دوشنبه 1 آبان 1391 | 12:11
تظاهركنندگان در شهرهاي تركيه اردوغان را مزدور آمريكا خواندند
 تظاهركنندگان در شهرهاي تركيه اردوغان را مزدور آمريكا خواندند
تعداد زيادي از مردم تركيه با برگزاري تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور به سياست هاي خصمانه آنكارا در قبال سوريه اعتراض كردند و نخست وزير كشورشان را مزدور آمريكا و امپرياليسم دانستند.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان به نقل از کیهان تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي عليه دولت اردوغان وي را مزدور آمريكا خواندند و از او خواستند تا دست از سر سوريه بردارد.
در اين تظاهرات كه در شهرهاي آنكارا، اسلامبول، انطاكيه و شهرهاي ديگر تركيه برگزار شد مردم تركيه تاكيد كردند آنكارا صرفا به بازيچه اي در پيشبرد توطئه هاي آمريكا عليه مقاومت تبديل شده است.
بسياري از مردم تركيه دولت را به دليل كشاندن كشور به درگيري با سوريه سرزنش مي كنند.
تظاهرات در شهرهاي مختلف تركيه با سازماندهي كنفدراسيون اتحاديه هاي كارگران انقلابي، كنفدراسيون اتحاديه هاي كارگران و كارمندان بخش دولتي، اتحاديه اتاق هاي مهندسان معمار و كنفدراسيون اتحاديه پزشكان با همكاري تعدادي از احزاب و سازمان هاي اجتماعي فرهنگي و سياسي تركيه برگزار شد.
دبير كل كنفدراسيون اتحاديه هاي كارگري در ميدان كالج در آنكارا در جمع تظاهركنندگان گفت، دولت برخاسته از حزب عدالت و توسعه مامور اجراي طرح امپرياليستي دخالت در امور سوريه شده است تا اين كشور را به سوي يك جنگ خونين سوق دهد و از سوي ديگر ملت تركيه را فقير كند.
از سوي ديگر مشاور ارشد مسائل خاورميانه اظهار داشت، سياست خصمانه دولت تركيه در قبال سوريه مردم تركيه را عصباني كرده است. «استيون هيدمان» كه به تازگي از تركيه بازگشته است در انديشكده شوراي روابط خارجي آمريكا گفت، مردم تركيه نگران تاثيرات مناقشه مرزي اخير ميان تركيه و سوريه بر اوضاع اقتصادي و اجتماعي كشورشان هستند.
وي افزود، مردم تركيه نمي خواهند كشورشان وارد درگيري و جنگ با كشورهاي همسايه شود و خواستار صلح و آرامش در منطقه هستند.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.