چهارشنبه 10 آبان 1391 | 22:11
نماينده مجلسي كه از طرح مذاكره با آمريكا استقبال مي‌كند كيست؟
نماينده مجلسي كه از طرح مذاكره با آمريكا استقبال مي‌كند كيست؟

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

 

گروه سیاسی بسیج پیشکسوتان : يكي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، طي گفتگويي با يكي از سايت‌هاي خبري به ضرورت مذاكره ميان ايران و آمريكا اشاره كرد.

مهدي سنايي نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي در سومين روز برگزاري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها  با حضور در غرفه يكي ازسايت‌هاي خبري در رابطه با بحث مذاكره ايران و آمريكا به مسايل قابل تاملي اشاره كرد.

 مسايل مطرح شده در اين گفتگو به نوعي مواضع اين نماينده مجلس را روشن مي‌كند و اين در حالي است كه به زعم ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري، كارشناسان مسايل سياست خارجي و نمايندگان مجلس، مذاكره با آمريكا شرايط ويژه اي را طلب مي‌كند كه يكي از آنها پاسخگويي دولتمردان اين كشور به مطالبات از بين رفته ايران است.

اين نماينده مجلس در طرح ديدگاه‌هاي خود مبني بر ارتباط با آمريكا اظهار داشت: بسياري از مذاكراتي كه ايران با گروه‌هاي مختلف همچون 1+5 انجام مي‌دهد به صورت غير‌مستقيم با آمريكا دنبال مي‌ءشود و اين در حالي است كه گفتگوي مستقيم با آمريكا نتيجه بهتري خواهد داشت!

 وي در ادامه صحبت‌هاي خود اصل مذاكره ميان ايران و آمريكا را منتفي ندانست و تاكيد داشت: در سنت ما هم مذاكره با دشمن و ارتباط با آن چيز عجيبي نيست!

اين عضو كميسيون امنيت ملي در بخش ديگري از صحبتهاي خود عدم مذاكره مستقيم بين ايران و آمريكا را فرصتي براي كشورهاي ديگر خواند كه سعي مي‌كنند در اين ميان ذي نفع باشند.

نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي همچنين در ادامه اظهارات خود عنوان كرد: مسائل ميان ايران و آمريكا در منطقه فراوان است كه اين موضوع نياز به گفتگوي مستقيم را ضروري مي‌كند.

*اما مهدي سنايي كيست؟

مهدي سنايي نماينده اصلاح ‌طلب مردم نهاوند و عضو كميسيون امنيت ملي و  سياست خارجي  مجلس كه خودش مي‌گويد خيلي‌ها از ديدن او به ياد حجت‌الاسلام يونسي وزير اطلاعات دولت اصلاحات مي‌افتند.

* مذاكره با آمريكا آري يا نه!

بررسي برآيند رفتارها و مشي سياسي دولتمردان آمريكا در مواجهه با سياست ايران طي سه دهه اخير، نشانه ها حاكي از ادامه روند عدم برقراري ارتباط با اين كشور استكباري هستند، به راستي در شرايط فعلي تا چه حد مذاكره با آمريكا ضروري مي نمايد؟!ايا نظر كارشناسي برخي نمايندگان و مسئولان نظام مبني بربرقراري ارتباط و تعامل با آمريكا راه كاري صحيح است؟ ببينيم نمايندگان در اين زمينه چه ديدگاهي دارند...


مذاكره با آمريكا همچنان خط قرمزايران است

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس مذاكره با آمريكا را همچنان خط قرمز سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران خواند.

علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه افراد در ارائه نظرات خود آزاد هستند، اظهار داشت: اين اظهار نظر به معني نظر كميسيون نيست و مذاكره و ارتباط با آمريكا همچنان خط قرمز سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود تصريح كرد: مذاكره با آمريكا مگر در موارد خاص كه منافع ملي نظام ايجاب كند، آن هم با نظر مستقيم مقام معظم رهبري همانند مذاكراتي كه در عراق صورت گرفت، امكان پذير است.

رئيس كميسيون امنيت ملي خاطرنشان كرد: فصل‌الخطاب در اين عرصه حساس بر مبناي مصالح نظام و از جايگاه رهبري صورت خواهد گرفت.

در همين زمينه سید حسین نقوی حسینی، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس  درباره مذاکره با آمريكا، اظهار داشت: مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا در چارچوب اختیارات رهبر معظم انقلاب است و هیچ شخص دیگری در هیچ رده‌ای نمی‌تواند درباره این موضوع در ایران اظهار نظر کند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران کسی درباره مذاکره با آمریکا ورود نکرده است، خاطرنشان كرد: عزم و اراده ایران بر ایستادگی مقابل آمریکا در جهت احقاق حقوق مردم استوار است و امروز با وجود تحریم‌ها مردم ایران اسلامی قوی‌تر شده‌ و از هیچ تحریم و تهدیدی هم نمی‌ترسند.

گزارش// اكرم فرهادي

انتهاي پيام/

باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.