دوشنبه 4 دی 1391 | 09:34
پاس طلایی اصلاح طلبان به گروهک ها!
پاس طلایی اصلاح طلبان به گروهک ها!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "گروهك منافقين برنامه ريزي منسجم و حساب شده اي را براي دامن زدن به اغتشاشات فراهم كرده بود.

پس از گذشت ۳ سال از فتنه ۸۸ با پادویی ضد انقلاب داخلی و صحنه گردانی سازمان منافقین،سلطنت طلبان وگروههای تروریستی دیگر به وقوع پیوست،سوالات بیشماری در افکار عمومی مطرح شد که آیا پیوند سران ضد انقلاب داخلی با گروههای برانداز نظام حوادث سال ۸۸ نیز وجود داشت و یا نه؟
به گزارش ندای انقلاب براساس اسناد بدست آمده احیای منافقین و سایر گروه های برانداز و تروریستی دقیقا توسط کسانی صورت گرفت که ستادهای انتخاباتی خود را به روی این جریانات گشوده و همراهی و همگامی با آنان را پیش از انتخابات کلید زدند.
درحقیقت جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی گروهک‌های ضد انقلاب به موازات تلاش‌های داخلی برخی فتنه گران صحنه‌هایی از آشوب و اغتشاش را خلق کردند.
گروهکهای ضدانقلاب که ابتدا در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای اصلاح‌طلبان نفوذ کرده بودند، به آرامی جهت‌دهی‌های خود را برای آشوب کلید زده و در ناآرامی‌ها نقش آفرینی داشتند. با بررسی‌های صورت گرفته فارغ از تلاش برای انقلاب مخملین، می‌توان برش زیر را جهت تلاش آنان برای سازماندهی آشوب‌ها، تعریف و تصویر کرد.

ضد انقلاب داخلی همسو
براساس اطلاعات به دست آمده نقش ضدانقلاب و گروهکهای داخل کشور، خط دهی نظری اعتقادی مستقیم و غیرمستقیم وایجاد و تقویت گفتمانی خاص برای جریان فتنه و راهبری آنها در قبل، حین و پس از انتخابات بود. مختصات کلی این ضدانقلاب عبارت است از:
- حضور در داخل کشور
- ارتباطات فردی و ساختاری با عناصر جریان فتنه
- اشتراکات گفتمانی و رویکردی با عناصر جریان فتنه
- اشتراکات راهبردی و کاربردی در مقابله با نظام ولایی و انقلاب اسلامی
با توجه به مختصات ذکر شده مصادیق این طیف عبارتند از: گروهک نهضت آزادی، جریانات التقاطی لیبرالیستی و سوسیالیستی و طیف جریان آقای منتظری .

ضد انقلاب خارجی
نقش ضد انقلاب و گروهکهای خارج از کشور همسو با جریان فتنه، خط دهی سیاسی و عملیاتی مستقیم و غیرمستقیم؛ جلب حمایت خارجی؛ تدارک نیازهای رسانه‌ای و ارتباطی و... بود. مختصات کلی این طیف عبارت است از:
- جمهوری خواهان سکولار (گروهک اکثریتی و توده‌ای سابق)
- ملی گرایان لائیک
- اصلاح‌طلبان سابق و متواری به خارج از کشور

ضد انقلاب داخل و خارج غیرهمسو
نقش ضد انقلاب داخل وخارج غیرهمسو با جریان فتنه، قبل از انتخابات تحریم و پس از آن ادعای همسویی و مشارکت فعال در اغتشاشات خیابانی و استفاده از فرصتهایی بود که جریان فتنه با مناسب‌سازی و بسترسازی فراهم کرده بود. همچنین تخریب اماکن عمومی، انجام ترور، بمب‌گذاری و. . . از جمله اقداماتی بود که این طیف، دنبال می‌کرد.
دراین میان اما به موازات گردهمایی این عناصر در جریان انتخابات و حوادث بعد از آن طیف داخلی نیز که به دنبال انقلاب مخملین بود، با همکاری سه طیف گفته شده خیابان‌ها را جولانگاه برنامه‌های براندازانه خود ساخت. "قیام شرایط " و "پارلمان خیابانی "این عناصر که آستر و پوششی برای آشوبها بود در بردارنده ابعاد وسیعی از تلاشها برای قوام و سازمان دادن اغتشاشات بود.
در این میان با بررسی پرونده های شکل گرفته در ایام اغتشاشات سال ۸۸ که اینک قابلیت بحث جدی تر دارد می توان نقش گروه های برانداز را دقیق تر مورد بررسی قرار داد.

