سه شنبه 18 مهر 1391 | 08:57
تجمع مخالفان آل سعود در شرق عربستان شهدا الگوي ما هستند
تجمع مخالفان آل سعود در شرق عربستان شهدا الگوي ما هستند
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : منابع خبري از تظاهرات هزاران نفر از مخالفان آل سعود در شرق عربستان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان

به نقل از شبكه خبري «پرس تي وي»، هزاران نفر از مردم شهر القطيف يكشنبه شب به خيابان ها سرازير شدند تا رفتار سركوبگرانه رژيم آل سعود را محكوم كنند.
براساس اين گزارش تظاهركنندگان با فرياد «لبيك يا شهيد» و «شهدا الگوي ما هستند»، ياد و خاطره سه تن از قربانيان حوادث چهارشنبه خونين در القطيف را گرامي داشتند. در چهارشنبه خونين دو هفته پيش خالداللباد، المناسف و حسن آل زاهري با يورش ناگهاني نيروهاي امنيتي در القطيف هدف گلوله قرار گرفته و به شهات رسيدند.
معترضان عربستاني همچنين همبستگي خود را با زندانيان سياسي اعلام كردند و خواستار آزادي آيت الله نمر روحاني برجسته شيعي از زندان شدند. اين گزارش حاكي است، تظاهركنندگان شعارهايي مبني بر سرنگوني رژيم آل سعود و محاكمه و مجازات مسببان حوادث اخير را سر دادند.
برپايه اين گزارش، استان الشرقيه عربستان كه بيشترين ذخاير نفت در آن قرار دارد از دو سال پيش و همزمان با بيداري اسلامي در منطقه دستخوش ناآرامي هاي گسترده اي شده است. همچنين از آغاز ناآرامي ها در عربستان تاكنون دستكم 15 تن از جوانان شيعي به دست نيروهاي امنيتي عربستان به شهادت رسيدند و ده ها تن نيز زخمي و يا بازداشت شده اند. به گزارش شاهدان عيني در حال حاضر نيز شهرهاي العواميه و القطيف كه مركز انقلاب عربستان به شمار مي رود صحنه استقرار گسترده نيروهاي امنيتي و نظامي سعودي شده است.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.