شنبه 20 آبان 1391 | 10:11
به دستور وزير كشور جديد صورت گرفت
استقرار تانك و زرهپوش در شرق عربستان براي مهار اعتراض هاي ضد حكومتي
استقرار تانك و زرهپوش در شرق عربستان براي مهار اعتراض هاي ضد حكومتي
در پي انتخاب وزير كشور جديد عربستان، آل سعود به منظور سركوب تظاهرات ضد حكومتي اقدامات امنيتي را در شرق اين كشور افزايش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت :

به نقل از شبكه خبري «العواميه»، شهرهاي «القطيف و العواميه» در پي انتخاب «محمد بن نايف» به عنوان وزير كشور شاهد افزايش اقدامات امنيتي و استقرار تانك هاي سعودي در روزهاي اخير بود.
براساس اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، تعداد زيادي از زرهپوش ها در خيابان هاي اصلي مناطق مختلف شهرهاي شيعه نشين شرق عربستان مستقر شدند.اين گزارش حاكي است، نيروهاي امنيتي وزارت كشور عربستان نيز سوار بر خودروهاي مجهز به مسلسل هاي سنگين در ورودي شهرهاي العواميه و القطيف مستقر و هر از چند گاه اقدام به بازرسي خودروهاي شهروندان كردند.
اين در حالي است كه برخلاف سال هاي گذشته اين گونه اقدامات از سوي رژيم آل سعود در آستانه ماه محرم بي سابقه بوده است و وزير كشور در تلاش است تا با قدرت نمايي و سركوب مخالفان رژيم پايه هاي قدرت خود را مستحكم كند.
آماده باش نظامي نيروهاي امنيتي عربستان و استقرار زرهپوش ها در مناطق شيعه نشين شرق عربستان در حالي صورت مي گيرد كه تظاهرات مسالمت آميز مردم منطقه همچنان ادامه دارد.در همين حال در آستانه عاشوراي حسيني، جنبش اعتراضي مردم در شرق عربستان هفته آينده را هفته گراميداشت شهدا و قربانيان آل سعود اعلام و بر ادامه تظاهرات تاكيد كردند.
براساس اين گزارش، صدها تن از معترضان در العواميه با حمل تابوت هاي نمادين و به همراه داشتن تصاوير شهدا و قربانيان حوادث اخير، «محمد بن نايف» وزير كشور را قاتل و جنايتكار ناميدند و خواستار محاكمه وي شدند.
معترضان همچنين با سردادن شعار مرگ بر محمدبن نايف قاتل شهدا، راه شهدا را ادامه خواهيم داد، سرنگون باد آل سعود، سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردمي را از سوي وزير كشور محكوم كردند.اعتراض هاي مردمي در عربستان كه از 5/1 سال گذشته و همزمان با آغاز جنبش بيداري در منطقه آغاز شده است، با وجود سركوب و قرباني شدن ده ها تن از شيعيان همچنان ادامه دارد.
 

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.