گروهک منافقين
گروهك منافقين برنامه ريزي منسجم و حساب شده اي را براي دامن زدن به اغتشاشات فراهم كرده بود.
منافقين تحت عناوين،خبرنگار راديو زمانه،بي بي سي ،صداي آمريكا،مسئول سايت بالاترين و نيز به نمايندگي از خانواده هايي كه نگران هستند،با خانواده هاي ايراني تماس گرفته و در ابتدا جوياي خبر و عكس و فيلم شده و در ضمن تماس،موضوعات و مسائلي را كه براي مخاطب جاذبه داشته (مثلا اينكه الان بهترين فرصت اعلام پناهندگي در كشورهاي اروپايي است و يا پيشنهاد خريد اخبار و فراهم كردن زمينه انجام كار بصورت حرفه اي و دريافت كارت خبرنگاري بين المللي ،پرداخت هزينه سفر براي انجام ملاقات ها،در اختيار قراردادن امكانات لازم و...) را مطرح مي كردند. در مراحل بعد با طرح مطالب خشونت آفرين نظير;تهيه سلاح براي مبارزه با نظام و ... مخاطب را چك كرده و ترتيب انجام تماس هايي با كد و رمز مخفي با آنها داده مي شد.
اعضاي اين گروهك علاوه بر انجام تماس هاي تلفني،تحت پوشش خبرنگار به درب منازل مراجعه كرده و جوياي دريافت عكس و فيلم از اعتراضات مي شدند.
نگاهی دقیق تر به سرپل ها و عناصر منافقین که در آن ایام دستگیر شدند بیانگر اطلاعات زیر می باشد:
- سابقه تردد به قرارگاه اشرف و ديدن دوره هاي آموزشي و عملياتي از خرداد ۸۶ تا مهر ۸۶
-سازماندهي دوستان و دانشجويان در تجمعات و اغتشاشات در زمان هاي مختلف و هدايت آنها براي تخريب و آسيب رساندن به اماكن عمومي و مردم
- ارتباط با سر پل هاي خود در خارج از كشور با استفاده از امكان اينترنت و نيز تلفن همراه براي ارسال اخبار و..
- تشكيل گروه كوهنوردي تحت پوشش امور فرهنگي با نام TIRGAN قبل از خرداد ماه براي برنامه ريزي و هدايت عوامل نفاق و جذب عناصر جديد و اقدام به تحريك در تجمعات
- نفوذ در ستاد انتخاباتي آقاي كروبي از طريق سرپل انگلستان
همچنین بنا بر اعترافات، متهمین داراي سابقه همكاري با یک نشريه دانشجويي و ارتباط با خانم «ن» (از عناصر نفاق) بوده اند.
در رابطه با خانم «ن» نیز باید گفت وی براي پيگري مقاصد منافقين از سمنان به تهران آمده بود. وي داراي سابقه ۴ ماه حبس تعليقي به علت همكاري با منافقين را داشته و دو نفراز اقوام وي نيز در حال گذراندن محكوميتشان در اوين هستند. وي در جذب دوستان و دانشجويان دانشگاه تهران و شاهرود به گروهك فعال بوده ودر اين رابطه به همراه ۲ نفر به نام هاي « م. ن» و« م .آ» اقدام به تشكيل گروه كوهنوردي نموده بود.
نامبرده به اتفاق عامل مرتبط خود در منزل يكي ازاعضاي گروهك درحال برنامه ريزي براي حضور فعال در اغتشاشات روزهاي بعد دستگير گردیده بود.
