سه شنبه 16 آبان 1391 | 06:47
ايستادگي مقابل ديكتاتوري آمريكا علت اصلي دشمني با ايران است
 ايستادگي مقابل ديكتاتوري آمريكا علت اصلي دشمني با ايران است
يك مجله آمريكايي در گزارشي تصريح كرد ايران چون مقابل ديكتاتوري كاخ سفيد ايستاده، مورد دشمني و فشار واشنگتن است.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

 

به گزارش خبرنگار  "بسیج پیشکسوتان " به نقل از کیهان ، نشريه نيشن در اين تحليل كه به قلم اريك والبرگ و تحت عنوان «ايران در مقابل ابرقدرت جهاني» منتشر شده، با اشاره به تروريسم اقتصادي آمريكا عليه ايران مي نويسد: سؤال اين است كه دليل اعمال تحريم ها چيست؟ آيا واقعاً دليل تحريم ها نگراني هاي مربوط به احتمال دستيابي به سلاح هسته اي عليرغم اعلام عدم تمايل ايران به ساخت سلاح هسته اي و عضويت ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي است؟ خير. علاوه بر نقش ايران در انگيزش بيدارسازي اسلامي در خاورميانه، دليل مهم ديگري نيز وجود دارد و آن اينكه آمريكا مي گويد ديكتاتوري ما و ديكتاتوري دلار را بپذيريد! از سال 2008 ايران تلاش مي كند تا نفت خود را با ارزي به غير از دلار آمريكا از زمان افتتاح بورس نفت به فروش برساند.
اين نشريه از قول استيو هانك استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپكينز نوشت: اما لزومي ندارد ايران ديكتاتوري دلار را بپذيرد و آن را جايگزين كند. اين امر مضحك است. دليلي ندارد ايران در فروش نفت صرفاً دلار بگيرد.
نشريه نيشن در بخش ديگري از تحليل خود مواضع خارجي دولت آمريكا را مجرمانه توصيف كرد و نوشت: مسئله مهم آمريكا اين است كه ايران به ديكتاتوري امپراطوري دلار ملحق شود. اما ايرانيان ملتي غيرتمند هستند و آن چنان كه تاريخ گواهي مي دهد تا آخرين نفس براي سرنوشت خود خواهند جنگيد.
والبرگ نويسنده اين تحليل درباره سرانجام فشارها و دشمني هاي آمريكا عليه ايران نوشت: آمريكا با انتقام خواهي تاريخ در قبال اقدامات مجرمانه خود روبرو مي شود. هم اكنون كشورهايي مانند هند، روسيه و چين از حوزه اطاعت آمريكا خارج شده اند. اين امكان وجود دارد كه كشورهايي كه بهار عربي در آنها اتفاق افتاد با ايران در زمينه اتخاذ سياست عدالتجويانه در منطقه خاورميانه همراه شده و با يكديگر به منظور حذف سلطه امپرياليستي در منطقه همكاري نمايند. شايد يك روز از «دلاري شدن» تنها اسمي باقي مانده باشد و دلار به زباله دان تاريخ بپيوندد.
يادآور مي شود اريك والبرگ متخصص رشته اقتصاد از دانشگاه هاي كمبريج انگليس و تورنتوي كانادا مي باشد و در نشرياتي چون گلوبال ريسرچ قلم زده است. وي همچنين مشاور سازمان ملل است.

انتهای خبر/

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.