شنبه 22 مهر 1391 | 12:58
'اسراییل یک سگ هار است'
'اسراییل یک سگ هار است'
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : روزنامه اکسپرسیون فرانسه در مقاله ای با عنوان ˈاسراییل سگ هارˈ، نوشت: ژنرال موشه دایان جلاد مردم فلسطین گفته بود که سران اسراییل باید روشی را پیش گیرند که ˈتل آویو مانند یک سگ هار برای همه جلوه کند و خطری برای دیگران تلقی شودˈ.

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : به نقل از ایرنا، در ادامه این مقاله آمده است: به همین دلیل است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل تلاش کرد از طریق یک نمایش خنده دار در مجمع عمومی سازمان ملل، خطر احتمالی برنامه هسته ای ایران را یادآوری کند و با تعیین خط قرمز، تهران را در برابر جامعه بین الملل قرار دهد.


ˈکریم محسنˈ نویسنده مقاله در ادامه افزوده است: این قطعا به معنای آن است که اسراییل با نمایش مضحک خود مایل است، مجوز نهادهای بین المللی را برای اقدام علیه ایران دریافت کند و به همین دلیل، نتانیاهو از تهدید تهران دست برنمی دارد و تلاش می کند آمریکا را نیز در این ماجراجویی خطرناک همراه کند.

ادعا شده که ایران در پوشش برنامه هسته ای صلح آمیز سرگرم فعالیت های نظامی است که باید این را ثابت کرد و تاکنون نیز هیچکس موفق به اثبات آن نشده است.

نویسنده افزوده است: اسراییل حقوق بین الملل را رعایت نمی کند. به قطعنامه های سازمان ملل بویژه مربوط به منازعه اسراییل و فلسطین بی اعتنا است. عضویت در معاهده ˈان.پی.تیˈ (منع گسترش سلاح های هسته ای ) را نپذیرفته؛ معاهده ممنوعیت آزمایش های هسته ای را امضا نکرده است و به آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اجازه بازرسی از سایت های هسته ای خود را نمی دهد و این موارد سیاستی است که می توان ابهام خواند.

در ادامه مقاله اکسپرسیون آمده است: این به معنای آن است که جامعه جهانی قبول کرده، اسراییل خارج از قوانین بین المللی قرار گیرد و در مقابل، ایران از ۱۰ سال پیش به خاطر برنامه هسته ای خود تحت فشار باشد. و در واقع از نقطه نظر تل آویو، همه در خاورمیانه جز اسراییل باید خلع سلاح شوند.

از سوی دیگر، در حالیکه مصر به اهمال در برخورد با گروههای تروریستی در صحرای سینا متهم می شود ، اسراییل حتی نمی پذیرد قاهره از سلاح های مناسب برای برخورد استفاده کند زیرا بدون شک تل آویو مایل است برای مبارزه با این گروهها از چوبدستی استفاده شود و این معنا را می دهد که اسراییل قوی ترین ارتش متعارف منطقه را دارد نمی خواهد یک همسایه مسلح و رقیب داشته باشد.

محسن در ادامه نوشته است: همچنین اسراییل که سلاح اتمی در اختیار دارد حتی اجازه نمی دهد نیروهای پلیس فلسطینی سلاح سبک در اختیار داشته باشند و به همین دلیل مقادیر زیادی سلاح سبک که از هلند به دولت خودگردان فلسطین داده شده بود را ضبط کرد.

اسراییل از زمان شکل گیری خارج از قاعده عمل کرده و همواره خود را فراتر از قوانین بین المللی دیده است؛ در حالیکه این حالت را برای هیچیک از کشورهای عضو و غیرعضو سازمان ملل مجاز نمی داند که به نظر می رسد در مواجهه با مفهوم تهدید علیه خود بیش از آنچه که تصور می شود، عمل می کند.