همچنین بر اساس دستگیری برخی دیگر از عناصر منافقین و اعترافات آنان،افراد مزبور شناسایی و به موارد ذیل اعتراف داشته اند:
-«ر.خ» كه به واسطه برقراري ارتباط با گروهك تروريستي منافقين عليه امنيت جمهوري اسلامي ايران اقدام نموده بود.
متهم مزبور به صورت غيرقانوني از كشور خارج و با حضور در قرارگاه اشرف در عراق و گذراندن دوره هاي مختلف آموزشي نظامي و جمع آوري اخبار و اطلاعات به كشور بازگشته بود.
از ديگر اتهامات وي جذب نيرو براي گروهك منافقين و اعزام آنها به عراق و همچنين در دوران انتخابات ،اقدامات تبليغي متعددي به نفع منافقين از جمله هوا كردن بالن با عكس سركردگان گروهك منافقين و نصب تراكت و بيانيه درتهران بوده است.
نامبرده همچنین اقدام به جمع آوري پنهان اخبار و گزارش هاي مربوط به اغتشاشات پس از انتخابات و حضور فعال در تجمعات غيرقانوني نموده است.
ـ «ع. س».دستگیری متهم در صحنه ارتكاب جرم و پس از شناسايي وي به عنوان يكي از عوامل اصلي اغتشاش توسط مأمورين امنيتي حين پرتاب كوكتل مولوتف صورت گرفته است.
متهم در سال ۸۳ در بمب گذاري تهران مشاركت داشته و در انتخابات اخير اقدام به توزيع اعلاميه به نفع گروهك تروريستي منافقين و جمع آوري و ارائه اخبار و اطلاعات به اين گروهك كرده است.
سوابق سياسي و حزبي متهمه از جمله اقرار وي به عضويت در سازمان منافقين در سال ۱۳۷۹ و فعاليت هاي وسيع متهم در جهت اهداف سازمان مورد اشاره محرز است.
- «ن.ف» از طريق تلفن و اينترنت با گروهك منافقين وصل مي شود و سپس با شركت فعال در تجمعات دانشجويي و صنفي، اقدام به تهيه و ارسال عكس و فيلم و اخبار به گروهك نفاق مي كرده است.
متهم مزبور همچنين مأموريت داشته است اخبار و اطلاعات زندانيان گروهك نفاق را پيگيري و اين اطلاعات را به خانواده هاي آنان و گروهك منافقين ارسال نمايد.
وي با حضور در اغتشاشات و تشويق دانشجويان به حضور در تجمعات غيرقانوني، اطلاعات اين تجمعات و آشوب ها را براي منافقين ارسال مي كرده است.
متهم ضمن ارتباط گيري با خانواده زندانيان و مصاحبه با آنان، نوارهاي مصاحبه را براي سيماي آزادي، صداي آمريكا، راديو فردا و ... ارسال كرده است.
متهم مزبور در ستاد انتخاباتي آقاي كروبي حضور داشته است.
- « ا.ف» از عناصر فعال گروهك منافقين است كه در اغتشاشات اخير نقش موثري داشته و در جلسه تشكيلاتي گروهك دستگير شده است.
- «م.ش» از ديگر اعضاي گروهك تروريستي منافقين است كه در جلسه سازماندهي اعضاي گروهك منافقين جهت دامن زدن به آشوب ها و اغتشاشات دستگير شده است.
و...

