بودند.

انتهاي پيام/

باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.