شنبه 24 فروردین 1392 | 06:29
حضرت زهرا(س)...زندگی جهادی...مقام معنوی...
حضرت زهرا(س)...زندگی جهادی...مقام معنوی...

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت:

به گزارش گروه وبلاگستان " بسیج پیشکسوتان "  نویسنده وبلاگ سرباز آقا،  در آخرین پست وبلاگ خود نوشت:

 

امتحنک الله الذی....برای نجات خود....

 

در روايتى خواندم كه درخشندگى فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌عليها باعث مى‌شود تا چشمان كرّوبيان ملأاعلى‌ خيره شود: «زَهَر نورها للملائكة السّماء». براى آنها مى‌درخشد. ما از اين درخشندگى چه استفاده‌اى بكنيم؟ ما بايد از اين ستاره درخشان، راه به‌سوى خدا و راهِ بندگى را كه راه راست است و فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌عليها پيمود و به آن مدارج عالى رسيد، پيدا كنيم. اگر مى‌بينيد خدا خميره او را هم خميره متعالى قرار داده است، به اين دليل است كه مى‌دانست اين موجود در عالم مادّه و عالم ناسوت، خوب از امتحان بيرون خواهد آمد؛ «امتحنك اللَّه الذى خلقك قبل ان يخلقك فوجدك لمااْمتحنك صابره»؛ قضيه اين است. خداى متعال حتّى اگر لطف ويژه‌اى درباره آن خميره مى‌كند، بخشى مربوط به اين است كه مى‌داند او از عهده امتحان چگونه برخواهد آمد؛ والّا بسيار كسان خميره خوب داشتند. مگر همه توانستند از عهده برآيند؟ اين بخش از زندگى فاطمه زهرا سلام‌اللَّه عليها، آنى است كه ما براى نجات خودمان به آن احتياج داريم.

 

(بيانات در دیدار جمعی از مداحان- ۱۳۷۳/۰۹/۰۳ )

 

 زندگی جهادی حضرت زهرا(س)...

 

زندگى فاطمه‌ى‌زهرا(س(، اگر چه كوتاه بود و حدود بيست سال بيشتر طول نكشيد؛ اما اين زندگى، از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و كار انقلابى و صبر انقلابى و درس و فراگيرى و آموزش به اين و آن و سخنرانى و دفاع از نبوّت و امامت و نظام اسلامى، درياى پهناورى از تلاش و مبارزه و كار و در نهايت هم شهادت است. اين، زندگى جهادى فاطمه‌ى‌زهراست كه بسيار عظيم و فوق‌العاده و حقيقتاً بى‌نظير است و يقيناً در ذهن بشر - چه امروز و چه در آينده - يك نقطه‌ى درخشان و استثنايى است.

 

(بیانات در ديدار با جمع كثيرى از بانوان-۱۳۶۸/۱۰/۲۶) 

مقام معنوی...

 

امّا مقام معنوى حضرت زهرا(س)، نسبت به مقام جهادى و انقلابى و اجتماعى او، باز به مراتب بالاتر است. فاطمه‌ى‌زهرا(س) به صورت، يك بشر و يك زن، آن هم زنى جوان است؛ اما در معنا، يك حقيقت عظيم و يك نور درخشان الهى و يك بنده‌ى صالح و يك انسان ممتاز و برگزيده است. كسى است كه رسول اكرم به اميرالمؤمنين (عليهماالسّلام) فرمود: «يا على ... انت قائد المؤمنين الى الجنّة ... و فاطمة قد اقبلت يوم القيامة ... تقود مؤمنات امّتى الى الجنّة». يعنى در روز قيامت، اميرالمؤمنين(ع) مردان مؤمن را و فاطمه‌ى‌زهرا(س(زنان مؤمن را به بهشت الهى راهنمايى مى‌كنند. او، عِدل و همپايه و همسنگ اميرالمؤمنين است. آن كسى كه وقتى در محراب عبادت مى‌ايستاد، هزاران فرشته‌ى مقرّب خدا، به او خطاب و سلام مى‌كردند و تهنيت مى‌گفتند و عرض مى‌كردند: «يا فاطمة انّ اللَّه اصطفاك و طهّرك و اصطفاك على نساء العالمين». اين، مقام معنوى فاطمه‌ى زهراست.

 

(بیانات در ديدار با جمع كثيرى از بانوان۱۳۶۸/۱۰/۲۶)

 

محدّثه.... 

 

زنى، آن هم در سنين جوانى، از لحاظ مقام معنوى به جايى مى‌رسد كه بنابر آنچه كه در بعضى از روايات است، فرشتگان با او سخن مى‌گويند و حقايق را به او ارايه مى‌دهند. محدّثه است؛ يعنى كسى است كه فرشتگان با او حديث مى‌كنند و حرف مى‌زنند. اين مقام معنوى و ميدان وسيع و قلّه‌ى رفيع، در مقابل همه‌ى زنهاى آفرينش و عالم است. فاطمه‌ى‌زهرا(س) در قلّه‌ى اين بلنداى عظيم ايستاده و به همه‌ى زنان عالم خطاب مى‌كند و آنها را به پيمودن اين راه دعوت مى‌نمايد.

 

(بیانات در ديدار با جمع كثيرى از بانوان۱۳۶۸/۱۰/۲۶)

زن یعنی این....

 

فاطمه - آن عنصر برجسته و ممتاز ملكوتى - را به عنوان نمونه و اسوه‌ى زن معرفى مى‌كند. آن، زندگى ظاهرى و جهاد و مبارزه و دانش و سخنورى و فداكارى و شوهردارى و مادرى و همسرى و مهاجرت و حضور در همه‌ى ميدانهاى سياسى و نظامى و انقلابى و برجستگى همه جانبه‌ى او كه مردهاى بزرگ را در مقابلش به خضوع وادار مى‌كرد، اين هم مقام معنوى و ركوع و سجود و محراب عبادت و دعا و صحيفه و تضرّع و ذات ملكوتى و درخشندگى عنصر معنوى و همپايه و هموزن و همسنگ اميرالمؤمنين و پيامبر بودن اوست. زن، اين است. الگوى زنى كه اسلام مى‌خواهد بسازد، اين است.

 

(بیانات در ديدار با جمع كثيرى از بانوان۱۳۶۸/۱۰/۲۶)

 

صدیق یعنی چی...؟

 

ارزش فاطمه‌ى زهرا (س)به عبوديت و بندگى خداست. اگر بندگى خدا در فاطمه‌ى زهرا (س) نبود، او صديقه‌ى كبرى‌ نبود. صدّيق يعنى چه؟ صدّيق كسى است كه آنچه را مى‌انديشد و مى‌گويد، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه اين صدق بيشتر باشد، ارزش انسان بيشتر است؛ مى‌شود صدّيق؛ «اولئك مع الذين انعم اللَّه عليهم من النبيين و الصديقين». «صدّيقين» پشت سر «نبيين»اند. اين بزرگوار صديقه كبرى‌ است؛ يعنى برترين زن صديق. اين صديق بودن به بندگى خداست. اگر بندگى خدا نمى‌كرد، صدّيقه‌ى كبرى‌ نمى‌شد....

 

(بیانات در دیدار جمعی از مداحان- ۱۳۸۴/۰۵/۰۵)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.