گروهک نهضت آزادي
گروهک نهضت آزادی که در طول ایام اصلاحات بارها به مدیریت رفتاری اصلاح طلبان پرداخته بود،در جریان فتنه سال ۸۸ نیز به نقش آفرینی پرداخت.
این گروهک طی دوسال گذشته با ورود فعالانه تر به عرصه سیاسی کشور تلاش کرد تا خود را به عنوان یکی از جایگزین‌های مهم حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نزد کشورهای خارجی و همچنین گروه‌های معاند داخلی مطرح کند.
در این زمینه شاید بتوان نقطه استارت این گروهک به شرایط انتخابات دهم ریاست جمهوری را مجموعه جلساتی دانست که آنان در تابستان سال ۸۷ با مجموعه ای از اصلاح طلبان برگزار کرده و به توضیح برنامه های خود پرداختند.در همین راستا ابراهیم یزدی مرداد سال ۸۷ در دفتر سیاسی حزب منحله مشارکت طی سخنانی گفت:« برای اینکه به حاکمیت فشار آورید شرط آن برگزاری انتخابات تحت نظارت بین المللی است. اگر می خواهید این فرایند اصلاح طلبی یا زایمان، طبیعی و سالم باشد چاره ای ندارید جز اینکه مطرح کنید نظارت بین المللی می خواهیم ... بگوئید ما به این گروهی که انتخابات را برگزار می کنند اطمینان نداریم... آیا شما می توانید مردم را بسیج کنید که بیایند با رای سپاه و بسیج مقابله کنند؟ انتخابات پیش رو با گذشته متفاوت است. در شرایط سیاسی و آرایش نیروهای فعلی، با استراتژی قبل اگر شرکت کنید موفق نمی شوید.»
همچنین یکی دیگر از اعضای این گروهک دراین جلسه گفت:ما دچار یک مشکل هستیم که اگر بخواهیم نرم نرمک و دموکراتیک یا خیلی در چارچوب نظام حرکت کنیم مشکل حل نخواهد شد.
به موزات این جلسات تعدادی از اعضای نهضت آزادی نیز پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم با تیم تبلیغاتی اوباما دیدار کرده و عملیاتی کردن تصمیمات این جلسه را به یکی از آقازاده‌ها که اکنون در خارج از کشور بسر می‌برد، واگذار کردند.
در این جلسه تصمیم گرفته می‌شود تا پیش از انتخابات، هرگونه مذاکره با دولت ایران و ملاقات مقامات آمریکایی با احمدی‌نژاد منتفی شود و بعد از انتخابات نیز در صورت عدم پیروزی کاندیدای مورد حمایت، بحث تقلب به‌ شکل جدی و با همراهی موازی غرب مطرح شود.
همچنین موضوعاتی نظیر تاکید بر نظارت بین‌المللی بر انتخابات با القای عدم اطمینان نسبت به برگزارکنندگان در این جلسه مصوب شده است. اعضای شرکت‌کننده از نهضت آزادی در این جلسه پس از بازگشت به ایران با یکی از آقازاده‌ها که نقش موثری در حوادث پس از انتخابات داشت و اکنون در خارج از ایران بسر می‌برد، جلسه‌ای برگزار کرده و نکات فوق را با تاکید بر ادعای تقلب مطرح می‌کنند.
تلاش های گروهک نهضت آزادی برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشت تا اینکه ميرحسين موسوي شنبه شب ۳۰ فروردين در دفتر روزنامه دولتي اطلاعات با ۲ تن از اعضاي نهضت آزادي جلسه برگزار كرد. هرچند پيش از اين و در تاريخ ۲۳ فروردين مير حسين موسوي با ۳ نفر از اعضاي نهضت آزادي و جبهه ملي (يكي از افراد عبدالعلي بازرگان بود) جلسه اي محرمانه برپا كرده وبه تبادل نظر با اين افراد پرداخت، اما جلسه محرمانه ۳۰ فروردین با غلامعباس توسلي و عزت ا... سحابي كه از سوي محمود دعايي و برخي سران سازمان مجاهدين و حزب مشاركت مشايعت مي شدند،محتوايي ديگر داشت.
ميرحسين موسوي دراين جلسه به تعريف و تمجيد از فعاليت هاي نهضت آزادي د رقبل و بعد از انقلاب پرداخت وي دراين محفل فعاليت هاي نهضت آزادي را در راستاي آرمان هاي انقلاب دانست و به همين خاطر از آنان قدرداني كرد. در اين جلسه اعضاي سازمان و مشاركت هم تعابيري از مير حسين موسوي و ضرورت حمايت از وي را مطرح كردند و به نوعي ديدگاه هاي نهضت آزادي و خود را همپوشان با باورهاي ميرحسين موسوي و ضرورت حمايت از وي را مطرح كردند ... ميرحسين در ادامه خواستار حمايت نهضت آزادي از خود در انتخابات آتي رياست جمهوري شد.
همچنین اين گروهك پس از برگزاري انتخابات و اعلام نتايج آراء نيز با استفاده از فضاي التهاب و هيجاني بوجود آمده در سطح جامعه،اقدام به خط دهي عوامل خود براي حضور و فعاليت در تجمعات غير قانوني به منظور افزودن به دامنه التهابات و توزيع عكس و پوستر گروهك ( به منظور تبليغ از عملكرد هسته مركزي نهضت آزادي) نمود.
بدنبال شناسايي هاي بعمل آمده،چند تن از عوامل گروهك نهضت آزادي (۲۴ تا ۶۱ ساله) كه در جريان آشوب ها و نا آرامي هاي تهران فعاليت داشتند دستگير شدند.
مهمترین اعترافات این افراد پس از دستگیری عبارت بوده است از:
- ارتباط با گردانندگان اصلي رسانه هاي خارجي از جمله شبكه تلويزيوني كانال يك ، BBC فارسي و صداي آمريكا به منظور ارسال گزارش در گيري ها و اغتشاشات اخير تهران.
- انجام فعاليت در ستاد ميرحسين موسوي و حضور در زنجيره انساني خيابان ولي عصر(عج)
- حضور رئيس شاخه جوانان نهضت به منظور خط دهي به افراد در تجمعات غير قانوني خيابان آزادي.
- سازماندهي عناصر دانشگاهي و مراكز فرهنگي جهت حضور فعال در تجمعات غير قانوني .
- حضور رئيس شاخه جوانان نهضت آزادي براي انجام تبليغات به نفع نهضت آزادي (وي از مؤسسين گروه هاي كميته خود خوانده بازداشت هاي خودسر ملي صلح مي باشد).
و...

