شنبه 29 مهر 1391 | 13:40
اتحادیه اروپا شهرک‎سازی‎های جدید رژیم اسرائیل را محکوم کرد
اتحادیه اروپا شهرک‎سازی‎های جدید رژیم اسرائیل را محکوم کرد
کشورهای اروپایی طرح جدید شهرک سازی رژیم اسرائیل مبنی بر ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی غیرقانونی در شرق قدس را محکوم کرده‎اند.

به گزارش بسیج پیشکسوتان :محکومیت رژیم اسرائیل از جانب کشورهای اروپایی پس از آن مطرح شد که وزیر امور داخلی رژیم مذکور روز پنجشنبه مناقصه ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید را در شهرک گیلو واقع در شرق قدس، اعلام کرد.

کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه طرح جدید اسرائیل را محکوم و مراتب تاسف عمیق خود را از این اقدام تل‎آویو اعلام کرد.

وی در همین خصوص گفت: « شهرک‎ها مطابق با قوانین بین‎المللی غیرقانونی هستند و راه حل پیشنهادی در رابطه با تشکیل دو کشور را تهدید می‎کنند.»

وی با تکرار درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر پایان دادن به ساخت شهرک‎های غیرقانونی در کرانه غربی و شرق قدس، افزود: « تداوم گسترش شهرک‎ها، دست‎یابی به هدف مذکور را بیش از پیش مشکل می‎کند.»

وزارت خارجه فرانسه نیز با صدور بیانیه‎ای تصمیم غیرقانونی تل‎آویو را محکوم و آن را در شرایط متشنج فعلی اقدامی تحریک‎آمیز توصیف کرد.

آلیستر برت معاون وزارت خارجه بریتانیا در امور خاورمیانه، این تصمیم رژیم اسرائیل را به شدت نگران‎کننده توصیف کرده و افزود: «لندن کاملا واقف است که شهرک‎های اسرائیلی غیرقانونی هستند و ماهیت راه حل دو کشور را به خطر می‎اندازند.»

از زمان اشغال اراضی فلسطینی کرانه غربی به دست اسرائیل در سال ۱۹۶۷ میلادی و ضمیمه شدن غیرقانونی شرق قدس به آن، حدود نیم میلیون یهودی ساکن اراضی اشغالی در بیش از ۱۲۰ شهرکی که به دست اسرائیل ساخته شده زندگی می‎کنند.

شهرک‎های اسرائیلی که از زمان اشغال اراضی فلسطینی به دست اسرائیلی‎ها (در سال ۱۹۶۷ میلادی) ساخته شده‎اند، از جانب سازمان ملل متحد و بسیاری از کشورها غیرقانونی شناخته شده و به همین خاطر مشمول کنوانسیون ژنو می‎شوند که به موجب آن هرگونه ساخت و سازی در اراضی اشغالی ممنوع اعلام شده است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۷ سپتامبر، گسترش فاجعه‎بار شهرک‎های اسرائیل را محکوم و آن را در راستا با سیاست پاک‎سازی قومی به‎کار گرفته شده از جانب این رژیم علیه فلسطینیان و برهم زدن الگوی جمعیتی دیرینه این منطقه توصیف کرد.

منبع:پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.