چهارشنبه 17 آبان 1391 | 10:42
تروريست ها در سوريه مردم چند شهر را به خاك و خون كشيدند
تروريست ها در سوريه مردم چند شهر را به خاك و خون كشيدند
مناطق و شهرهاي مختلف سوريه طي روزهاي اخير شاهد چندين عمليات بمب گذاري تروريستي بود كه در جريان آن ده ها تن كشته و زخمي شدند

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

 

به گزارش خبرنگار " بسیج پیشکسوتان " در حالي كه سازمان ديدبان حقوق بشر سوريه از كشته شدن 50 نيروي امنيتي اين كشور در پي انفجار خودروي بمب گذاري شده در شهر حماه خبر داد سايت لبنان فايلز نيز گزارش داد كه دو خودروي بمب گذاري شده روز گذشته در منطقه معضميه شام در ريف دمشق و منطقه سيده زينب در دمشق منفجر شد كه هنوز آماري از تلفات اين انفجارها منتشر نشده است.
همچنين در انفجار بمبي در منطقه مزه الجبل در غرب دمشق 11 تن كشته و 55 تن زخمي شدند كه در ميان آنان تعداد زيادي زن و كودك ديده مي شوند.
يك منبع امنيتي سوري اعلام كرد كه در جريان درگيري هاي دو روز اخير بين نيروهاي سوري و افراد مسلح در اطراف شهر دمشق 120 نفر از اين افراد كشته شدند.
يگان هاي ارتش سوريه در استان ادلب در شمال غربي سوريه تلاش يك عامل انتحاري براي منفجر كردن خود به همراه يك خودرو بمب گذاري شده را خنثي و يك مقر اطلاع رساني تروريست ها در اين استان را منهدم كردند.
همچنين نيروهاي ارتش سوريه دو عمليات را در شهر «معره النعمان» به اجرا گذاشتند و در جريان آن ضمن درگيري با تروريست هاي مسلح در مناطق اطراف اين شهر 22 نفر از آنها را به قتل رساندند كه در بين كشته ها تروريست هاي خطرناكي چون «مصطفي محمود الشته» ملقب به «عقاب كوهستان»، شناسايي شدند.
از سوي ديگر نيروهاي ارتش سوريه تلاش يك گروهك تروريستي براي نفوذ از منطقه دوما به منطقه «حرستا» را ناكام گذاشت.
به گزارش فارس اين در حالي است كه يگان هاي ارتش سوريه مراكز تجمع و مخفيگاه تروريست هاي مسلح در منطقه «زملكا» و «جوبر» را هدف قرار دادند كه كشته و زخمي شدن ده ها تروريست مسلح و انهدام چهار دستگاه خودرو مجهز به تيربار دوشكا آنان را به دنبال داشت.
همچنين گزارش شده كه انفجار يك بمب در نزديكي درمانگاه الجليل در اردوگاه يرموك زخمي شدن دو نفر از عناصر كميته هاي مردمي اين اردوگاه فلسطيني را به دنبال داشت.
اين در حالي است كه يگان مهندسي ارتش سوريه يك بمب كار گذاشته توسط تروريست هاي مسلح در يكي از مناطق اين اردوگاه را خنثي كرده و مانع از انفجار آن شدند.
اردوگاه فلسطيني نشين «يرموك» در جنوب دمشق آماج حملات تروريست هاي مسلح بود كه تلاش مي كنند، فلسطينيان را هم درگير بحران سوريه كنند. اما گروه هاي مبارز فلسطيني و به ويژه كميته هاي مردمي مستقر در اين اردوگاه در بيانيه هايي با تاكيد بر اينكه فلسطينيان همچنان به مردم و دولت سوريه وفادار هستند، اعلام كردند كه آنها هرگز خود را وارد مسائل داخلي سوريه نخواهند كرد و همچنان با دخالت طرف هاي خارجي در امور داخلي سوريه مخالف هستند.
تروريست ها همچنين با گلوله باران مناطق مسكوني خانواده ها را مجبور به فرار از منازل خود كردند.