گروهک جبهه ملي
گروهك جبهه ملي كه دراوايل سال ۸۸ با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه انتخابات را تحت شرايط كنوني آزادانه نمي داند و در نتيجه در آن شركت نخواهند كرد، پس از برگزاري انخابات و اعلام نتايج شمارش آراء ، اعلام کرد که دولت برآمده از كودتا را به رسميت نمي شناسد.
اعضای این گروهک اما در جریان اغتشاشات سال ۸۸ نقش فعالی داشته و تعدادی از آن ها در این میان دستگیر شدند.
براساس اعترافات دستگیر شدگان این گروهک ،اقدامات آنان نیز عبارت بوده است از:
- انجام چندين مصاحبه تحريك آميز با رسانه هاي بيگانه از جمله:راديو فرانسه،راديو زمانه ،راديو فردا و صدا آمريكا در طي ايام انتخابات و نيز روزهاي برگزاري ناآرامي ها و اغتشاشات خياباني ( در مواقع اعلام مواضع رسمي جبهه ملي و اعلام عدم شركت در انتخابات).
- انجام مصاحبه با تلويزيون تيشك و راديو كانادا ( اعلام شرايط كشور، وضعيت نيروي هوايي و دريايي،امكانات نيروهاي آمريكايي در منطقه،وضع داخلي و ذكر اينكه زمان مناسبي براي كشورهاي همسايه است).
- حضوردر جریان اغتشاشات
و... 

گفتنی است نگاهی به نقش این گروهک ها نشان می دهد که کسانی که براندازی برای آنان در جمهوری اسلامی یک سراب بود چگونه با فرصتی که اصلاح طلبان و فتنه گران در اختیار آنان قرار دادند،عده و عده خود را به صحنه آوردند و باردیگر شکستی را در برابر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران تجربه کردند.

انتهای پیام/

ندای انقلاب

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.