چهارشنبه 26 مهر 1391 | 11:25
دم خروس را باور کنیم یا ربنای استاد را !!!
دم خروس را باور کنیم یا ربنای استاد را !!!

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

چند روزی است با بازگشت استاد! شجریان نام ایشان بر سر زبانها افتاده است. گویا این بارنیز ایشان منت بر سر مردم ایران نهاده و طبق عادت مرسوم خود پس از مدتی که در خارج از کشور بودند خواستند تا سری هم به هموطنان خود بزنند. خوب این کار از کسی که خود را صدای ملت می نامد خیلی نباید تعجب برانگیز باشد.

اما بازگشت ایشان باعث شد باز هم شبهات و تناقضات رفتاری ایشان در ذهنها تداعی شود، تناقض هایی که شاید برای نسل جوان با روشن شدن مواضع ایشان نمود بیشتری داشته باشد.

همان طور که اشاره شد استاد! خود را صدای ملت ایران می داند، طوری که در وقایع فتنه سال 88 خطاب به نظام می گوید "تفنگت را زمین بگذار..." اما این حرف ها من را به دوران کودکی خود می برد، زمانی که با مشاهده نوارهای استاد! سوال مهمی برایم ایجاد می شد که برادر بزرگتر من نیز از جواب دادن به آن عاجز بود. و سوال اینجا بود که چرا بر روی اکثر آلبوم های ایشان نام کشورهای اروپایی و آمریکا به چشم می خورد؟ چرا کنسرت های ایشان در ایران و برای کسانی که استاد! خود را صدای آنها می داند برگزار نمی شود؟ سالها این سوال را در ذهن داشتم تا جایی که مجبور شدم به جواب ایشان مبنی بر اینکه وقتی امام خمینی گفتند موسیقی مخدر است من هم ایران را ترک کردم، بسنده کنم!

اما تناقض دیگری که از ایشان در این مدت مشاهده کردیم این بود که از طرفی همه می دانند که نام شجریان با آهنگ های انقلابی مانند ایران ای سرای امید و از خون جوانان وطن... و نیز قطعات معنوی مانند ربنا بر سر زبانها افتاد، اما حالا در این چند سال اخیر چه اتفاقی افتاده که پس از فتنه 88 و استقبال استاد! از فتنه گران ایشان در مصاحبه با خبرگزاری که تمام مواضعش نه تنها علیه نظام بلکه علیه مردم ایران است، همه چیز را انکار کرده و می گوید به دلیل جو سیاسی دوران اوایل انقلاب آن تصنیف ها را اجرا کرده و در مواردی دیگر اصولاً رابطه آن آهنگ ها با انقلاب را منکر می شود و کار را به جایی می رساند که از خواندن ربنا احساس شرم می کند! حاشا و کلا!! این تناقضات را چگونه می توان حل کرد؟ آنهایی که در داخل و خارج از مواضع ایشان دفاع می کنند آیا به این موضوع فکر می کنند که ممکن است چند سال دیگر استاد! تغییر مواضع بدهد و خواندن آهنگ هایی که در حمایت از فتنه گران بوده را ناشی از جو زد گی بداند؟!!

ایشان که می داند با آهنگ های انقلابی و معنوی در ذهن مردم متدین ایران جای دارد مصاحبه با خبرگزاری های ضد ایرانی مانند بی بی سی و من و تو و عکس گرفتن با عوامل خود فروخته و بدنامی چون فائقه آتشین یا "گوگوش" را در راستای علایق و سلایق مردم کشورش می داند؟!!

حضرت استاد! تکلیف مردم را با خودتان مشخص کنید. مصاحبه با بی بی سی را باور کنند یا ربنای شما را؟ صوت قرآن شما در زادگاهتان مشهد را باور کنند یا عکس یادگاری با گوگوش را؟

جالب اینجاست با تمام این شرایط و تمام جفاهایی که در حق مردم و نظام کردید هر زمانی که دوست دارید با خیال آسوده وارد کشور می شوید و گاهی هم منت بر سر هموطنان خود می گذارید و کنسرتی با هزینه گزاف برای همان مردمی اجرا می کنید که در جایی گفته بودید "وقتی در خیابانها می روم و رنج و مشقت این مردم را می بینم خیلی ناراحت می شوم"، آری واقعاً دیدن این مردم از قاب شیشه ماشین چند صد میلیونی ناراحتی دارد اما حتی اگر این حرف شما را هم حمل بر صحت کنیم، مگر مردم رنج کشیده و فقیر توانایی آمدن به کنسرت های چند ده و چند صد هزار تومانی شما را دارند؟ باز هم تناقض؟!!

گاهاً زمانی که از وضعیت موسیقی و فضای بسته آن در ایران صحبت می کنید یاد صحبت های استاد لطفی می افتم که گفته بودند: "آقای شجریان مگر تا به حال جلوی کنسرت شما گرفته شده؟ و یا برنامه های شما لغو شده است که آنقدر اعتراض میکنید؟"

به هر حال شما با خیالی آسوده و بدون اینکه در قبال مردم در مورد اعمال خود پاسخگو بوده و حتی بدون هیچ بازخواستی از طرف مقامات قضایی به دلیل مواضع فتنه گونه خود در سالهای اخیر وارد کشور شدید.

ما که برای شبهات و تناقضات پیرامون افکار و اعمال شما جوابی پیدا نکردیم اما دیگر نمی توانیم ببینیم که گروهی فرش قرمز برای شما پهن می کنند و ارگانی به نام خانه موسیقی مسیر ارگان هم نام خود در سینما را طی کرده و قصد برگزاری مراسم تجلیل از جنابعالی را در برج میلاد می کند، که البته تا به این ساعت با مخالفت از طرف شهرداری مواجه شده است.

جناب استاد!

شاید بهتر بود ابتدا گوشه ای از دلایل بازگشت خود به ایران را برای مردم بیان می کردید و بعد در اندیشه ی گرفتن ژست های طلبکارانه و پیروزمندانه می شدید.

در ضمن بد نیست در مورد مواضع خود در طول فتنه 88 و مصاحبه های خود با رسانه های ضد انقلاب توضیحی به مردم بدهید زیرا به نظر نمی رسد که مسئولین امنیتی و قضایی توضیحی در این زمینه از شما طلب کنند؟!!

منبع: سپاه تهران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.