چهارشنبه 26 اسفند 1394 | 17:06
شاخصه های دشمن شناسی
شاخصه های دشمن شناسی

شاخصه های دشمن شناسی

وقتی آمریکائیهای کور دل پیشرفت اسلام و جمهوری اسلامی ایران را به رهبری امام خمینی (ره) و رهبری امام خامنه ای مشاهده کردند به فکر افتادند که از طریق دادن امتیازاتی به ایران، امتیازاتی در مقابل بگیرند و ایران را به نوعی به سازش بکشانند و گاه رفع همه تحریم ها و آزاد کردن اموال بلوکه شده و ... پیشنهاد می کنند و در حقیقت روح معنوی نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و امت را با مقیاس خود اندازه گیری و مقایسه می کنند.

سوره قلم، آیه 8 تا 16  شاخصه های نه گانه دشمن را بشرح ذیل توضیح می فرمایند:

1 –نقض عهد می کند (فَلَا تُطِعِ الْمُكَذِّبِينَ) از دروغگویان اطاعت نکنید

2 –پست است (ناجوانمردانه عمل می نماید)(مَّهِينٍ) مَّهِينٍ از مهانت به معنی پستی و حقارت است و بعضی آنرا به معنی افراد کم فکر و یا دروغگو یا شرورتفسیر کرده اند.

3- بسیار عیبجو (و بهانه جو) است (هَمَّازٍ) بهانه گیری می نماید هر روز عیبهایی خیالی و بهانه های واهی جدیدی را مطرح می کند.

4- سخن چین است (مَّشَّاء بِنَمِيمٍ) (تخریب گری و افساد در روابط): کسی است که برای بر هم زدن و فساد در میان مردم و بانهایت اصرار به ایجاد خصومت و دشمنی رفت و آمد می کند.

5- بسیار از کار خیر جلوگیری می کند (مَنَّاعٍ لِّلْخَيْرِ) (مانع تراشی در مسیر کارهای خیرخواهانه): نه تنها خود کار خیری نمی کند بلکه سدی است در مقابل خیر و برکت دیگران.

6- تجاوزگر است (مُعْتَدٍ) (تجاوزگری و عدم رعایت قانون) انسانی متجاوز از حدود الهی و حقوقی که خدا برای هر انسانی تعیین کرده، او ظالم و تعدی کننده است.

7- گنهکار است (أَثِيمٍ) (اهل قساوت و خیانت و گناه می باشد) اضافه بر صفات فوق آلوده به هر گناهی هست.بطوریکه گناه جزء طبیعت او شده است.

8- کینه توز است (عُتُلٍّ) (با کینه توزی حق و حقوق دیگران را ضایع می نماید) عتل را به معنی انسان بدخوی کینه توز، یا انسان بی حیای بد خلق تفسیر کرده اند.

9- از همه بدتر، بد نام و بی اصل و نسب است(بَعْدَ ذَلِكَ زَنِيمٍ) یعنی کسیکه اصل و نسب روشنی ندارد و او را به قومی نسبت می دهند در حالی که از آنها نیست و تعبیر بعد ذلک : اشاره به این معنی است که این دو صفت از صفات سابق زشت تر و نکوهیده تر است.

خلاصه اینکه خداوند در اینجا چنان ترسیمی از دشمنان و اخلاق رذیله آنها فرموده که شاید در سرتاسر قرآن شبیه و نظیر نداشته باشد و به این ترتیب روشن می سازد که مخالفان اسلام و قرآن و پیامبر(ص) چگونه افرادی بوده اند. افراادی دروغگو، پست، عیبجو، سخن چین، متجاوز، گنهکار و بی اصل و نسب و به راستی از غیر چنین افرادی مخالفت با چنان مصلح بزرگی انتظار نمی رود.

یک نکته مدیریتی: صفاتی مثل هَمَّازٍ ( عیب جویی کردن، غیبت کردن)، مَنَّاعٍ (بسیار منع کننده)، مُعْتَدٍ ( تعدی کننده، ظالم)، أَثِيمٍ (گناه پیشه) ا صفات کفار است و هر گاه مسلمانی دارای این صفات شد به کفار نزدیک شده است و در جامعه اسلامی افرادی بی نسب و فرومایه(مَّهِينٍ) عیبجو (نمیم) و کسانیکه بخل و تجاوز، گناه و خشونت جزء زاتشان شده است جایگاه اجتماعی، سیاسی، مدیریتی ندارند.(وَلَا تُطِعْ ...).

 

نویسنده : پیشکسوت بسیجی برادر نجفی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.