سه شنبه 18 مهر 1391 | 08:44
(خبر ويژه)
نفوذ پهپاد تجسسي به منطقه نقب افتضاح امنيتي بي سابقه براي اسرائيل
نفوذ پهپاد تجسسي به منطقه نقب افتضاح امنيتي بي سابقه براي اسرائيل
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : شوك ناشي از نفوذ يك پهپاد تجسسي به عمق 100 كيلومتري آسمان فلسطين اشغالي و نزديكي تأسيسات اتمي ديمونا همچنان موضوع بحث و نگراني در محافل صهيونيستي است.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان

پايگاه صهيونيستي دبكا كه در امور امنيتي فعاليت مي كند، با اشاره به اينكه اين پهپاد مدت نيم ساعت در آسمان صحراي نقب پرواز كرده، نوشت: چرا نتانياهو نخست وزير و ايهود باراك وزير دفاع دوست دارند اين رويداد را صرفاً يك عمليات نفوذ هوايي توصيف كنند علي رغم اينكه آنچه رخ داد غير از شكست ضد اطلاعاتي و استراتژيك در وهله اول براي اسرائيل چيز ديگري نبوده است.
اين سايت نوشت: رخنه اين هواپيما به فضاي اسرائيل شاهدي است بر اين مدعا كه ارتش اسرائيل همچنان ناآماده در برابر حمله ناگهاني بر ضد اسرائيل است به رغم تمامي آموزش هايي كه ارتش طي دو سال گذشته ديده است. ايران به اين ترتيب مي تواند حمله كند و مستقيماً اهداف اسرائيل و آمريكا را هدف قرار دهد ليكن تل آويو و واشنگتن تلاش مي كنند اين رويداد را ناديده بگيرند. واقعاً نتانياهو و باراك چگونه به اين حادثه مي نگرند؟ سيدحسن نصرالله رهبر سازمان حزب الله در لبنان در تاريخ 20 ژولاي 2012 و در خلال يك سخنراني گفته بود مقاومت يعني حزب الله در هر جنگي در آينده تل آويو را غافلگير خواهد كرد.
اين سايت اسرائيلي نوشت: حقيقت اين است كه يك هواپيماي بدون سرنشين غول پيكر در فضاي اسرائيل به مدت نيم ساعت به پرواز درآمده و تصاويري را به ثبت رسانده و آن را احتمالاً به يك مركز كنترل و مراقبت كه معلوم نيست در كجا واقع شده ارسال كرده است. همه اين اتفاقات افتاده اما سيستم هاي الكترونيكي اسرائيل و آمريكا نتوانستند به موقع حتي اين هواپيما را شناسايي كنند.آيا نبايد اين افتضاح را يك شكست ضد اطلاعاتي بزرگ توصيف كرد؟
دبكا فايل مي افزايد: اينك اين سؤال پيش روي مقامات سياسي و نظامي ماست كه اگر هواپيماي مذكور مجهز به بمبهاي متعدد بود و آن را بر روي منطقه بئرالسبع مي ريخت چه اتفاقي مي افتاد. آيا اين همان كابوسي نبود كه اسرائيل دائماً از آن به عنوان تهديد ايران ياد مي كند؟
اين پايگاه صهيونيستي متخصص در امور امنيتي سپس با فهرست كردن مناطقي كه هواپيماي تجسسي بدون سرنشين توانسته از آنها تصويربرداري و جمع آوري اطلاعات كند، نوشت: اين هواپيماي بدون سرنشين پس از ورود به آسمان اسرائيل بر فراز پايگاه نظامي نفاتيم به پرواز درآمده و به سيستم هاي الكترونيكي وابسته به ارتش در جنوب نفوذ كرد و سپس بر فراز بئرالسبع به پرواز درآمد و به جمع آوري عكس و اطلاعات ضد اطلاعاتي متعلق به سامانه دفاع هوايي اسرائيل خاصه سيستم مربوط به حمايت از نيروگاه هسته اي ديمونا و مراكز نظامي ديگر اقدام كرده است.