به عبارت دیگر، کلاهک های هسته ای اسراییل نقاطی بیشتر و فراتر از پایتخت های کشورهای عربی را نشانه رفته و این واقعیتی است که سرویس های اطلاعاتی جهان بویژه آمریکا در محافل خصوصی بیان می کنند و حتی پایتخت های اروپایی را نشانه رفته است و این فراتر از یک مطلب حیرت آور، یک واقعیت تلخ محسوب می شود.

نویسنده اکسپرسیون ادامه داده است: طرح کننده این موضوع، فردی عادی نیست، بلکه پروفسور ˈمارتین وان کریولدˈ Martin Van-Creveld اسراییلی با شهرت جهانی و نویسنده کتابی به نام ˈدگرگونی جنگˈ. The war Transformation است که در مصاحبه با کانال هفت تلویزیون اسراییل گفته است، ˈموشک های اتمی تل آویو، پایتخت های اروپایی بویژه رم و پاریس را نشانه گرفته اندˈ که در هفته نامه هلندی ˈالسویرˈ Elsevier در سال ۲۰۰۳ به چاپ رسید.

این کارشناس برجسته نظامی دسامبر سال ۲۰۱۱ نیز در مصاحبه با یک روزنامه اسراییلی همچنین گفت: تل آویو ممکن است انتقام هولوکاست را از میلیون ها آلمانی و دیگر اروپایی ها بگیرد. ما (رژیم صهیونیستی) صدها کلاهک اتمی و موشک در اختیار داریم و می توانیم اهدافی را در دورترین نقاط حتی رم مورد حمله قرار دهیم و بیشتر پایتخت های اروپایی به صورت بالقوه در تیررس نیروی هوایی ما هستند.

نویسنده مقاله اکسپرسیون است: اکنون این پرسش مطرح شده، چرا در حالیکه اینگونه اظهارات در فضای مجازی و اینترنت منتشر می شود، اسراییل آشکارا با فعالیت های هسته ای ایران مخالفت می کند؟ و افزون بر این، پرسش های بسیاری مطرح شده که در زمان حاضر برای آنها پاسخی وجود ندارد، اما نمی توان این پرسش را نادیده گرفت، چرا این اظهارات هیچ واکنش مخالفی در محافل سیاسی – نظامی وابسته به غرب ایجاد نمی کند؟

محسن نویسنده مقاله در ادامه افزوده است: می توان گفت که این استاد بازنشسته دانشگاه اسراییل قطعا قصد سخنوری نداشته است و مسوولیت مطالبی را که گفته به عهده می گیرد ولی اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا بیان این اظهارات با توافق تل آویوبوده است؟ این باور کردنی به نظر نمی رسد ولی به هر حال سخنانی می باشد که گفته شده است.

اکسپرسیون ادامه داده است: آیا واقعا اسراییل قصد تهدید هسته ای اروپا را دارد که همواره به نفع تل آویو خدمت کرده است. اروپا هرگز تعرضات اسراییل علیه مردم فلسطین را محکوم نکرده، حتی اگر اینگونه تعرضات به ترور رهبران جنبش مقاومت منجر شده باشد که حتی از دیدگاه حقوق بین الملل نیز محکوم است و می توان به واقعه کشتار جنین در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد که تل آویو صراحتا مسوولیت آن را بر عهده گرفت و حتی به ˈمارتی آهتیساریˈ فرستاده ویژه سازمان ملل نیز اجازه ورود به سرزمین های فلسطینی تحت اشغال را نداد تا پیرامون جنایات ارتش اسراییل در جنین تحقیق شود.

اروپا همچنین جنایات انجام شده در غزه را در ماههای دسامبر و ژانویه ۲۰۰۹-۲۰۰۸ محکوم نکرد. در این حادثه به پروفسور ˈگلداستونˈ بازرس سازمان ملل اجازه ورود به غزه داده نشد. حوادثی که آن زمان توسط تل آویو روی داد از دیدگاه سازمان ملل ، مصداق جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت بود.

