شنبه 20 آبان 1391 | 19:11
در پی انتشار فیلم‌های جنایات گروه‌های تروریستی
نیویورک‌تایمز: رفتارهای گروه‌های مسلح سوری حمایت‌ها از آنها را کاهش داد
نیویورک‌تایمز: رفتارهای گروه‌های مسلح سوری حمایت‌ها از آنها را کاهش داد
ویدئوها و گزارش‌هایی که از رفتارهای جنایتکارانه گروه‌های تروریستی در سوریه منتشر شده، موجب کاهش اعتبار این گروه‌ها شده و به نوشته نیویورک‌تایمز جنگیدن را برای آن‌ها مشکل‌تر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

به گزارش فارس، پس از آنکه در هفته گذشته در چندین مورد ویدئوهایی منتشر شد که در آن‌ها جنایات جنگی تروریست‌های سوری به وضوح مشهود بود، رسانه‌های غربی نیز مجبور شده‌اند تا حدی به این رفتارها اذعان کنند و گوشه‌ای از جنایات گروه‌های مسلحی را که به نام دموکراسی علیه دولت و مردم سوریه می‌جنگند، پوشش دهند. در همین راستا روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارشی را به قلم «آنه برنارد» منتشر کرده است. برنارد در این گزارش با اشاره به اقدامات وحشیانه این گروه‌ها، نوشته است که این اقدامات و کشتار بی‌رحمانه، موجب شده تا این گروه‌ها از حمایت مردمی برخوردار نباشند.

آنه در ابتدای یادداشت خود نوشته است: «جنگجویان شورشی سوری که شدیدا ادعا می‌کنند در حال نبرد با دیکتاتوری هستند و اصول اخلاقی را رعایت می‌کنند، حالا به دلیل اعمال و رفتارهای برخی از این شورشیان نظیر عملیات‌های ضعیف، تخریب‌های بی‌مورد، رفتارهای جنایتکارانه و قتل خونسردانه اسرا، بیش از پیش در حال از دست دادن حمایت عمومی هستند».

وی همچنین با اشاره به این نکته که این رفتارها و از دست دادن حمایت عمومی توان این گروه‌ها برای جنگیدن را کاهش داده، نوشته است: «کمبودهای این گروه‌های مسلح با تغییرات در ترکیب مخالفان همراه شده است. ترکیبی که در ابتدا از گروه‌های غیرمسلح و سربازان جداشده از ارتش تشکیل شده و تظاهرات‌های مسالمت‌آمیزی انجام می‌داد به گروهی بدل شده است که هرچه بیشتر موجب تکثیر افراط‌گرایان شده است. این افراطی شدن موجب بروز اختلاف و تفرقه میان حامیان گروه‌های مسلح شده و کشورهای غربی را نیز هرچه بیشتر نسبت به ارسال سلاح برای گروه‌های مسلح بی‌میل کرده است... همین امر موجب شده تا این کشورها برای یافتن راه‌های غیرمستقیم برای کمک به سقوط بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه هم با مشکل مواجه شوند».

تصویری از تیراندازی نروریست‌ها به یک غیرنظامی که به کشته شدن این فرد انجامید

به نوشته نیویورک‌تایمز همین رفتارهای خودخواهانه و غلط موجب شده تا حامیان اصلی این گروه‌های مسلح هم اشتیاق خود برای حمایت از آن‌ها را از دست دهند.

یکی از معارضان دولت سوریه در منطقه «سراقب» در همین رابطه به نیویورک‌تایمز می‌گوید: «فکر می‌کردیم که آن‌ها مردمی‌اند که ما می‌خواستیم با آن‌ها یک جامعه مدنی بسازیم».

سراقب منطقه‌ای است که ویدئویی از آن منتشر شد که این ویدئو نشان می‌داد تروریست‌های سوری گروهی از سربازان اسیر شده و غیرمسلح سوریه را به رگبار می‌بندند. سازمان ملل این رفتار گروه‌های مسلح را اقدامی مشابه جنایت جنگی اعلام کرد.

«احمد» هم یکی دیگر از معارضان سوری از شهر حلب است. او هم به رفتارهای افراطی گروه‌های مسلح سوری اشاره می‌کند و می‌گوید که در یک مورد «یکی از جنگجویان زمانی که مشتریان یک نانوایی به او اجازه ندادند صف بدون نوبت در جلوی صف بایستد، تیر هوایی زد».

به گفته او، در یک مورد دیگر زمانی که یک مرد سوری در حال شستن خودرو خود بوده، یکی از اعضای این گروه‌های مسلح به صورت اتفاقی خیس شده و این امر موجب عصبانیت وی شده است. احمد می‌گوید: «او به سمت آن مرد تیراندازی کرد. خدارو شکر که هدف‌گیری خوبی نکرد و آسیبی به مرد نرسید».

  فیلمی از کشتار غیرنظامیان به دست تروریست‌ها

به نوشته نیویورک‌تایمز، اکثر مردم سوریه خشونت‌های کنونی در این کشور را بی‌دلیل می‌دانند، چراکه این خشونت‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته‌ است. بیشترین تغییری که اکنون می‌توان در میان حامیان گروه‌های مسلح مشاهده کرد، این است که آن‌ها اکنون علاوه بر محکوم کردن دولت، از گرو‌های مسلح نیز انتقاد می‌کنند.

فعال سیاسی اهل «سقرب» در شرح یکی دیگر از اقدامات افراطی و وحشیانه این گروه‌ها می‌گوید که دیده است که شورشیان سربازان دولتی را از یک کارخانه لبنیات بیرون کرده و سپس این کارخانه را نابود کرده‌اند. آن هم در حالی که می‌دانسته‌اند که مردم منطقه به شیر تولیدی این کارخانه نیاز دارند و روابط مردم هم با مالک آن خوب است. او ادامه می‌دهد: «آن‌ها کارخانه را گلوله‌باران کردند و هرچه در آن بود به غارت بردند. این کارها تنفرآور است».

  کشتار اسرای غیرمسلح

«ابواحمد» یکی دیگر از مبارزان سوری مخالف دولت این کشور و اهل منطقه «معره النعمان» است. وی که خود مدتی رهبری یکی از گروه‌های مسلح کوچک را در اختیار داشته در ماه گذشته به نیویورک‌تایمز گفته است: «فکر می‌کردیم که آزادی خیلی نزدیک است. اما معلوم شد که این‌ها دروغ بوده است. ما نمی‌توانیم به آن دست یابیم. ما حتی نمی‌توانیم به دموکراسی فکر هم کنیم. ما سال‌های سال غمگین خواهیم بود. ما داریم از هر دو طرف قربانی می‌دهیم».

انتهای پیام

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.