یکشنبه 7 آبان 1391 | 12:47
دولت میانمار به خشونت‌های مرگبار علیه مسلمانان اذعان کرده است
دولت میانمار به خشونت‌های مرگبار علیه مسلمانان اذعان کرده است
رئيس جمهور ميانمار، موج بيش از حد خشونت فرقه‌اي و قومي عليه مسلمانان روهينگيا را در اين کشور جنوب شرق آسيا تاييد کرده است.

 

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

به گزارش بسیج پیشکسوتان : سخنگوي «تين سين»، رئيس جمهور ميانمار روز شنبه (۲۷ اکتبر، ۶ آبان) اعلام کرد: « رويدادهايي وجود داشته است که در آنها کل روستاها و بخش هايي از شهرها در ايالت راخين، به آتش کشيده شده اند.»

زا هتاي ، سخنگوي رياست جمهوري ميانمار همچنين افزود: « در صورت لزوم به منظور برقراري مجدد ثبات، نيروي نظامي و نيروي پليس بيشتري اعزام خواهيم کرد.»

اين اظهارات در حالي مطرح شد که سازمان عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر در همان روز (شنبه) در بيانيه‌هاي جداگانه از ميانمار خواستند براي حفظ جمعيت مسلمان روهينگيا، اقدام کند.

ديده بان حقوق بشر همچنين با انتشار تصاوير ماهواره‌اي از ويراني گسترده در منطقه روهينگيا در شهر ساحلي کيائوک پيو در ميانمار، اعلام کرد، قربانيان در اين منطقه عمدتا مسلمانان روهينگيا بودند که هدف حملات غيرمسلمانان قرار گرفتند.

اين سازمان بين المللي که مقر آن در نيويورک است، همچنين در اين بيانيه از ويراني ۱۴ هکتار زمين شامل ۶۳۳ ساختمان و ۱۷۸ خانه قايقي و نيز کرجي‌هاي شناور خبر داد.

دفتر بان کي مون، دبير کل سازمان ملل نيز روز شنبه با صدور بيانيه، اعلام کرد: « حملات پليس خودخوانده، تهديدهاي هدفمند و شعارهاي افراطي بايد متوقف شوند.»

خشونت فرقه‌اي بين بودائي‌هاي آراکان و مسلمانان روهينگيا ۲۱ اکتبر بار ديگر آغاز شد و در طول هفته در دست‌کم ۵ شهر کوچک مين‌بيا، مراک-يو، ميئه بون، رات دائونگ و کيوئاک پيو ادامه يافت.

وين ميائنگ، سخنگوي استان راخين روز جمعه ( ۲۶ اکتبر، ۵ آبان) اعلام کرد درگيري‌هاي اخير بين بودائيان راخين و جوامع مسلمانان روهينگيا ۱۱۲ کشته برجا گذاشته است. وي افزود طبق گزارش‌ها در اثر اين درگيري‌ها ۷۲ نفر از جمله ۱۰ کودک زخمي شده اند.

دولت ميانمار مي‌گويد، در اثر خشونت‌ و ناآرامي هاي منطقه، بيش از ۲ هزار و ۸۰۰ خانه به آتش کشيده شده اند.

خشونت فرقه اي و بدرفتاري‌هاي مرتبط با نيروهاي امنيتي دولتي عليه مسلمانان روهينگيا اوايل ماه ژوئن ۲۰۱۲ آغاز شد.

ديده بان حقوق بشر همچنين در ماه ژوئن و در پي ناکامي نيروهاي ميانمار در حفاظت از مسلمانان روهينگيا و بودايي‌هاي آراکان در جريان خشونت مرگبار فرقه‌اي در اين منطقه، اسنادي درباره روند کشتار، تجاوز و دستگيري جمعی مسلمانان روهينگيا از سوي نيروهاي امنيتي ميانمار ارائه کرد.

دولت میانمار از به رسمیت شناختن مسلمانان روهینگیا خودداری و ادعا می‌کند، این مسلمانان، بومی این کشور نیستند و از مهاجران غیرقانونی به شمار می‌آیند.میمی طبقه

اين در حالي است که گفته مي‌شود مسلمانان روهينگيا اصالتا فارس، ترک، بنگال يا پشتون هستند که اوايل قرن هشتم به ميانمار مهاجرت کرده اند.

با ادامه ناآرامي ‌در ايالت راخين که مسلمانان به طور عمده هدف حملات و اقدامات تبعيض‌آميز قرار گرفته اند، روند ايجاد اصلاحات در ميانمار با چالشي جدي روبرو شده است.

در ايالت عمدتا بودايي نشين ميانمار، تعداد زيادي از مسلمانان زندگي مي‌کنند که به گزارش سازمان ملل، اقليتي هستند که هدف بيشترين آزار و اذيت قرار گرفته‌اند.

منبع:پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.