در محاصره غیرانسانی نوار غزه نیز که از پنج سال پیش ادامه دارد و یکی از مرگبارترین اقدامات اسراییل علیه فلسطینی ها است ، هیچ فریاد اعتراضی در اروپا بلند نشد. این ترس اروپایی ها را نه تنها در مورد مساله فلسطین بلکه در برخورد با برنامه هسته ای ایران نیز می توان مشاهده کرد.

قابل درک نیست که چرا غرب از یک دهه پیش نسبت به برنامه هسته ای ایران بشدت موضعگیری کرده ولی نسبت به خطر سلاح های هسته ای اسراییل که کاملا واقعی است سکوت می کند در حالیکه هنوز ثابت نشده تهران در پی تسلیحات هسته ای است و از این دیدگاه می توان دریافت که اظهارات پروفسور کریولد بگونه شگفت انگیزی حقیقت داشته است.

وی در مصاحبه تلویزیونی خود گفته بود که کلاهک های هسته ای اسراییل با هدف تهدید، رم و دیگر پایتخت های اروپایی را نشانه گیری کرده اند.

کریم محسن در ادامه پرسیده است: کریولد از کدام تهدید سخن می گوید؟. با توجه به سخنان وی که در رسانه ها منتشر شد می توان فهمید مساله بر سر انتقال فلسطینی ها به دیگر کشورهای عربی است و خود نیز در نشریه جروزالم تصریح می کند که ˈانتقال فلسطینی ها توسط اسراییل تنها راهبرد موثر در قبال فلسطینی ها استˈ.

نویسنده اکسپرسیون ادامه داده است: براساس این راهبرد، تمامی فلسطینی ها باید اخراج شوند. کسانی که در راستای این هدف تلاش می کنند (در دولت اسراییل) فقط منتظر فرا رسیدن زمان و شخص مناسب هستند.

بنابر اعلام موسسه نظر سنجی ˈگالوپˈ ، دو سال پیش فقط هفت یا هشت درصد اسراییلی ها با این راه موافق بودند ولی دو ماه پیش ۳۳ درصد و اکنون ۴۴ درصد این طرح را تنها راه می دانند و این اظهارات کریولد نیز دسامبر ۲۰۱۱ یعنی یک سال پیش ایراد شده است و بر این اساس، تل آویو هیچگاه نتوانسته از ایجاد ˈسرزمین اسراییلˈ صرفنظر کند و طبق آن تمامی فلسطینی ها و اعراب اسراییلی باید از سرزمین تاریخی فلسطین اخراج شوند.

نویسنده اکسپرسیون ادامه داده است: این طرح توسط ˈبن گوریونˈ، ˈگلدا مایرˈ، ˈمناخیم بگینˈ ، ˈاسحاق شامیرˈ ، ˈآریل شارونˈ و بی شک توسط نتانیاهو دنبال شده و می شود. اظهارات کریولد که سال ۲۰۰۳، مارس ۲۰۱۰ و دسامبر ۲۰۱۱ بیان شده یک مفهوم روشن دارد و در شرایطی که غرب و شورای امنیت سازمان ملل زیر فشار اسراییل ، تحریم هایی علیه ایران وضع کرده اند، این پروفسور بر روی مساله اخراج فلسطینی ها از کرانه باختری رود اردن، شرق بیت المقدس و غزه تمرکز کرده است.

وی می خواهد، آشکارا بگوید که اسراییل هرگز یک دولت فلسطینی را کنار خود نخواهد پذیرفت. همچنین یهودی سازی شرق بیت المقدس و کرانه باختری که در دو سال گذشته تشدید شده و عامل اصلی توقف گفت گوهای صلح اعراب و اسراییل است بخشی از این طرح محسوب می شود و آن اخراج اعراب از سرزمین تاریخی فلسطین است .

