شنبه 22 مهر 1391 | 21:35
هواپیماهای پهپاد که بلای جان اسراییلی ها شد
هواپیماهای پهپاد که بلای جان اسراییلی ها شد

بسیج پیشکسوتان

حزب الله لبنان با به پرواز در آوردن پهپاد بر فراز سرزمین های اشغالی موازنه قدرت را بار دیگر به نفع خود رقم زد.

هنگامی که آمریکاییان هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین را بر فراز آسمان ایران فرستادند هرگز فکرش را نمی کردند که روزی همین تکنولوژی پیشرفته و البته انحصاری دست ایرانی ها بیافتد والبته شاید فکر آن را کرده بودند که اگر روزی به هر دلیلی هواپیماهای بدون سرنشین در خاک ایران مجبور به نشستن باشند، ایرانی ها هرگز نمی توانند به اسرار و نحوه ساخت آن دست پیدا کنند و جز چند کیلو آهن بدون استفاده چیزی دست ایرانی ها را نخواهد گرفت. اما...غافل از این نکته که ایرانی ها در کپی برداری و انجام مهندسی معکوس دستی بر آتش دارند.
شاید در ابتدا ایران امکان ساخت و تولید پهپادها را در اختیار نداشت ولی در ابتدا با انجام عملیات معکوس توانست با مدیریت آنها وارد برنامه ریزی پهپادها شده و اطلاعاتی را که این پهپادها در اختیار مرکز فرماندهی شان می دادند را قبلش در اختیار ایران قرار دهند. نکته ای که سید حسن نصرالله در جریان افشاگری پشت پرده قتل رفیق حریری به آن اشاره کرد که تمامی فیلم ها و تصاویری که این هواپیماها بر فراز آسمان لبنان تهیه کرده بود، توسط جوانان حزب الله دریافت شده است! 

دبیر کل حزب الله لبنان هفته گذشته با بیان این مطلب که حضور پهپادها بر روی فراز سرزمین های اشغالی برای اولین بار است که توسط مقاومت صورت می گیرد اظهارداشت که حزب الله این حق را برای خود محفوظ می دارد که در پاسخ به شکستن حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی از این پس نیز مقاومت با ارسال هواپیماهای بدون سرنشین خواب را از چشمان سران اسراییلی می رباید.
سید حسن نصرالله با رد شایعاتی مبنی بر روسی بودن این پهپاد گفت: این هواپیمای بدون سرنشین با تکنولوژی ایرانی و همت جوانان مقاومت لبنان طراحی و ساخته شده بود.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که نفوذ این پهپاد در عمق استراتژیک سرزمین های اشغالی معادله قدرت را بار دیگر به نفع حزب الله لبنان تغییر داد و بار دیگر توان نظامی و دفاعی رژیم اسراییل را با چالشی جدی مواجه کرد.

انتهای مطلب/

ندای انقلاب

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.