یکشنبه 30 مهر 1391 | 08:52
اعزام سفير مرسي به اسرائيل مردم مصر را بهت زده كرد
اعزام سفير مرسي به اسرائيل مردم مصر را بهت زده كرد
اعزام سفير جديد محمد مرسي به تل آويو و ارائه نامه رئيس جمهور به شيمون پرز خشم مردم انقلابي مصر را برانگيخت.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

سفير جديد مصر در سرزمين هاي اشغالي، استوارنامه و نامه رئيس جمهور مصر را به رئيس رژيم صهيونيستي ارائه كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، دولت مصر «عاطف سالم سيدالاهل» را به عنوان نخستين سفير اين كشور پس از انقلاب مردمي 25 ژانويه روانه سرزمين هاي اشغالي كرد.
براساس اين گزارش به نقل از منابع اسرائيلي، «عاطف سالم» روز چهارشنبه در ضيافتي، رسمي در اقامتگاه «شيمون پرز» رئيس رژيم صهيونيستي، استوارنامه خود را ارائه كرد.
به نوشته روزنامه «تايمز او اسرائيل» سفير جديد مصر در سرزمين هاي اشغالي، علاوه بر استوارنامه خود، نامه «محمد مرسي» رئيس جمهور اسلامگراي مصر را تحويل رئيس رژيم صهيونيستي كرد.
در اين نامه كه در برخي از نشريات صهيونيستي منتشر شده است، محمد مرسي، رئيس رژيم صهيونيستي را دوست عزيز و ارجمند خطاب كرده است.
از سوي ديگر به دنبال افشاي متن نامه مرسي به شيمون پرز از سوي دفتر رئيس رژيم صهيونيستي، «ياسر علي» سخنگوي رسمي رياست جمهوري مصر، نامه مرسي را در چارچوب نامه هاي تشريفاتي وزارت خارجه كشورش دانست و مدعي شد اين نامه مواضع شخصي رئيس جمهور خطاب به پرز نبوده است.
سخنگوي رياست جمهوري مصر در يك كنفرانس خبري اظهار داشت: نامه مرسي به شيمون پرز در چارچوب پروتكلي كه نامه هاي وزارت خارجه مصر به يك شكل براي همه كشورهاي جهان ارسال مي كند، است و منظور از ارسال اين نامه بيان مواضع شخصي رئيس جمهور مصر نبوده است.
سخنگوي رياست جمهوري مصر يادآور شد: فرم نامه هاي ديپلماتيك، موضوعي تشريفاتي است كه نامه هاي وزارت خارجه مصر براي تعيين سفيران جديد به يك شكل واحد در آن عمل مي كند.
اين در حالي است كه محمد مرسي رئيس جمهور اسلامگراي مصر در نامه اي به شيمون پرز، او را دوست بزرگ خطاب كرده است و گفته كه مصر تمايل زيادي به گسترش روابط ميان «قاهره و تل آويو» دارد.
رژيم اسرائيل و مصر در سال 1979 پيمان صلح كمپ ديويد را با حمايت آمريكا امضا كردند و تا زمان سرنگوني رژيم حسني مبارك از روابط بسيار نزديكي برخوردار بودند، اما با پيروزي انقلاب مردمي 25 ژانويه، قطع روابط و طرد سفير رژيم صهيونيستي به عنوان اصلي ترين خواسته انقلابيون مطرح و بارها صدور گاز به اسرائيل قطع شد.
به گفته ناظران سياسي منطقه تقديم استوارنامه سفير جديد مصر به شيمون پرز در كنار دو پرچم رژيم صهيونيستي و نماد صهيونيست ها در حقيقت تحقير دولت قاهره است.
هزاران مصري در واكنش به انتصاب سفير جديد مصر در اسرائيل و ارسال نامه محمد مرسي به شيمون پرز با برپايي تظاهرات اعتراض آميز، خشم و نفرت خود را از اين اقدام رئيس جمهور اعلام كردند.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه خبري روزنامه «المصري اليوم«، هزاران شهروند پس از اقامه نماز جمعه در «ميدان التحرير» دست به تظاهرات زدند و پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
براساس اين گزارش، در اين تظاهرات كه برخي از شخصيت هاي سياسي مصر نيز حضور داشتند، اقدام رئيس جمهور مصر در انتصاب سفير به سرزمين هاي اشغالي، انحراف در انقلاب 25 ژانويه عنوان شد و معترضان با سر دادن شعارهايي همچون «مرگ بر مرسي مبارك» نسبت به سياست هاي وي اعتراض كردند. اين تظاهرات بدون درگيري و با شعار «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر باقيمانده هاي رژيم گذشته» خاتمه يافت.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.