کریولد در مصاحبه خود توضیح می دهد که در یک دوره ۲۵ ساله ، جمعیت فلسطینی ها نسبت به اسراییل افزایش می یابد و به این ترتیب این دولت از بین می رود و بنابراین تل آویو هیچ گزینه دیگری جز اخراج فلسطینی ها و اعراب ندارد.

نویسنده اکسپرسیون می افزاید: این مساله به خوبی گفت وگوهای بدون نتیجه اسراییل را توجیه می کند که در ۲۰ سال گذشته هیچ پیشرفتی نداشته و همچنان در نقطه شروع باقی مانده است.

کریم محسن همچنین با یادآوری پرونده هسته ای ایران می افزاید: آیا تل آویو واقعا جرات دارد که وارد یک جنگ با موضوع اتمی شود آن هم با تمامی نتایجی که این نبرد شوم در پی خواهد داشت، زیرا چنین جنگی تمامی نیمکره را که اسراییل نیز در آن است فرا خواهد گرفت؟.

بنابراین در ورود اسراییل به چنین جنگی تردید وجود دارد، بلکه می خواهد با پرداختن به مساله هسته ای ایران، افکار عمومی جهان را منحرف کند و به عبارت دیگر در حالیکه جهان سرگرم این موضوع است، مشغول تصرف و تسلط بر سرزمین های فلسطین است و در واقع با این رویکرد، می تواند به یهودی سازی شرق بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن ادامه دهد و به همین دلیل، نتانیاهو در یک نمایش مضحک و با در دست داشتن یک نقاشی تلاش کرد خطر برنامه هسته ای تهران را مطرح کند.

اکسپرسیون ادامه داده است: تاسفبار است که در سطح مجمع عمومی سازمان ملل هیچکس واکنش صحیحی به این رویداد نداشت و از نتانیاهو نخواست اندکی پیرامون برنامه هسته ای اسراییل توضیح دهد و اینکه چرا هنوز عضویت ˈان.تی.پیˈ را نپذیرفته و چرا صدها کلاهک هسته ای دارد؟ در حالیکه سازمان ملل خلع سلاح هسته ای در خاورمیانه را مد نظر قرار داده و قطعا تل آویو نیز باید شامل این خلع سلاح شود. بنا بر این، اسراییل تنها خطر واقعی است که جهان را تهدید می کند.

نویسنده در ادامه مقاله خود آورده است: تل آویو در دهه های گذشته همواره با هر ابتکاری برای یافتن یک راه حل مسالمت آمیز برای مساله اعراب و اسراییل مخالفت ورزیده است. به همین دلیل بود که نتانیاهو سال ۱۹۹۵ گفت وگوهای اسلو را به بن بست کشاند زیرا قرار بود در سال ۱۹۹۸ به استقرار یک کشور مستقل فلسطینی منجر شود و وی در حالیکه سرگرم یهودی سازی سرزمین های فلسطینی بود از صلح سخن می گفت.

اسراییل برای اینکه مساله فلسطین را به فراموشی بسپارد با همکاری آمریکا، خطر ایران برای صلح و امنیت جهانی را مطرح کرد و این درحالی است که کارشناسان اسراییلی و آمریکایی خود معترف هستند که تهران در زمان حاضر فناوری، ابزار و تجهیزات لازم برای ساخت بمب اتمی را در اختیار ندارد و

حتی اگر هم داشته باشد، چه کسی باور می کند یک بمب اتمی ضعیف بتواند خطری برای صلح جهانی ایجاد کند.

همچنین چرا اسراییل می تواند با هدف بازدارندگی مانند آمریکا و فرانسه بمب اتمی در اختیار داشته باشد ولی ایران و یا هر کشور دیگری این حق را ندارد.

این یک واقعیت است که اسراییل همواره درباره مسایل بزرگنمایی می کند و این شعار ژنرال موشه دایان جلاد مردم فلسطین که می گفت ˈاسراییل باید همواره مانند یک سگ هار باشد و برای دیگران یک خطر بسیار بزرگ محسوب شودˈ، دقیقا همان تصویری است که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرد.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.