«دبكا» افزود: بدون شك هدف اصلي كساني كه اين هلي كوپتر را به درون اسرائيل هدايت كرده اند دستيابي به جزئيات رادارهاي آمريكايي پيش رفته از نوع X-band است كه در صحراي نقب مستقر مي باشد. به بياني ساده تر هر كسي كه اين هلي كوپتر را فرستاده قصد داشته شكاف هايي را براي رخنه در سيستم الكترونيكي سامانه ضدموشكي پيدا كند كه به نظر مي رسد هر آنچه را كه طراحي كرده بود محقق كرده است. اين احتمالاً از پيشدستي هاي ايران است.
«منابع اطلاعاتي اسرائيل» همچنين به سايت دبكا گفته اند «نيروي هوايي ارتش اسرائيل و سازمان اطلاعات نظامي اين رژيم به طور ناگهاني با اين مسئله روبرو شدند و اين هواپيما نزديك به نيم ساعت در آسمان فلسطين اشغالي پرواز مي كرد و پس از اين مدت رادارها توانسته اند آن را ردگيري كنند.» به گزارش دبكا «به نظر مي رسد كه اسرائيل در اطلاع رساني درباره پرواز هواپيماي جاسوسي دچار سردرگمي شده به طوري كه خبرنگار شبكه دوم تلويزيون اسرائيل در ابتدا پرواز هواپيماي جاسوسي را به جنبش جهاد اسلامي نسبت داد و اندكي بعد «يواف مردخاي» سخنگوي ارتش اين خبر را تكذيب كرد و اعلام نمود كه اين هواپيما از نوار غزه پرواز كرده و پس از آن نيز گفت كه اين هواپيما از نوار غزه نيز پرواز نكرده بلكه از يك منطقه جنوبي در غرب مصر به پرواز درآمده ولي هنوز معلوم نيست كدام كشور اين هواپيمارا فرستاده است.»
پيش از اين ادعا شده بود هواپيما از جنوب لبنان به مديترانه رفته و سپس وارد جنوب فلسطين اشغالي شده است.
«يفتاح شاپير» متخصص صنايع هوايي و نظامي اسرائيل نيز به آسوشيتدپرس گفت: ارسال اين پهپاد مي تواند يك هشدار از سوي ايران به اسرائيل باشد و نشان مي دهد ايران قادر است پرنده هاي پروازي را وارد آسمان ما كند و حتي از قدرت خارج كردن آنها نيز برخوردار است.
در همين حال خليل شاهين كارشناس فلسطين امور استراتژيك به العالم گفت: مقامات سياسي و نظامي تل آويو همچنان از اينكه يك فروند هواپيماي تجسسي مسافتي طولاني را كه بالغ بر 100 كيلومتر بوده طي كرده و در حريم هوايي سرزمين هاي اشغالي 1948پرواز كرده، شوكه هستند. اسرائيل به دلايل مختلف درباره ورود هواپيماي جاسوسي به حريم هوائي اراضي 48 بسيار نگران است. مهمترين اين دلايل، تكنولوژي پيشرفته ارسال اين هواپيماست. اسرائيل همچنين معتقد است كه هواپيماي جاسوسي نمي تواند اين مسافت طولاني را جز با كمك ماهواره ها بپيمايد.
وي خاطر نشان كرد: رژيم صهيونيستي معتقد است طرفي كه قادر به ارسال هواپيمائي با قدرت پيمودن اين مسافت طولاني و پرواز يك ساعته يعني يكصد كيلومتر در حريم هوائي اراضي 48 است، مي تواند با چنين هواپيماهائي بمب و موشك هم بفرستد و مواضع استراتژيك و مهم خصوصاً نيروگاه هسته اي ديمونا را هدف قرار دهد.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.