زنان، كودكان، سالمندان از بيم بمباران و گلوله باران تروريست ها با ساده ترين و ابتدايي ترين وسايل از شهرها فرار و خود را به نقاط امن مي رسانند.
اين حملات تروريستي در شرايطي صورت مي گيرد كه آمريكا از شوراي مخالفان سوريه در نشست دوحه خواسته است 3 1گروه جديد را در اين شورا قرار دهند.
هدف از اين اقدام ساخت جبهه اي متحد تر عليه بشار اسد رئيس جمهور سوريه است.
از سوي ديگر منابع آگاه در دوحه پايتخت قطر اعلام كردند كه در نشست مخالفان سوري در دوحه آنچه كه بسيار به چشم مي خورد تفرقه و اختلاف شديد ميان گروه هاي مخالف دولت سوريه است.
اين منابع تاكيد كردند احتمال موفقيت طرح تشكيل شوراي جديد متشكل از همه گروه ها با ترديد مواجه است.
در ساختار جديدي كه مد نظر آمريكا قرار دارد، تعداد و نقش رهبران خارج نشين مخالفان كاهش يافته و در عوض نقش اعضاي ارتش آزاد سوريه (اصلي ترين گروه مسلح مخالف دولت سوريه) و شوراها و گروه هاي داخل سوريه، افزايش مي يابد.
شوراي ملي سوريه كه در ابتدا به شدت با طرح مورد حمايت آمريكا مخالفت كرده بود و آمريكا را به دادن «دستوراتي غير قابل قبول» متهم كرده بود، حالا اصرار دارد كه بايد در هر نوع ساختاري، 04 درصد از كل مجموعه رهبري را در اختيار داشته باشد.
اين شوراي جديد كه «ابتكار ملي سوريه» نامگذاري شده، قرار است پس از نشست چهار روزه اي كه در دوحه در جريان است، تشكيل شود و كشورهاي غربي اعلام كرده اند كه قصد دارند اين شوراي جديد را به عنوان دولت در تبعيد سوريه به رسميت بشناسند. شوراي ملي سوريه در اين ساختار جديد تنها 51 نماينده خواهد داشت.
راشاتودي در اين باره نوشته است كه گروه هاي مخالف سوري حاضر در اين نشست از طيف هاي مختلفي بودند و گفته مي شود كه برخي از اين گروه ها تحت تاثير جريانات راديكالي چون القاعده قرار دارند.
همزمان، «سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه به اين نشست واكنش نشان داده و اعلام كرده است كه عامل اصلي اينكه تلاش ها براي متوقف كردن خشونت ها در سوريه تاكنون نتايج زيادي نداشته، تكروي برخي از كشورها و تشويق مخالفان از سوي اين كشورها بوده است.
لاوروف در يك نشست خبري گفته است: 4 ماه قبل در ژنو توافق كرديم كه همه قدرت هاي جهاني به همه طرف هاي درگير در سوريه يك چيز بگوئيم: «به درگيري پايان دهيد!. اين دقيقا كاري است كه روسيه انجام مي دهد، اما برخي كشورها به مخالفان مي گويند: «برويد و بجنگيد، دلايل شما درست است». اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه نيز در اظهاراتي نسبت به فروپاشي سوريه و روي كار آمدن شبه نظاميان هشدار داد. آمريكا، تركيه، فرانسه، قطر و عربستان از جمله كشورهايي هستند كه از تروريست ها در سوريه حمايت مي كنند.
تروريست هاي مسلح در ادامه جنايت هاي خود برادر رئيس مجلس سوريه را در دمشق ترور كردند.
العالم گزارش داد اسامه اللحام برادر رئيس مجلس سوريه در دمشق در يك اقدام تروريستي كشته شده است.جهاد اللحام رئيس مجلس ملي سوريه سال جاري به اين عنوان انتخاب شد.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.